Het Amsterdamtopic

Meatless District en Mr & Mrs Watson! Oh en voor de meer fancy en goede wijn Morris & Bella.

2 likes

Vegabond op de Clerqstraat, Beter en leuk in Oost, Meatless district op de Bilderdijk, Deer mama (die is very insta approved), Mr and Mrs Watson. Zijn wel allemaal full vegan dacht ik

1 like

Deze zijn allemaal helemaal vegan ja. Wel ook heel erg lekker!
Bij The Meets (in de Pijp en Oost) en bij Morris&Bella kun je vlees of vis als supplement toevoegen.

1 like

Nice nice, thanks! :relaxed:

Op de Kinkerstraat heb je veel van die zaakjes!

Daar ben ik ook geslaagd :ok_hand:thanks voor je reactie

1 like

Mensen die hier wonen op kamers, hoe zijn jullie aan je kamer gekomen?
Ik zie op Facebook wel opties, maar vooral vanaf 600-700 wat voor mij als student wel een beetje uit mijn budget ligt.
Mocht iemand nog tips hebben, let me know!

studentenwoningweb maar daar moet je tegenwoordig wel wat langer ingeschreven staan volgens mij :frowning:

/ Wat is leuk om uit te gaan in aā€™dam? gewoon waar je chill kan dansen is prima haha. Ik vier mā€™n verjaardag met een groep. Ik studeer er al 4 jaar maar ben er nog nooit uit gegaan :joy:

1 like

Via via maar dat helpt niet echt denk ik. Ik betaal wel ook zoveel trouwens, in mijn stad is weinig voor minder te vinden. Maar je kan via fb ook veel vinden

Edit oh dit is het Amsterdam topic dus ja hahah die stad dus

2 likes

Haha ja helaas, ik heb me wel ingeschreven bij studentenwoningweb inmiddels maar omdat ik eerst in een andere stad studeerde ben ik veel te laat (had niet verwacht hier als student te willen wonen). Ik hou fb wel goed in de gaten. Mocht je wat zien (en je wil het delen met me) ik hoor het graag!
Maar helaas is de prijs in Amsterdam ook gewoon het dubbele van een andere stad. Was ik maar meteen hier gaan studeren dat scheelde me wellicht echt een paar honderd euro :pensive:

Ik denk eerlijk gezegd dat als je niet via studentenwoningweb huurt dit wel de beste prijs is die je kunt krijgen eigenlijk. Tenzij je via via wat kunt vinden.

Ik heb in 10 huizen gewoond in Amsterdam en 8 daarvan heb ik via via gevonden. 1 keer via Kamernet, maar dat was geen succes en mijn huis nu is via een nieuwbouwproject (maar studeer inmiddels ook niet meer). Dus mijn tip is wel gewoon tegen iedereen die je tegenkomt zeggen dat je op zoek bent en meteen erop duiken als iemand zegt misschien wel iets te weten haha. En ik heb in het eerste jaar nadat ik hier kwam mijn eisen nogal bij moeten stellen qua huurprijs en vierkante meters.

1 like

Ja ik merk dat de huur heel erg verschilt als ik kijk naar wat vrienden betalen voor een studentenkamer. Maar misschien is het niet heel realistisch inderdaad aangezien sommige huizen al heel lang bestaan (en de huurprijs dus niet heel veel hoger wordt) of anderen hebben gewoon veel geluk. Aangezien ik nu voor een stad de helft betaal middenin het centrum, waar het aanbod ook heel schaars is, merk ik dat ik wel veel geluk heb gehad momenteel. Bijlenen zit er wel in, terwijl ik dat toch wel graag zou willen vermijden.
Ook niet onbelangrijk ik woon nu ongeveer 30 min van de plekken waar ik moet zijn dus ben redelijk kieskeurig (wat ik niet zou moeten zijn) :confused:

Ja dramatisch studentenwoningweb (room heet het inmiddels), ben al maanden overal op aan het reageren met VIJF jaar inschrijftijd maar zit geen schot in. Als iemand nog weet hoe ik aan een studio kan komen :crazy_face: wil zoooo graag mn eigen keuken

Maar dan zijn room en studentenwoningweb verschillende dingen? Want sww bestaat wel nog (woningnet maar dan voor studenten).

studentexperience.nl! Geen wachttijd: van maandag tot en met vrijdag kunnen er tussen 10 en 12 (mijn ervaring is meestal tussen 10:15 en 10:45) studiootjes online komen. Kwestie van elke seconde refreshen, maar ik had na twee keer beet!

Ik zie daar geen aanbod meer, volgensmij is room een combi van sww en duwo

Succes daarmee :sweat_smile:! Ik heb met 8,5 jaar inschrijftijd net een eigen appartementje (36 vierkante meter) weten te bemachtigen via studentenwoningweb, maar dat was heel erg geluk hebbenā€¦ vorig jaar rond deze tijd stond ik nog hoger bij dat soort woningen dan nu :sob:

Dankje :joy::cry: wat goed dat t je gelukt is, fijn!

1 like

Haha ja heel bemoedigend :joy: ā€¦ sorry! Ik ga voor je duimen.

1 like