Het Amsterdamtopic

Ik was via treatwell bij simplysandra terecht gekomen maar ga daar niet heen! Ik was in eerste instantie heel tevreden over de pedicure maar zag de volgende dag dat ik een ontstoken nagelriem had en dat sommige nagels schuin waren geknipt. De simpele gezichtsbehandeling sloeg nergens op, had ik net zo goed thuis kunnen doen. Goedkoop was duurkoop in dit geval. Ik ga komende week weer op zoek in dezelfde regio dus als ik wat vind laat ik het je weten haha.

1 like

Ik zal ns op treatwell kijken! En afraders zijn ook goed om te weten haha, thanks

1 like

Ik ga in september beginnen aan mijn premaster en ik zit een beetje te kijken naar studentenverenigingen. Ik ben 23 en heb al een hele studietijd achter de rug, dus dat heftige (lees: ontgroeningen, zuipfeesten, verplichte dingen) hoeft voor mij allemaal niet meer, maar ik vind het bijvoorbeeld wel gezellig om te borrelen, nieuwe mensen te leren kennen en reisjes te maken. Iemand tips/ervaring? :two_hearts:

Op de website van de AKVV kun je een test doen om te kijken wat bij je past, haha. Daar kun je ook meer informatie lezen over alle verenigingen in Amsterdam.
Ik zou ook in de introductieweek bij wat verenigingen langs gaan die je leuk lijken. (Dit kun je ook op eigen houtje doen, mocht je je niet voor die week inschrijven.)
Ik heb ofc. mijn eigen ervaring maar die is natuurijk nogal subjectief.

1 like

Thanks! Ik had die test al gedaan en er was er wel eentje die me aansprak (a.eg.ee). Daar kon je je ook aanmelden om samen met iemand die al lid was naar een borrel te gaan, dus dat vond ik wel het proberen waard. Heb me daarnaast ook gewoon ingeschreven voor de introductiedagen van de uni, dus ben daar ook wel nieuwsgierig naar
 Misschien vind ik het achteraf helemaal niks hoor, maar ben altijd wel iemand die het wil proberen. Vooral benieuwd of ik iets heb gemist de afgelopen jaren tijdens mijn studie, haha. Heb jij goeie ervaringen?

Ja ik heb 5 jaar lang bij een vereniging gezeten en ik vond het echt heel erg leuk. Ik denk alleen dat mijn vereniging niet echt is wat je zoekt, maar als je wil mag je me altijd PB’en!

1 like

Ik ben daar lid van geweest en vond het destijds niet zo heel leuk, maar dat is wel wat jaren geleden en het is natuurlijk erg persoonlijk. Als je wil, kan ik nog wat toelichten in een pb:)

1 like

Je studievereniging kan ook een leuke plek zijn! Verder heb ik niet veel ervaringen met studentenverenigingen behalve met 1 sport/hobbygerelateerde. Hoorde wel altijd leuke dingen over Liber!

1 like

Kent iemand nog een zaak waar ik een ok fiets kan krijgen voor 50-70 euro? Of anders een chille betaalbare fietsenmaker in Oost haha?

Ben je nog student? https://www.asva.nl/node/10

Je hebt meer plekken die weggeknipte fietsen verkopen volgens mij, maar daarvoor moet je even een rondje googelen denk ik.

1 like

Thanks! Helaas geen student meer nee, maar ga even verder op zoek naar weggeknipte fietsenverkopers

@Flamoes @Marsepein Thanks! Ik stuur jullie binnenkort even een berichtje, ben wel benieuwd :dancing_women:

@Briseis Ja, dat is waar ook. Dank je, ga ik ook even naar kijken!

1 like

Ik heb mijn fiets via een facebookgroep met internationale studenten, worden bijna dagelijks fietsen in die prijscategorie aangeboden (wel snel reageren) hij heet ietsvan “bike marketplace amsterdam”

Ik heb werk gevonden in Amsterdam dus ga binnenkort hopelijk naar jullie stad verhuizen! Word alleen nu al volledig gestresst van de woningmarkt daar, dus de clichévraag: iemand nog tips voor het vinden van een woning?! :blush:

1 like

Schrijf je in op kamernet en word lip van alle facebookgroepen gericht op het vinden van een woning in Amsterdam. Zet een oproepje op FB en vraag of mensen deze willen delen.
En wat voor mij heel belangrijk was: stel je verwachtingen bij. Ik dacht dat ik met mijn budget wel iets aardigs voor mezelf kon vinden maar dat viel nogal tegen.

1 like

Weet iemand waar nog leuke ruilbiebs te vinden zijn in het openbaar? Die bij Amstelpark ken ik, maar ik ben benieuwd!

In zuid, achter de bobliotheek op het Roeof Hartplein. Is een soort hofje/doorgang en daar staan er superveel!

1 like

Oh nice, dat is ook nog eens in de buurt! Dankjewel!

1 like

TrainMore zit daar om de hoek.

Een vriendin van mij sport daar en is heel tevreden, ik ben er zelf nog nooit geweest!

1 like