Het algemene boekentopic (Deel 2)

Maar dan zou de allerlaatste zin toch precies tegenovergesteld zijn?

Hmm ja lastig omdat ze beide uit het Koreaans zijn, ik zou insensitive in deze zin logischer vinden… jammer dat ik geen Koreaans begrijp, heb het gevoel dat ik behoorlijk wat verloren is gegaan in de vertaling

1 like

Lijkt me ook niet, maar wou het toch even checken voor ik ga klagen haha (is toch niet echt een goedkoop boek ofzo). Zou dus heel fijn zijn als je wilt kijken :slight_smile:

Heb je helemaal gelijk in! Ik heb eens een video gezien van een vrouw die boeken vertaalt en zij vertelde dat ze soms dagenlang op een enkele zin moest broeden omdat niks precies de lading zou dekken

1 like

Ik vond het boek ook niet zo heel bijzonder, maar ik heb daarna de film gezien en die was wel heel mooi! Daar lag dan minder de nadruk op van die feitjes/non-fictie beschrijvingen en dat laat het verhaal toch vlotter lopen vind ik.

1 like

Ik wilde net een boek bestellen op Amazon, maar er stond ‘verzonden door Bookoutlet Store’. Zou dat wel goed komen zonder extra kosten enzo? Bookoutlet zit toch helemaal in Amerika? Zou wel chill zijn als je daar gewoon kunt bestellen (wel lange levertijd overigens).

Hier foto’s van mijn boek en hoe die pagina eruit ziet

Als ik goed naar jouw foto kijk, lijk jij dus geen endpapers te hebben aan die kant?

Ja, die zin over arbeidsinnovatie is wel wat verwarrend ja, want het wordt volgens de redenatie van het personage juist teveel erkend dat er zoveel verbeterd is zodat er geen inlevingsvermogen meer is dat het alsnog veel tijd/moeite kost.

1 like

Oja klopt! Dat was me nog niet eens opgevallen dat het gewoon karton was. Thanks voor de foto, ga even amazon contacten :slight_smile:

1 like

Ja precies! Vond het een lastige leeservaring haha, terwijl de inhoud goed was.

1 like

Ik heb me eindelijk door The secret history heen weten te worstelen, maar wat een verschrikkelijk boek? Je leert de personages totaal niet kennen, gebeurtenissen lijken volledig willekeurig en de enige dingen die hinten naar een achterliggend verhaal worden nooit uitgewerkt. Daarnaast zijn de hoofstukken ontiegelijk lang en de schrijfstijl ontzettend traag. Echt 1/10 would not recommend

Een tijdje terug waren hier best wat fans van dit boek, kunnen jullie uitleggen waarom jullie het wel heel goed vonden? Misschien geeft dat me een anders perspectief en kan ik het daardoor beter plaatsen

1 like

Ik kan het niet goed beargumenteren, dat vind ik altijd lastig als ik iets al wat langer geleden heb gelezen, maar ik vond alles eraan juist geweldig. De sfeer, de stijl, de zonderlinge/tragische personages. Heerlijk boek.

3 likes

Ohnooo. Dit boek staat op mn tbr van deze maand, maar heb na jou bericht niet zoveel zin om hem op te pakken :joy:

2 likes

Aahw sorry, misschien ligt het aan mij hoor, hij krijgt een 4,2 op goodreads!

1 like

Ik ben begonnen in Piranesi, maar het is zoo traag.
Ik heb pas 30 bladzijdes gelezen maar ik zie er gewoon tegenop verder te gaan.
Maar ik heb ook niks anders waarvan ik denk ja dat wil ik nu wel lezen, dus ik lees maar door.
Het boek heeft ook echt lovende recensies.

Edit:al die opsommingen in het begin ook, alsof het mij boeit hoe je je dagboeken nummert of de skeletten benoemt.

Aaah ik ben het zo met je eens en ook benieuwd naar wat de liefhebbers er mooi aan vonden! Het heeft zoveel goede reviews dat ik ook dacht, begrijp ik iets niet? :neutral_face:

1 like

Ja het begin is inderdaad wat taai, op ongeveer een derde vond ik het omslaan en wordt het heel spannend! Misschien een tip: de namen van de kamers en waar ze ongeveer liggen/routes zijn niet zo belangrijk, als je daar een beetje overheen leest leest het wat sneller.

2 likes

Ik ben nu bezig in dit boek en werd een beetje overvallen door het onderwerp, maar vind het tot nu toe echt heel mooi. Heel bijzonder. Heb nog niet eerder zo’n soort verhaal gelezen/geluisterd.

2 likes

Haha heerlijke mening. Ik vond ‘m wel goed ook @nightlife, interessant dat ‘t begon met het plot en fijne dark academia sfeer. Ook verfrissend dat de personages niet echt likable zijn, of in ieder geval allemaal wel een unlikable kant hebben. Vond de protagonist wel wat te vlak, maar ach.

2 likes

Nou inderdaad?! Terwijl er zoveel potentie in zit

Samenvatting

het volledige verhaal achter de eerste moord, hoe kwamen ze erop, hoe verliepen die vage avonden. Had ons daar in meegenomen.

En dan het feit dat Charles en Camilla (de twins) blijkbaar een soort relatie hebben. Fucking wicked en mega interessant om dat uit te diepen, dat de lezer er bijna in gaat geloven/het goedkeurt.

Of de bijna seksscène tussen Francis en Richard, dat had ik willen lezen. Of zijn escapades met Charles.

Om inderdaad nog maar te zwijgen over Julian.

En de hele zaak nadat Bunny’s lichaam werd gevonden. Het volledige boek voelde ik me een toevallige voorbijganger, dat je achteraf de gossip hoort in plaats van dat je er daadwerkelijk bij was en onderdeel van het ‘complot’. Op geen enkel moment was ik ervan overtuigd dat het een goed plan was om Bunny te vermoorden.

3 likes