Ja, het is niet zo’n heel vrolijk boek maar zeker de moeite om te lezen!
Ik heb een bizarre leesmaand gehad haha. Ik zat onverwachts thuis dus heb heel veel gelezen als prikkelarm alternatief voor tv en gamen.
Thea Beckman - Geef me de ruimte, Triomf van de verschroeide aarde, Rad van fortuin (trilogie) . Een serie over de honderdjarige oorlog, heel leuk als je van historische fictie houdt. Lekkere kinderboeken dus niet te veel prikkels.
Haruku Murakami - Norwegian Wood . Bleek een reread, had geen indruk op me gemaakt dus weer meegenomen bij de bibliotheek. Houdt wel van het langzame maar was een beetje te donker voor hoe ik me nu voel.
Hendrik Groen - Opgewekt naar de eindstreep . Hardop lachen en hard huilen. Net zo mooi.
Angie Thomas - Concrete Rose . De prequel van THUG, over de vader van Starr. Heerlijk boek!
Hannah Beckerman - Had ik het maar kunnen zeggen . Beetje jammer dat er een grote spoiler op de achterkant staat dus die beter niet lezen.
Peter Swanson - Een verdiende dood . Plottwist na plottwist! Maar beetje onrealistisch op het einde wel.
Ann Patchet - Het Hollandse huis . Right up my alley!
Oh, ik heb Concrete Rose zien liggen in de bib bij hun nieuwste aanwinsten. Een aanrader dus? Ik heb THUG ook graag gelezen!
Ja ik vond hem echt minstens net zo fantastisch als THUG!
Ik heb ook niks uitgelezen deze maand Wel erg veel zin om cheesy kerstverhalen te gaan lezen lol
Mijn gelezen boeken van oktober! Vond vooral De Crèche heel erg mooi en Het oordeel van de wolf erg leuk.
Ik had echt een fantasy kick deze maand en ben dus meerdere series begonnen. Ik weet dat voor anderen oktober de maand is voor thrillers, voor mij is het dus fantasy. Niet allemaal even geslaagd, maar ik ben sowieso wel vrij kritisch. Twee sterren is voor mij ‘het was oké’, maar betekent wel dat ik de serie niet verder oppak (een nieuw boek in het Grisha-verse daargelaten). Drie sterren is “I liked it”.
The One and Only Crystal Druid (The Guild Codex: Unveiled, #1) - Annette Marie. Drie sterren. (Las ik nog eind september.)
De Nieuwe Koloniale Leeslijst - samengesteld door Rasit Elibol. Drie sterren. Essaybundel.
Harry Potter and the Goblet of Fire - Geïllustreerde editie door Jim Kay. Vijf sterren. Helemaal awesome.
White Stag (Permafrost, #1) - Kara Barbieri. Twee sterren.
A Fate of Wrath & Flame (Fate of Flame, #1) - K.A. Tucker. Drie sterren.
Kingdom of the Wicked (Kingdom of the Wicked, #1) - Kerri Maniscalco. Drie sterren.
The Bird and the Sword (The Bird and the Sword Chronicles, #1) - Amy Harmon. Twee sterren.
Rule of Wolves (King of Scars, #2) - Leigh Bardugo. Twee teleurgestelde sterren.
Habitus - Radna Fabias. Drie sterren. Poëzie. Lees dit genre bijna nooit dus vond het moeilijk om de bundel te beoordelen, recensies zijn vrijwel allemaal lovend.
In vergelijking met andere maanden relatief veel YA-boeken gelezen deze maand, ik heb de laatste tijd geen zin in ‘‘serieuzere’’ boeken. Het ligt misschien aan het herfstweer haha. Volgende to-read is The Hating Game van Sally Thorne. Volgens de achterflap is het een romantische komedie. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een een boek uit het romantische genre heb gelezen maar zin in
Mijn lijstje van oktober.
Nog steeds bezig in the priory of the Orange tree. Vind het soms een lastig boek om te lezen. Heb het idee dat m’n Engels niet goed genoeg is. Dus pak m’n ereader minder snel.
Ooh wauw! Veel haha. Wat vond je van De meisjes?
De cover van Things Have Gotten Worse Since We Last Spoke is echt zó fantastisch luguber. Hoe vond jij hem? Ik zie op Goodreads niet al te beste reviews, zag alleen dat Kayla van BooksandLala hem vijf sterren had gegeven maar meestal is haar smaak juist het tegenovergestelde van de mijne (te weird = meestal niet m’n ding).
Ik vond het echt een enorm tof boek. Wel bizar (maar niet “onrealistisch” richting fantasy), echt heel interessant. Ik heb m vijf sterren gegeven op GR geloof ik. Ik moet zeggen dat ik wel van weird hou, maar het is maar een dun boek van 64 pagina’s dus wellicht een poging waard!
Okay door de reactie van @vitaminwater op mijn post in wjekw kwam ik tot de realisatie dat hier wss ook een boekentopic is.
Omdat ik weer meer wil gaan lezen maar door de vele bomen (boeken) het bos niet meer zie, heb ik een vraag voor jullie!
Als je één boek mocht aanraden, het liefst YA of literaire thriller, welke zou dat dan zijn?
Ik vertrouw op advies vh forum want op andere vlakken heeft het me al vaak geholpen, dus dan zet ik jullie aanraders gewoon als starters op mijn to read list.
Ik hou niet van scifi (change my mind …) en non-fictie (vooralsnog te serieus, waardoor ik niet meer relax tijdens lezen).
Oh wow, 64 pagina’s maar! Whaaat. Fijn dat je hem tof vond, zodra hij beschikbaar is ergens om te lenen durf ik ‘t wel aan.
Mijn missie van vandaag was om mijn boek uit te lezen, omdat ik echt een slechte leesmaand had en twee boeken iets minder karig vond dan één.
Anyway:
Light from Uncommon Stars - Ryka Aoki
Assassin’s Apprentice - Robin Hobb
Ik ga gelijk verder met deel twee van de Farseer trilogie, heerlijk dat ik nog zoveel boeken te gaan heb!
Literaire thriller: de jachtpartij
Ya: grenzeloos
Literaire: de zwijgster van Chahdortt Djavann (niet echt een thriller, maar wel psychische spannend)
YA: Kelderkind van Kristien Dieltiens
YA: De Boekendief van Markus Zusak.
Thrillers lees ik niet echt, haha.