Het algemene boekentopic (Deel 2)

thanks, dit was precies waar ik ook bang voor was!

Ik zit bij Greenchoice. Daarmee spaar ik punten, waarmee ik voor 1 euro per maand een code voor Bookchoice krijg. Dat vind ik dus wel heel leuk voor 8 e-books! Niet alles is mijn smaak, maar er zit altijd wel iets leuks tussen.

Ik leer door dit forum zoveel over mijn energieleverancier :sweat_smile:

2 likes

Net Piranesi uitgelezen en ben echt onder de indruk ervan. Zag dat alleen jij een bericht hierover hebt haha. Wat een wereld heeft Susanna Clarke gemaakt en zoveel lagen ook, ben nog steeds aan het denken wat er nu precies gebeurd is. Ga zsm Jonathan Strange & Mr Norrell van haar lezen!

Love Piranesi het personage ook :heart:

3 likes

Yeey m’n Reading challenge gehaald van dit jaar :tada: Leuk dat goodreads die confetti doet haha, schrok me kapot dacht dat m’n telefoon op hol sloeg :joy:
Op naar de 100!

34 likes

Aah gefeliciteerd!!
Ik had eerst als doel 42 dus die heb ik al gehaald maar heb 'm toen opgehoogd naar 70 (half juni was dat) maar ik denk dat ik 'm echt precies ga halen. Ik heb nu 64 boeken gelezen en doe ruim een week over een boek, heb ook geen vakanties meer gepland staan :sweat_smile:.
Wat was het boek waarmee je je doel haalde?

4 likes

Wow, mooi resultaat van de challenge!

Ik ben, na de lees challenge hier tijdje terug, weer helemaal into lezen. Onlangs de Middernacht bibliotheek uitgelezen. En wow, dat boek blijft maar in m’n hoofd hangen. Vond het zo’n origineel verhaal.

Ben nu begonnen in de Schaduwkoning. Over de 1000 pagina’s dus hoop dat het een beetje lekker weg leest.

3 likes

Ik had 'm ook gelezen en er hier over gepost! Ben nu ook bezig in Jonathan Strange & Mr Norrell. Super dik maar vind 'm tot nu toe (ben op 15% ongeveer) ook heel leuk!

1 like

‘Tis the season van Robyn Carr, van de virgin river serie. Niet een heel bijzonder boek eigenlijk haha :sweat_smile:

1 like

Afgelopen 2 weken deze 4 boeken gelezen:
Schorshuiden - Annie Proulx
Heel mooi verhaal over een geschiedenis van bomen en ontdekken van Amerika

Passagier 23 - Sebastian Fitzek
Spannende thriller, zoals gewend van deze schrijver. Leest lekker vlot en wendingen in plot zijn prima.

De witte merrie - Jules Watson
Speelt zich af in Ierland in de 1e eeuw. Verhaal sleurde me mee! Ik ben nu bezig in boek 2

De dans van de tijger - Sarita Mandanna
Het gaat over India (geschiedenis en kastenstelsel) en verhaal is heel mooi en indringend. In 1 dag uitgelezen, had ik niet verwacht want dit soort boeken zijn niet altijd mijn ding en de achtertekst maakte het een twijfelgeval te lenen maar echt verrast door!

1 like

Ah heb je berichtje niet gezien dan! En goed te horen dat jonathan strange ook goed is, ik ga morgen naar de boekenwinkel om hem te kopen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Ah ik ben heel benieuwd, nadat ik 'm hier voorbij heb zien komen heb ik die vandaag ook gekocht. En heb Isabel Allende - Bloemblad van zee ook gekocht.

Ben nu 7B van Aafke Romeijn aan het luisteren en lees All the young dudes (een hele lange harry potter fanfic en hij staat op goodreads dus ik tel 'm mee haha). Af en toe lees ik een klein stukje uit Come as you are (Emily Nagoski) maar vind 't nog niet zo super life transforming dus kom er wat lastig doorheen.

1 like

Oeh ben heel benieuwd wat je er van denkt! En hoe lang we er over gaan doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En @Feather rapporteer vooral wat jullie ervan vinden! Ben benieuwd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb middernachtbibliotheek net uit en hmm ik ben een beetje teleurgesteld na alle goede reviews. In het begin vond ik het wel veelbelovend en wilde ik graag verder lezen, maar het werd al snel corny en voorspelbaar en ook een beetje kinderachtig? Het zit zo vol met clichés. Niet mijn ding denk ik. Jammer want ik vind Matt Haig wel tof

5 likes

Vond ik ook! Het kón mooi zijn geweest, maar bij veel stukken dacht ik “it’s not that deep”. :grimacing:

3 likes

ik ben in de acht bergen van paolo cognetti begonnen en hoewel het verhaal me aanspreekt, vind ik de vertaling niet zo.
hadden anderen dit ook en heeft iemand hem misschien in het engels naar tevredenheid uit gelezen?

Had deze al gedeeld, maar ik wilde hier ook nog even wat verbazing delen nav deze podcast. Ik ben ook wel benieuwd of jullie dit herkennen.

Samenvatting

Die boeken die ze opnoemt waren toen ik jong was ook al ouderwets joh. Heb het zelf allemaal wel gelezen, pinkeltje, floortje zelfs Wipneus en Pim (en ik vond dat vroeger echt fantastisch, haha). Maar ik was wel van het lenen van de bieb en kwam dus dan ook heel veel andere boeken tegen. Avontuurlijk lezen dan dus. Deden jullie dat vroeger ook? Want ik ben zo verbaasd dat er dan zo weinig pabostudenten ook waren die zelf avontuurlijk lezen. Wat is dat dan waarom de een wel leest en de ander niet.

Oh en wat ik laatst had. Ik was op zoek naar een cadeautje voor een kind die net leert lezen. Mijn budget was vrij krap, dus dat was niet zo handig met zoeken. Maar toen zei die vrouw van ‘Jip en Janneke?’ Moi, dat vond ik vroeger wel leuk, maar op den duur dacht ik ook wel wat saai en ouderwets. Dat geef je nu toch niet meer cadeau. Of misschien als baby ding nog, maar dit ga je toch niet aan je kind geven met ga maar lekker lezen lieverd.

Ik had een beetje hetzelfde. Ik vond het op zich wel een goed boek, maar het midden van het verhaal vond ik erg langdradig en daardoor werd het minder leuk. Het einde vond ik ook wat teleurstellend, want het begin vond ik juist heel verrassend en mooi en had ook wel potentie. Ik ben blij dat ik hem geluisterd heb. Want ik denk dat ik lezend niet had doorgezet :sweat_smile:

1 like

Mehhh, ik heb vandaag met enige pijn en moeite Ninth House uitgelezen en nu blijkt er een deel 2 te komen. Vond het allemaal veel te vergezocht en het einde kwam heel erg uit de lucht vallen, maar nu wil ik het volgende deel wel lezen omdat ik wil weten hoe het afloopt.