Gaaf! Ben nu halverwege, echt een prachtig boek!
@Bergamot ik kom denk ik een heel goed boek voor jou tegen. Ben hem nu zelf ook aan het lezen. Volgens mij was er nog iemand die taxidermie interessant vond toch? Het is echt een macaber, maar super fascinerend boek haha. Een onderzoek naar boeken binden met menselijke huid.
Hahaha cool ik ben heel benieuwd. Dit is wel de non fictie waar ik in geĆÆnteresseerd bent.
Ik ben vandaag trouwens een eendje aan het opzetten
Oh cool! Is dat een beetje te doen?!
Voor de tweede keer mijn leesdoel gehaald dit jaar (eerst 45, nu 70).
Helaas wel met een matig boek, ben de buchanan serie van susan mallery aan het lezen en in deel 3 worden er meerdere grapjes over homo of trans zijn gemaakt. Verder leest de serie wel heel makkelijk weg, ben nu deel 4 aan het lezen.
Gisteren aan Beauty Queens van Libba Bray begonnen. Is een re-read, maar herken niks meer. Zo heerlijk!
En ik heb qua non-fictie āIn voor en tegenspoed (zolang jij de afwas doet)ā op mān lijstje gezet. Over het verdelen van de zorgtaken in een modern gezin.
Gisteren het boek āangstige mensenā van Frederik Backman gelezen. Heel leuk verhaal, grappig scherp en ingenieus in elkaar gezet. Verteld veel maar niet teveel en ik vond het erg apart om te merken hoeveel je zelf invult met ideeĆ«n /vooroordelen. Knap gedaan
Ik ben nu bezig in āeen stad, het meisje en de duivelā van Svealena Kutschke. Een heel apart verhaal maar wel boeiend geschreven tot nu toe. Ergens in de verte doet het mij wel denken aan lelieblank, scharlakenrood. Het magisch realisme is erg apart en tof tegelijkertijd.
@Kusjessoldaat je leest graag kinderboeken toch? Ik zag dat het boek āde vloek van de kraaientorenā van Michelle Harrison deze maand uit komt
Ik weet niet of je haar boeken kent, denk het haast wel. Maar dit boek heb ik twee jaar geleden in het Engels al gelezen en is echt heel leuk! Misschien een tip
Ik heb De Funadementen (Ramsey Nasr) geluisterd. Het boek legt een relatie tussen ons economische en politieke systeem, en corona en de klimaatcrisis. Voor mij als ooit afgestudeerd econoom sowieso een heel interessante invalshoek. Alleen is het een boodschap waar ik opzich al achter sta, vond ik het een eenzijdig betoog en zie ik niet voor me hoe dit mensen nou echt overhaalt die er een andere mening op na houden. Ik miste handelingsperspectief en vond 't soms wat ingewikkeld om te luisteren (heb 'm ook als hardcover dus wellicht lees ik nog wat terug). Het is op een manier ingestoken die me deed denken aan de boeken van de Correspondent maar vind die veel leesbaarder.
Verder las ik mijn tweede boek van Isabel Allende, Bloemblad van Zee. Zo mooi. Moet me inhouden om nu niet al haar boeken gelijk te bestellen.
Mijn preorder van illumicrate kwam vandaag binnen en ze zijn zoooo mooi en een verassing onder de dustjacket:
(Even in een spoiler, volgens mij hadden meer hier deze besteld en misschien willen sommige het zelf ontdekken)
Ik heb ze ook vandaag binnengekregen, echt pretty (morste er wel bijna een glas water overheen, maar gelukkig viel het glas de andere kant opā¦ omg )
Omg neeee haha, ik zou echt moeten huilen als dat zou gebeuren. Ik heb best wat specialere boeken gekocht de afgelopen jaren maar dit zijn nu wel de mooiste boeken in mn collectie
Jaaaa ze zijn gisteren ook bij mij bezorgd!
Ik heb een aantal boeken gelezen.
