Ohhh volgens mij heb ik deel I & II hiervan nog thuis in de kast staan. Paste exact in straatje van Hush, Hush, Twilight, Fallen, etc. Al die YA Paranormal romance/fantasy boeken gebruikten toen exact dezelfde formule en ik las ze allemaal
Ja kan ik me voorstellen, als ik het nu zou lezen wellicht niet meer zo goed. Maar vond het vroeger echt fantastisch, herinner me niet zoveel verhaallijnen meer van boeken die ik lang geleden heb gelezen maar van deze echt nog heel veel haha. Zo leuk.
Ik heb They both die at the end (Adam Silvera) uit. Vond het verhaal wat onuitgewerkt en onaf aanvoelen. Geen mega aanrader, leest ondanks het onderwerp weten dat het de laatste dag is dat je leeft wel makkelijk weg door de korte hoofdstukken. Ik vond 't wel heel leuk dat het vanuit twee perspectieven is geschreven, en er ook andere mensen aan bod komen. Het hele ‘leef alsof het je laatste dag is’ ligt er dik bovenop, waardoor het wat makkelijk aanvoelde (in de zin van: om te lezen). Ik miste diepgang, maar volgens mij is het een YA en dat is ook niet helemaal mijn genre.
Ga nu Hier komen wij vandaan (Leonieke Baerwaldt) lezen en daarna eens kijken wat er nog op mijn ereader staat.
Ben begonnen in the priory of the Orange tree. Maar omg zoveel verschillende namen. Ook het door elkaar gebruiken van voor en achternaam met titel. Ben alleen maar notities aan het maken wie wie is hahaha.
Haha ja ik las deze serie toen ik 17 was ofzo, maar toen ergerde ik me al zo erg aan de personages en dat elk boek exact hetzelfde probleem als plot had, dat ik ben afgehaakt na boek 4 ofzo
ik heb the midnight library gelezen en ik ben er echt door teleurgesteld. ik vind hem echt heel overrated. zonde, want het idee is echt intrigerend!
Vond ik ook! Heb wel dus nog twee andere boeken gekocht want vind wel dat hij fijn schrijft. Maar het had inderdaad zo‘n prachtig boek kunnen zijn
Tot nu toe vind ik het echt een onwijs sad boek? Dat is bij normale mensen ook wel zo ergens, maar dit boek begint ook nog eens vol met alles op te noemen als klimaat problemen enzo. Pff daar wil ik in de avond niet meer over nadenken hoor, niet goed voor de nachtrust. Wel leest alles weer heerlijk weg. Ze schrijft zo soepel en ritmisch. Heerlijk ook dat er geen aanhalingstekens gebruikt worden. Het doet mij trouwens ook wat denken aan Franca Treur haar boek de woongroep.
@cruelsummer Heel herkenbaar! Ik had dat ook met dat boek, het voelt net onuitgewerkt, alsof de schrijver er meer van had kunnen maken. Vond het desondanks toch een goed boek intrigerend vooral.
Ik heb “Hier komen wij vandaan” (Leoniek Baerwaldt) uit. Zo’n goed en origineel verhaal. Het is gebaseerd op twee sprookjes (de kleine zeemeermin, en de visser & zijn vrouw) en het oorspronkelijke verhaal zit erin verweven maar dan met een heel bizarre en originele twist. Kan deze iedereen aanraden. Het leest heel lekker maar wel met mooie zinnen, er wordt weinig écht ingevuld en uitgelegd, en voor mij was het eeeeeindelijk weer eens een boek dat ik niet wilde wegleggen.
Elke keer hoor ik zoveel goede verhalen hierover maar als ik dan het boek in mijn handen heb & de achterkant lees lijkt het mij helemaal niks ben blij na je recensie te hebben gelezen het niet te hebben gekocht haha
Ik heb gisteren Als je maar gelukkig bent gelezen, . Veel herkenbare inzichten en verhalen, sommige iets te wazig en de opbouw voelde niet altijd logisch, een beetje van de hak op de tak af en toe en ik miste een portret van de schrijvers zelf.
Oeh jaaa ziet er mooi uit! Ik moet deel 2 nog!
Ik heb net godsgrave van jay kristoff gelezen en het verhaal is echt tof, een assassin met een stuk meer ballen dan sarah j Maas maar O M G die jay is zoooooooo vol van zichzelf. Ik vond hem en zn footnotes niet grappig en niet witty maar echt irritant en het hele verhaal had beter gewerkt als het niet YA was. Maar ik vind de nightbringer trilogie van Brent Weeks veel beter en qua grappige footnotes wint niemand het van Terry Pratchett.
Maar ik wil nu wel weten hoe t afloopt dus ga deel 3 op m’n ereader stoppen want de bieb heeft deel 3 niet
En the thorn of emberlain van Scott lynch zou vandaag uitkomen maar da was nie 🥲🥲🥲 nieuwe datum is maart 2022 en hopelijk hopelijk komt ie dan echt
Ga hier maar niet van uit
Hahahahahahaha nou Jay je kan er zoveel gore en geweld en seks ingooien als je wil maar dat maakt het niet perse een volwassenen boek als je verder elke YA trope in het boek gebruikt.
Hahahaha ik heb nevernight nog niet eens gelezen dus ik weet de openingszin niet
Maar ik kan er niet precies m’n vinger opleggen waarom ik dit wel YA vind en Brent Weeks of King of thorns van Mark Lawrence (of red sister van hem, wat ook over een klooster gaat waar nonnen worden opgeleid tot assassins) wel “volwassen” fantasy. Ik denk dat het een soort typische schrijfstijl is ofzo?
Ik vind het ook meer een verkooppraatje voor tieners “ooo mijn boeken zijn echt niet YA veel te veel gore en seks niet lezen hoor stoute tieners” dan dat ik nu denk “ja legit jouw boeken zijn echt volwassen”.
Huh, maar Godsgrave is het vervolg op Nevernight! Wist je dit wel of? Eerst komt Nevernight, dan Godsgrave en het laatste boek heet Darkdawn.
De eerste zin van Nevernight is trouwens ”People often shit themselves when they die.” Heb hem onthouden hahaha. Weet alleen niet waarom dit Nevernight adult maakt, maar oke.
Edit:
Dit staat op zijn site, daar noemt ie het opeens NA (dus geen adult).