Ja ik vond de mix ook leuker! Kijk omdat het m’n eigen buurt is wil ik er ook gewoon voor m’n kopje koffie op een brakke ochtend ergens terecht kunnen of gewoon even in een bruine kroeg een betaalbaar biertje drinken op een doordeweekse avond en dan hoef ik al die hippe ongein gewoon niet :")
Omg ja de ponteneur! Heb in 2012 en van 2013 tot 2016 ongeveer in Oost gewoond en zó veel uren in de ponteneur doorgebracht. Eeuwig zonde dit. Voor mijn gevoel zijn dit soort plekken er bijna niet meer. Weet iemand een goede vervanger?
ik kom uit Oost, en ik vind vooral ook dat je aan de verandering van de buurt ook heel erg de verandering van de stad kan zien. Toen ik opgroeide en ook als tiener toen ik naar de middelbare school ging vanaf 2002 was Amsterdam nog echt niet zoals nu. Veel normaler ofzo.
Mja het leven was toen ook heel anders. Als je ergens ging eten hoefde het niet insta-waardig te zijn.
ja mensen waren toen natuurlijk ook veel saaier
Nu we dit zo bespreken verlang ik echt naar die tijd. 2010/2011 ook ok.
Jaa ik mis ook het Amsterdam van een paar jaar terug.
Ik heb me nog nooit van mijn leven professioneel laten masseren maar wilde mezelf dit een keer cadeau doen. Hebben jullie tips in Amsterdam? Ik weet ook echt niet wat normale prijzen zijn hiervoor. Ik woon zelf in noord en ik heb een auto dus het mag ook in of rond de Zaanstreek zijn.
Mijn moeder komt al jaren (misschien wel decennia haha) bij masseuse Joke in de Latherusstraat! (Als je googelt vind je haar zo) Ik ben ook een keer geweest en vond het heel fijn.
Ik vind het massagehuys in west heel fijn
ik verhuis over een maand naar Amsterdam heel veel tips uit dit topic gehaald al!
nou dan kom ik gelijk maar even om tips vragen hier: wie weet een leuk restaurantje in de omgeving Hoofddorppleinbuurt? Hoeft niet heel fancy of duur te zijn, gewoon gezellig en lekker eten
Helder, lokaal van de stad, café Schinkel haven en ik vind eten bij RADION ook lekker (miss net wat verder van Hoofddorpplein).
Van mechelen!
Ik verhuis binnenkort naar de Singel, niet ver achter de dam. Iemand leuke dingen voor leuke spotjes daar in de buurt? Mag echt van alles: bar, cafe, sportplekken etc haha. Zit een hoop maar wil mijn eigen favoriete plekjes ook beetje gaan vinden daar.
Gaaf dat je daar gaat wonen.
W, the Hoxton en the Dutchess zitten daar in de buurt, voor als je als een ekte influencer insta-waardig wil chillen.
Vroeger ging ik altijd naar Singel 404 voor broodjes, die zijn echt mega chill, verder ken ik eigenlijk niet zo veel daar in de buurt. (Terwijl er wel echt mega veel zit dus je gaat er vast genoeg kunnen vinden.) Flying Dutchman Cocktails schijnt heel vet te zijn maar daar ben ik nog niet geweest.
(Het is trouwens het Singel )
Thanks!!
O, is het het Singel? Zat in mijn hoofd van: de keizersgracht, de heren… dus zal ook wel de Singel zijn. Haha, weer iets nieuws geleerd
Takes & spirits is een fijne cocktail bar, vind de Pulitzer bar ook heel fijn. Pompadour voor taartjes, gartine is echt m’n aller lievelings lunchplek en cafe de pels vind ik ook altijd leuk
Edit: bij Spanjer en van twist kan je altijd lekker aan de gracht zitten, de luwte is een goed restaurant wat niet al te duur is en Breda is ook top
Nu je het zegt denk ik ineens bij alles: ‘Oh ja, oh ja!’
Ik ben echt de slechtste Amsterdam-gids ever. Durf ook nooit vriendinnen uit andere steden een dagje mee te nemen omdat ik nooit op iets kan komen.
Haha dan moet je maar vast gaan nadenken waar we volgende week gaan eten