- Credence - Penelope Douglas
- The Spanish Love Deception - Elena Armas
- The Love Hypothesis - Ali Hazelwood
- The Plated Prisoner serie (Gild, Glint, Gleam) - Raven Kennedy
- From Blood and Ash serie - Jennifer L. Armentrout
- A Court of Thorns and Roses serie - Sarah J. Maas
Ik zou alles wel aanraden eigenlijk haha. Credence niet per se, is een beetje taboe (bijna incest) maar ja was wel vermakelijk.
En in 2022 komen een aantal nieuwe delen uit van de series en daar kijk ik naar uit!
Ik lees echt te weinig de laatste maanden, maar ik ben nu wel in het derde boek van de Farseer trilogie begonnen!
Ik ben bezig in wat het hart verwoest van John Boyne en ik moet het echt even wegleggen want pff, heftig. Wel echt heel erg mooi toen hij Julian in het ziekenhuis tegenkwam zei ik hardop neeee en nu is hij net doodgegaan
Ik heb afgelopen week eindelijk 22-11-1963 van Stephen King uitgelezen. Holy moly wat heb ik daar lang over gedaan, en dat terwijl het echt de beste King is die ik tot nu toe heb gelezen. Hij was gewoon zo zo dik haha. Had ook echt een beetje een gevoel van een zwart gat toen ik het uit had.
spoiler Sadie
Ik hoopte eigenlijk wel dat Sadie nog meegenomen zou worden naar Jakeās tijdperk. Had nog best een leuk hoofdstuk opgeleverd denk ik. Maar goed, het was van begin tot eind goed zo.
Ik ben nu bezig in The Humans van Matt Haig. Wel even een fijn āsnellerā tussendoortje. Hierna liggen The Graveyard Book en Norse Mythology van Neil Gaiman nog klaar.
Ik heb een leesdipje, bijna alles dat ik nog heb ligt er al langer en vaak begin ik er dan ook niet meer in. Wie kan me helpen een keuze te maken? Ik wil er van deze 12 nog minstens 6 lezen voor ik weer een nieuwe mag kopen.
Non fictie
- Tales of Connection (Matt Haig, boekenweekgeschenk)
- Walden (Henry David Thoreau)
- In lichtjaren heeft niemand haast (Marjolijn van Heemstra)
- Our women on the ground (ed. by Zahra Hankir)
- The second sex (Simone de Beauvoir)
Fictie
- Lord of the flies (William Goulding)
- Flights (Olga Tokarczuk)
- Mijn lieve gunsteling (Marieke Lucas Rijneveld)
- Piranesi (Susanna Clarke)
- De vreemdeling (Camus)
- De val (Camus)
- De kat en de generaal (Nino Haratischwili)
Piranesi is echt een heel goed boek, nadeel is wel dat het ongeveer 1/4e duurt om er echt in te komen. Vond ik, maar ook andere mensen op 't forum. Maar echt daarna is het amaaazing!! En het boek is ook niet zo dik dus een goede start om weer mee te gaan lezen!
Hebben jullie nog tips voor goede thrillers /thrillerauteurs?
Liefst niet te recent want ik koop ze bij voorkeur in de kringloop
Schrijvers die ik leuk vind (en dus ook al heb gelezen) : Jo Nesbo, mj arlidgs
Ik kwam deze tegen
https://www.annejetvanderzijl.com/de-val-van-annika-s.html
En hou je ook van korte verhalen? Ik ken nog een goede bundel, maar moet dan even zoeken in de kast voor je. Is wel echt een ouder boek ook.
Edit: @noodle Hopelijk zie je dit zo, maar ik weet het al weer! Alfred Hitchcock en dan verhalen die ik niet durfde te verfilmen. Ik vond het echt eng, maar dat vind ik al heel gauw. Kreeg dit boek eens getipt van een die er echt fan van is, die houdt zelf ook van spannende verhalen en die vond het gewoon normaal. Tom Clancy is misschien ook wel leuk.