Ja ik weet het, maar die hadden ze niet bij die bieb dus ik dacht ik probeer het met deel 2
Ik vind het ook dom dat ie refereert aan zijn āsmutā bedoeld ie daar seksscenses mee of de gore of beide? En het komt zo kinderachtig teehee kijk hoe edgy ik ben over.
@Zompig ja denk dat het idd zijn stijl is en ik vind die bijzonder matig š„²
@nightlife ik las op goodreads idd een review van die Japan inspired serie en dat vond ik niet heel fraai klinken.
Black prism heb ik niet gelezen maar de night angel serie zijn gewoon spannend, het verhaal loopt goed en ik wilde weten hoe het afliep. De karakters zijn wel een beetje van bordkarton maar schieten tieten helikopter films zijn ook wel lekker op zn tijd. Ik ervaarde het niet perse als seksistisch (ook omdat elk personage weinig diepgang had) en de scĆØne van het bordeel in revolte vind ik echt vet.
Red sister vond ik niet seksistisch, ik vond die best wel goed alleen de worldbuildbuilding (de planeet wordt langzaam bedolven onder het ijs) vond ik niet heel leuk. Prince of thorns is vooral heel erg gruwelijk en er zitten een aantal verkrachtingsscenes in en ondanks dat ik het helemaal eens ben met het commentaar op goodreads vond ik het wel ok passen bij de realiteit/characterbuilding van het verhaal. En het is meteen superduidelijk dat de hoofdpersoon een psychopaat is. Die world building vond ik wel heel vet, vooral als je het door krijgt (ik denk er nog wel eens aan als ik over de snelweg rijdt).
Maar ik zou zeggen fair enough als dat je tegenhoudt, ik ervoer het niet als storend of veel aanwezig toen ik de boeken las.
Mark lawrence heeft ook prince of fools (red queens war serie) geschreven die zich in dezelfde wereld afspeelt en die vond ik veel grappiger en luchtiger. Voor zover ik me herinner zit daarin geen verkrachting. De hoofdpersoon is een totale randdebiel maar wel op een grappige manier.
Heb je ook the first blade serie van Joe Abercrombie gelezen? Die vond ik ook echt vet, vooral het einde
Maar mijn allerlievelings blijft Robin Hobb. Met Scott lynch als goeie tweede. Want beide blijf ik herlezen en dat heb ik bij de meeste dingen niet.
Ik ben me nu trouwens ook aan het worstelen door the way of kings van brandon sanderson omdat het het lievelingsboek is van een vriend van mij maar pfff je moet er wel echt inkomen zegā¦