Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik houd echt van Stephen fry met de HP boeken.
Als een stem niet fijn is dan skip ik het boek ook gewoon, dus dit volg ik even haha.
Nederlands vind ik echt een cringe om aan te horen op de een of andere manier.

Ik wil beginnen aan: Storm and Fury van Jennifer L armentrout. Serpent and dove staat op de " boekenplank"

100% Steve West, zijn stem is echt chill. Durf alleen niet te zeggen of er nu wat leuks op Storytel staat

1 like

Oh ik luister tot nu toe alleen maar Nederlands haha. Ik heb nu 2 boeken geluisterd waarbij de auteur ook het boek voorleest en dat vond ik wel fijn, want dan wordt het sowieso uitgesproken zoals het bedoeld is. Gisteren drukte ik een boek aan met de stem van Roel Fooij en ik kon er gewoon niet naar luisteren :cold_face: Sorry Roel. Ik vond het te droog/ongeïnteresseerd klinken.

1 like

Ik lees nu Humans van Matt Haig en het is nu al zo leuk, zijn manier van schrijven leest zo prettig!

The family upstairs vond ik best een beetje tegenvallen, deed er ook mega lang over :star::star::star:

Aanpakken heb ik voor de 7e keer ofzo gelezen, eerste chicklit die ik ooit las en daardoor enorm waardevol voor me.
Het perfecte leven van mevrouw Parrish vond ik heel verrassend en was ik daardoor echt positief over.
Een steekje los is een prima boek om te lezen, vooral als je Iris al online gevolgd hebt.
Greenwood vond ik tegenvallen, te langdradig vooral en de persoon uit het heden vond ik niet leuk.
De rest heb ik eigk niks over te zeggen.

Edit: ik lees nu trouwens een lied voor achilles, ik ben op 24% maar het is niet helemaal mijn ding. Ik wil het wel uitlezen.

4 likes

Jaa same! Niet zozeer de eerste chicklit, ik las eerst die van Zomer&Keuning volgens mij, maar wel een van de eersten die echt zo fantastisch grappig was en ontspannend las. Leuk dat jij dat ook hebt!

1 like

Ik ga niks meer uitlezen voor 1 november, dus alvast de oktober wrap-up. Oktober was best een goede leesmaand, in aantal boeken (6) en las ook goede/fijne boeken!

11/22/1963 - Stephen King :star::star::star::star::star: De laatste 200 pagina’s vond ik wat traag gaan, maar dit is zeker een van mijn favoriete boeken van 2021!

They both die at the end - Adam Silvera :star::star::star: Origineel verhaal maar net wat onuitgewerkt. Ik ben niet zo’n YA lezer, leest wel makkelijk weg ondanks het zware onderwerp.

Hier komen wij vandaan - Leonieke Baerwaldt :star::star::star::star::star: Aanrader! Heel origineel, modern sprookje.

All the young dudes :star::star::star::star: Strict genomen geen boek maar een (online) Harry Potter fanfiction. Heerlijk om weer eens een nieuw verhaal in de Harry Potter wereld te lezen, hij is ook echt lang. Ik wil meer delen!

Valse getuige - Karin Slaughter :star::star::star::star:(:star:) Ik moest me even over de teleurstelling heen zetten dat dit boek niet in de Will Trent/Sara Linton reeks afspeelt, maar Karin Slaughter is eigenlijk altijd goed en spannend. Dit boek speelt tijdens de corona crisis en vond dat het enige minpuntje; ik heb niet zo’n zin om te lezen over mondkapjes etc.

7B - Aafke Romeijn :star::star::star:(:star:) Deze heb ik geluisterd en vond 'm soms wat moeilijk te volgen. Er gebeurd heel veel maar tegelijkertijd ook juist weer niet. Het boek speelt zich af in de toekomst en er zijn veel hedendaagse dilemma’s beschreven (kinderen op social media, terrorisme, ziekten a la corona inclusief quarantaine en regels voor afstand etc). Dit boek en haar eerdere boek met dezelfde thema’s (Concept M) intrigeren en daarom wil ik ze lezen, maar vind het niet per see super goede boeken.

5 likes

Ik heb vorige week (eindelijk) Hex van Thomas Olde Heuvelt gelezen en ik vond het een prima boek maar ik snap echt niet dat mensen dit zo eng vonden dat ze het weg moeten leggen?

Nu weer verder in de nieuwe van Sally Rooney, maar die had ik even weggelegd dus moet er weer even inkomen.

3 likes

Ik heb net 3 boeken gekocht in de kringloopwinkel die alledrie nog op mijn lijstje stonden (Duizend schitterende zonnen, De bijenhouder van aleppo en De kaart van zout en sterren), helemaal blij!

Ik heb maar 2 boeken uitgelezen deze maand, ik heb langer dan een maand gedaan over Het Achtste Leven:
Een boek dat me nog lang zal bijblijven, maar ook een boek dat me (misschien door de hoge verwachtingen vooraf?) niet gedurende alle ‘levens’ continu kon boeien. Vooral met het eerste kwart had ik moeite, ook met wat kortere stukken erna. Daarom niet 5, maar 4(,5) sterren. Omdat dit boek wel ergens bovenaan mijn lijstje komt, rond ik af naar boven. Wát een boek, qua omvang en qua inhoud.

11 likes

Waar kopen jullie eigenlijk je boeken? Ik lees alleen engelse boeken en koop de meeste bij Paagman, daar zijn soms ook goede deals

Ik vind Paagman zelf heel duur voor Nederlandse boeken, scheelt soms een paar euro met online kopen. Op het Spui zit nog een andere fijne boekwinkel, naast de Bagels&Beans! Uiteindelijk koop ik het liefst bij een boekwinkel dus vaak als ik in een andere stad ben zoek ik een bijzondere boekwinkel en gaat er een stapeltje mee, Paagman in Mall of the Netherlands of de Fred zijn fijn, boekwinkel op het Spui. En koop ook wel tweedehands via bol.com of in de kringloop!

