Het algemene boekentopic (Deel 2)

Misschien kan je zoeken op New adult boeken? Daar zit bijna altijd wel seks in. Romantiek weet ik niet zo goed.

1 like

@houseofmemories & @Kusjessoldaat thanks! Ik ga even kijken. Mochten er nog meer mensen zijn die een tip hebben voor een stomende ordinaire sex romance dan hou ik mij aanbevolen :rofl:.

1 like

BookTuber Chandler Ainsley leest heel veel (steamy) romance, dus misschien kun je wat aanraders uit haar video’s halen!

Ik lees heel sporadisch romance, maar ik vond Josh and Hazel’s Guide to Not Dating wel heel leuk voor dat genre! Ik lees normaal bijna alleen maar fantasy, dus veel tips kan ik niet geven haha.

1 like

Ik vond de bromance boekenclub wel leuk! En de serie buren with benefits van Lisette Jonkman ook. Weet niet of dit steamy genoeg is. En ik had iets gelezen over het boek van damn honey. Oh en ik dacht dat @Drawster dit gerne ook las.

Edit:Ja vanaf

https://www.forumfeminarum.nl/t/sekstopic-3/23413/1530?u=marquez

hier staan er een hele rij tips van verschillende forumleden.

2 likes

Het boek foute fantasieën geeft er wel een grappige kijk op. Is van Marjan Slob. Een filosofische overdenking waarom ze de bouquet reeks leest terwijl ze wel hoogopgeleid is en vooral feministisch.

4 likes

Jaa ik herken het ook! Volgens mij was @camper dat die ook van die historische romantische verhalen las van Karen Whitmeyer enzovoorts. Als ik dan iets op moest noemen dan kwam ik ook vaak niet verder dan dat en chicklits. Ook zo not done. Ik las genoeg andere boeken, maar als ik zin heb in gewoon lekker lezen zonder moeite dan pak ik toch zulke boeken erbij. En waarom ook niet

1 like

Die zet ik ook op m’n lijstje! Ik hou inderdaad van romantische historische boeken, maar bouquetreeks zou ik dat nou ook weer niet willen noemen. Die boeken worden ook heel veel door streng protestantse vrouwen gelezen, komt 0.0 seks in voor. Ja, een stukje enkel in kanten kous af en toe.

1 like

Oh ja idd geen bouquet reeks! Maar wel van dat uber romantische gedoe :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Lees je alleen Nederlands? Ik heb een mapje in mn bladwijzers met iets van 100 van dit soort boeken opgeslagen om ooit te lezen, maar is allemaal wel engels :sweat_smile:

Ik weet alleen van Christina Lauren dat haar boeken vertaald zijn, maar die zijn niet perse heel ruig ofzo. Niet fade to black tho dus wel seksscenes. Beach Read van Emily Henry trouwens hetzelfde idee.

Ik voel me ook altijd lichtelijk ongemakkelijk om mn boeken van de maand te posten omdat ik altijd veel ‘serieuze’ boeken voorbij zie komen en dan kom ik weer met romance inc seks :joy:

Edit: de deal van Elle Kennedy vond ik ook heel leuk trouwens

5 likes

Interessant! Is echt iets waar ik zelf ook vaak over nadenk, hoe raar het is dat ik enerzijds vrij goed ga op paranormal/urban romance boeken en anderzijds ook super kritische feministische boeken lees (en die kennis gebruik om andere, ‘serieuze literatuur’ daar dan weer op te beoordelen).

Moet er wel bij opmerken dat ik ‘realistische’ boeken wel weer veroordeel op de zgn alpa males (zeg maar alpha assholes), vooral als ze niet met een soort van knipoog geschreven zijn/character growth ondergaan. Dan is het geen fantasiewereld waar ik in wegduik en erger ik me in het beste geval alleen maar kapot. Goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Bully van Penelope Douglas, of Beautiful Disaster van Jamie McGuire. Consent en dominant zonder abusive te zijn is soms nog een moeilijk iets in het New Adult genre.

Verder niet echt een reactie op jou (behalve het boek dat je tipte), sorry! Ik kan hier hele essays over neerpennen :joy:

2 likes

Oh absoluut! Dat vind ik ook het fijne: op blz. 3 weet ik al dat ze nog lang en gelukkig leeft met de knappe cowboy. Wat voor ellende er ook tussenin gebeurt, alles loopt goed af!

1 like

Ja ik wil gewoon lekker weglezen en daarom gaat mijn voorkeur uit naar Nederlands. Ik lees wel eens Engelse Fantasy en ben normaal een enorm snelle lezer maar ondanks dat mijn Engels goed is vind ik dat toch best wel pittig.
Ook echt heel erg veel respect voor alle meiden hier die Engels lezen. Merk dat ik er zelf dan toch veel langer over doe om een boek te lezen terwijl ik bijvoorbeeld op Reddit ofzo echt snel lees haha.

Mijn boeken van oktober:

• B. B. Alston - Amari and the night brothers (luisterboek) :star::star::star::star:
  • Jennifer L. Armentrout - Wicked (luisterboek) :star::star::star:
  • Veronica Roth - Chosen Ones :star::star::star:
  • Shelby Mahurin - Serpent & Dove :star::star::star::star:
  • Deborah Harkness - A Discovery of Witches (reread) :star::star::star::star:

Ben nu eindelijk begonnen in Rhythm of War van Brandon Sanderson. Het is een behoorlijke unit haha.

4 likes

Oeh, ik vond Amari & The Night Brothers ook zooo tof. Het deed me een beetje denken aan Nevermoor. Ik hoop dat deel twee snel uitkomt, ik ben echt zo benieuwd hoe het verhaal verdergaat.

Verder heb ik niks te melden, ben gewoon enthousiast over het boek, haha.

1 like

Ja ik vond het ook heel leuk! Wil als ik iets luister vaak wat simpelers, omdat ik snel afdwaal, maar ik kon bij deze echt niet stoppen met luisteren. Ben ook benieuwd naar boek 2.

2 likes

Haha, ik heb dat ook wel denk ik. In een fantasy kan ik een alpha male veel makkelijker hebben dan in een contemporary boek :joy: Sowieso het hele ‘bully romance’ genre snap ik niks van, maar ieder z’n ding natuurlijk haha

Ah leuk juist hele essays hierover. :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik heb mij dit ook altijd wel afgevraagd. En net als romcoms kijken, ook wel een apart fenomeen. De schrijfstijl maakt me wel uit (dialogen in films) en het moet idd of totaal niet echt zijn of wel echt maar dan geloofwaardig. Het is volgens mij echt moeilijk om goede romantische fictie te schrijven.

Ik was vandaag in Donner en ik kwam deze editie van Addie LaRue tegen :heart_eyes: Ik had het boek helemaal nog niet, dus ik heb hem meegenomen, hij is zooo mooi. Volgens mij is het de exclusive edition van Waterstones. Op de endpapers staat art en er zit ook wat art in het midden. Oh en net kwam ik erachter dat ie ook gesigneerd is!

11 likes

Nee, het is geen Waterstones exclusive! Het is officieel de autumn edition en is overal en nergens verkrijgbaar (dus niet gekoppeld aan één winkel). Wel echt een prachtige editie inderdaad, ik heb hem ook. :star_struck:

Dit was de Waterstones editie:

1 like

Ooh dat verklaart waarom ie bij Donner lag, haha. Die van Waterstones is ook heel mooi!