Ik heb net vandaag Mijn lieve gunsteling van Marieke Lucas Rijneveld gelezen en ik ben er echt nog steeds naar van, wat een (goed) boek. Hebben meer mensen deze toevallig gelezen?
Ik ben bezig in het eerste boek van Harry Potter. Ja ja, lekker late to the party haha. Maar ik lees dus de Nederlandse versie en ik vind de zinnenaf en toe heel raar geformuleerd. Herkent iemand dit? Ik heb de epub van een vriendin gekregen, maar begin me nu af te vragen of het wel een goeie versie is
Ik heb net de Middernachtbibliotheek uit. Ik vond het een fijn boek om te lezen, zowel qua onderwerp als qua schrijfstijl. Ik bleef het hele boek lang geboeid / benieuwd naar wat zou volgen. De schrijfstijl is vlot, maar ook niet té simpel (wat ik wel vaker heb met dat soort boeken en dan haak ik af).
Doordat ik even door een zware periode ga op mijn werk, ben ik op zoek naar een nieuw boek om te lezen dat even vlot leest en boeiend blijft, maar ook geen stationsromannetje is bij wijze van spreken. En ook niet te zwaarmoedig is of een romantisch liefdesverhaal is. Heeft iemand aanraders? Ik dacht aan de nieuwe van Herman Koch, maar die krijgt slechte reviews.
(Ik heb 601 boeken staan op mijn to read lijstje in Goodreads en alsnog ben ik inspiratieloos…)
Het kan best dat het aan de epub ligt. Ik heb de Nederlandse edities al minstens 10 jaar niet meer gelezen, maar kan me niet herinneren dat er rare zinnen in zaten. Als je rare zinnen als voorbeeld hebt + welk hoofdstuk het is kan ik wel in mijn Nederlandse edities kijken of het aan de epub ligt of dat het gewoon de vertaling is.
Oh dat is handig. Dankje! Ik zal morgen even kijken naar zo’n zin.
Tegenwoordig ga ik met mijn dochter niet meer naar de bieb, (groep 8) nu leest ze flinke boeken of mijn voorraad harry Potter boeken en we kopen regelmatig boeken die we uitzoeken in de winkel.
Maar toen ik leesmoeder was in groep 4 en 5 ging ik met kinderen uit de klas wel eens naar de bieb. En er waren er zat bij die daar nog nooit geweest waren!!
Scholen hebben nu zelf ook veel voorraad en dan voornamelijk geronimo stilton. De waanzinnige boomhut etc.
Boeken met heel veel plaatjes zijn nu helemaal in.
Edit: en nee, ze lezen echt geen Jip en Janneke, Annie mg Smit en Roald dahl meer……
OOooh dit vond ik zo leuk op de basisschool, die Fantasia boeken ik zag dat er inmiddels 16 delen zijn, wow! Ik heb 1 t/m 4 meegemaakt en gelezen
Met verborgen codes, geurvlakken etc… hahaha ze weten nu wel hoe ze kinderen enthousiast moeten maken.
Jaa maar dat vond ik ook echt heel leuk aan die boeken. Vooral de geurpagina’s natuurlijk, maar ook inderdaad de puzzels met codewoorden die je moest ontcijferen of een verborgen tekst vinden. Ik ben bijna in staat om de nieuwe delen ook te gaan lezen. Echt meeslepende boeken waren dat met een bijzondere vormgeving en, als ik het me goed herinner, ook taaltechnisch leerzaam en gevat.
Ik ben al een hele tijd bezig in Get a Life, Chloe Brown. Ik weet niet of het nu aan het boek zelf ligt of dat ik gewoon in een leesdip zit, maar het schiet echt totaal niet op haha. Terwijl ik er bij de meeste boeken in dit genre echt doorheen vlieg. Gelukkig lag ik voor op m’n reading challenge dus die komt nog niet in gevaar nu haha
Geen idee of het al ergens getipt is. Hierbij een linkje voor 45 dagen gratis nextory.
45 dagen onbeperkt toegang tot audioboeken en e-books van Nextory
Goede tip! Ik ben heel erg fan van Nextory, voor zowel lezen als luisteren. Enorm breed en goed aanbod!
Ik ga met mijn kleuter bijna iedere week wel langs de bieb. Ze is vanaf 3 weken oud al lid. Qua thema ga ik af op waar haar interesses momenteel liggen: Halloween en de brandweer. Ze gaat ook naar het voorleesuurtje.
Met Kinderboekenweek koop ik een leuk boek voor haar en een boek voor haar verzameling over een aantal jaar; mooie grote prentenboeken of iets voor jonge vrouwen.
Ik ben Het Eiland van Duizend Bronnen van Sarah Lark aan het herlezen. Zo heerlijk! Was haar romans over Nieuw-Zeeland wel zat op een gegeven moment, maar dit is weer echt genieten. Iemand nog tips over rijke Engelsen in de koloniën en slavernij?
Half mei komt het nieuwe boek van de zeven zussen uit, en je kunt hem nu al reserveren. Dat is gewoon nog meer dan een half jaar.
Wel heel blij dat het laatste deel nog komt.
Ik heb de afgelopen twee weken de serie over de bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine gelezen van Ransom Riggs. Echt heel erg leuk en echt een aanrader als je van YA fantasy houdt.
Alleen jammer dat het laatste deel nog niet vertaald is in het Nederlands.
Ik heb het eerste deel al vijf jaar in de kast staan en nog steeds niet gelezen Misschien toch maar in beginnen binnenkort
Ja ik zeg doen haha! Ik vond het echt hele leuke boeken en ook origineel bedacht.
Dit boek van Sarah Lark ziet er goed uit! Heb hem gekocht
Ik heb dankzij de tip van @SoonSoonThings weer twee maanden Storytel en was benieuwd naar jullie favoriete luisterboeken en/of voorlezers. Vooral de voorlezers eigenlijk haha, want ik merk dat dat bij mij best een grote invloed heeft op het verhaal.