Edit - zie nu dat je alleen Engels leest haha. Dat koop ik dus idd bij Paagman want vaak goede deals en normale prijzen. Ik bestelde vroeger ook bij the book depository, dat was veel voordeliger maar ik weet niet of dat nog steeds zo is!

Tweedehands in de kringloop/rommelmarkt, boekhandel, bibliotheek of via www.boekwinkeltjes.nl of heeel soms marktplaats/bol.

Nieuw via de boekhandel. Bij verschillende wel trouwens. Of via www.libris.nl omdat dit beter is voor de boekhandelaren!

1 like

@Tokyo Ik koop mijn boeken voornamelijk bij Donner in Rotterdam en soms bij de kringloop. En ik lees veel via de bieb en storytel.

Mijn wrap-up voor oktober. Vijf boeken gelezen deze maand, maar ik ben al weken in The Once and Future Witches bezig en die is bijna 600 pagina’s, dus daar is veel leestijd in gaan zitten. Die hoop ik in november uit te lezen. :slight_smile:

The Midnight Hunt - Benjamin Read & Laura Trinder :star: :star: :star: :star:
Under the Whispering Door - T.J. Klune :star: :star: :star:
De magische apotheek: de stad van de verloren tijd - Anne Ruhe :star: :star: :star: :star:
Enola Holmes & the Case of the Missing Marquess - Nancy Springer :star: :star: :star:
The Monsters of Rookhaven - Pádraig Kenny :star: :star: :star: :star:

8 likes

Vaak amazon nl. Koop liever lokaal maar voor Engelse boeken scheelt dat soms wel 5 euro per boek dus dan zet ik toch even mn principes opzij :see_no_evil:

2 likes

Ik las dit afgelopen maand, een beetje ander soort boeken dan dat ik normaal lees, maar de meesten toch wel leuk!

6 likes

Mijn boeken voor oktober! Ik dacht echt dat ik maar 2 boeken gelezen had, maar het waren er dus 6 haha

1. It ends with us - Colleen Hoover :star: :star: :star: :star:
    Heel eerlijk, ik probeerde een review te schrijven maar ik weet echt niet meer waar dit boek over gaat (zelfs niet als ik het teruglees op goodreads :’)

2. How to safe a life: the inside stroy of Grey’s Anatomy :star: :star: :star: :star:
    Een boek geconstrueerd uit interview en bts van de cast van grey’s anatomy. Voor mij niet per se heel veel nieuwe informatie maar als fan van het programma vond ik het alsnog leuk om te lezen.

3. The final girl support group - Grady Hendrix :star: :star: :star:
    thrillerboek waarbij opeens iemand achter mensen aangaat die hun moordenaar vermoord hebben. Vond dit een spannend boek

4. The woman they could not silence - Kate Moore :star: :star: :star:
    Nonfictieboek dat zich afspeelt in 1860, een tijd waarin mannen alles te vertellen hebben. Zelfs als het gaat over de mentale gesteldheid van hun vrouw…

5. Come on in - meerdere auteurs :star: :star:
    Korte verhalen over mensen die geïmmigreerd zijn en hun ervaringen.

6. Hunger - Roxane Gay :star: :star: :star: :star:
    “I ate and ate and ate in the hopes that if I made myself big, my body would be safe" een memoir over voeding, gewicht, zelfbeeld, honger en trauma. Mooi boek, goed geschreven maar niet voor de luchtige-zondag

5 likes

Ik heb net The Pull of The Stars uit van Emma Donoghue. Het speelt zich af in Ierland tijdens de Spaanse griepperiode. Je loopt als het ware mee tijdens verpleegkundige Power haar shift tijdens twee dagen. Het klinkt niet zo spectaculair maar ik denk omdat ik situaties en gevoelens herken van tijdens mijn stages en het boek lees nu tijdens de huidige pandemie dat het verhaal mij wel boeide.

4 likes

Ik kom graag bij the American Book Centre of Waterstones voor Engelse boeken. Verder ‘gewoon’ Scheltema of de Slegte (voor 2ehands / ramsj boeken).

Maar ik lees laatste tijd super veel op m’n e-reader dus fysieke boekenwinkels meer om lekker rond te kijken en inspiratie op te doen.

Wij gaan half december trouwens verhuizen en ik had in dit topic geloof ik al verteld dat ik veel zin had om zo’n minibieb te beginnen. Zit er in onze nieuwe straat dus al een super leuke!! Hij is heel dichtbij, dus echt blij dat ik dan regelmatig boeken kan ruilen/daar bij kan zetten :ok_hand:t3::relaxed:

Oktober wrap up… 0 boeken! :sweat_smile: Ben 11 oktober na 6 maanden zwangerschapsverlof weer begonnen met werken en ben Savonds zoo moe dat het me zelfs niet lukt een paar pagina’s te lezen. Over minder dan 2 maanden lekker kerstvakantie dus mss gaat het dan beter :nerd_face:

4 likes

Paagman, omdat ik bijna alleen Engelstalige boeken lees en met de ‘privilege pas’ krijg je daar korting op. De korting loopt op naarmate je meer koopt. Ik krijg nu 10% korting en dat scheelt toch weer.

Verder ga ik in Den Haag ook naar American Bookcentre, vooral omdat ik vind dat ze een mooi assortiment hebben en er hele aardige, behulpzame mensen werken.

Ik heb hem hier nog liggen! Wel benieuwd naar, maar wel een boek waar ik echt zin in moet hebben haha

1 like