Het algemene boekentopic (Deel 2)

Heb je de glazen troon nog gelezen?
Ik heb net de serie hof van doorns en rozen uit gelezen en wil nu deze gaan lezen maar ik ben bang voor een teleurstelling na zo’n pakkende serie.

Yess en ik heb hem ook helemaal gekocht en dat zegt wat want ik ben best gierig met boeken kopen…

Ik vond het een enorm leuke serie en misschien nog wel leuker dan het hof van doorns en rozen. De wereldbouwing en soms verrassende twists maakten het voor mij een serie om te blijven lezen en kon ook de boeken moeilijk wegleggen dus wat mij betreft een aanrader.

En als je daarmee klaar bent zeker Crescent City gaan lezen!

Merk toch wel dat je wel echt twee kampen hebt met Sarah J Maas. You love her or you hate her haha. Ik ben echt fan want ik vind haar schrijfstijl lekker weglezen.

1 like

Oké beetje uhm genante vraag, maar zitten er ook weer seksscenes in? Ja sorry maar ik vond die vet leuk om te lezen in hof van doorns en rozen en ik heb niet zo’n zin in zo’n puberserie waar alles om een eerste kus draait. Ik vind dat Sara dat bij hof van heel goed opbouwde ook, loved it

Ja uiteindelijk wel maar het duurt wel een paar boeken voordat gebeurd. Wel jammer maar ik geloof dat ze ook heel jong was toen ze begon met het schrijven van de Glazen Troon dus de ~sexy vibes~ komen pas later en ook niet zoals in het hof van doorns en rozen. Daar ligt ook niet echt de focus op.

Maar niet zoals Feysand. En zeker niet zoals in het laatste boek hof van zilveren vlammen want daar kreeg ik soms zelfs rode oortjes van :rofl:. Maar tbh ik ben wel een sucker voor een goede sexscene en zeker in combinatie met fantasy dus geen rare vraag.

1 like

Ik weet dat hier meerdere Brandon Sanderson fans zitten dus een vraagje; heeft iemand toevallig de hardback US editie van The Way of Kings? Ik heb deze vandaag binnen gekregen en de eerste pagina met de map zit echt raar vastgelijmd waardoor je hem niet helemaal als een normale pagina kan omslaan… Ben benieuwd of dit standaard is of een foutje.

Verder vandaag dit binnengekregen :heart_eyes: Heb iets an 26 boeken kunnen verkopen aan de boekenwinkel dus mocht weer wat nieuws kopen van mezelf (en vriend :sweat_smile:) The Hating Game en The Kiss Quotient had ik al eens gelezen en zijn aanraders als je van romance houdt! A Darker Shade of Magic vond ik ook leuk genoeg om door te willen lezen, maar ben benieuwd of het de echte hype nog gaat waarmaken.

12 likes

Bedoel je deze? Is bij mij namelijk niet de eerste pagina haha

Ik heb net Kim Jiyoung uitgelezen maar ik vond er best wat verwarrende dingen in zitten. Soms begreep ik het niet goed?

Voorbeeld:

Je verwacht nog een derde argument voor afschaffing, maar beroemdheden werden gepest omdat ze niet hun vaders achternaam hadden, terwijl dat juist het systeem was? Hoe kunnen die dan een andere achternaam hebben? Is dit nu een argument tegen? Waarom werden specifiek beroemdheden gepest?
Nog een:

Die laatste zin is toch raar, de dokter heeft net juist uitgebreid erkent dat er specifiek op gebied van huishoudelijk werk innovaties zijn die de vereiste fysieke spanning terugdringen? De voorbeelden geven juist aan dat dit op alle andere gebieden niet erkent wordt.

Ik moet eerlijk toegeven dat de dingen die jij schrijft mij niet specifiek zijn opgevallen, maar het boek viel mij wel tegen en ik geloof dat ik dat hier wel vaker heb gelezen.

Ik vond het opzich wel interessant, maar dat is vooral het onderwerp denk ik, het boek kon me niet zo pakken. Ik had het ook in een middagje uit en dan blijf je een beetje over met zo’n “oké boek van €15 in 1 middagje uit” gevoel :sweat_smile:

Ik vond het wat een slechte combinatie van fictie en feiten, denk dat dat het voor mij vooral was. Gedurende het lezen vraag je je af of je nou een essay leest, of een fictie boek. Vond het vermakelijk, maar niet meer dan dat en dat vond ik jammer, had er meer van gehoopt!

1 like

Hier dus ook een groot Maas fan, en ik vond TOG ook leuker dan ACOTAR :smiley:

Kan echt niet wachten op House of Sky and Breath in januari… Heel benieuwd waar het verhaal dan heen gaat!

3 likes

Dat is bij mij pas pagina 10-15. Ik bedoel dit:

Je ziet dat hij niet helemaal omgeslagen kan worden omdat hij 1-2cm vastzit aan de kaft :slightly_frowning_face:

@Popsicle
Ik ben ooit begonnen met TOG en vond het heel leuk! Het leest super lekker weg. Daardoor was ik juist een beetje verbaasd over de juicyness in de ACOTAR boeken. Al vind ik dat wel heel leuk hahaha.

En net CC uitgelezen, kan ook niet wachten tot Sky and Breath!!

2 likes

Volgens mij klopt dat niet nee, zal zo even opnieuw kijken haha

1 like

De eigenaren van onze plaatselijke boekhandel gaan met pensioen. En ik heb geen idee of ze opvolging hebben, gok van niet. En dan hebben we alleen nog maar een Primera. 🥲

Ik heb gisteren mijn reading challenge van 50 boeken gehaald! :grin: Nooit gedacht dat ik het in september al zou halen haha. Wel veel kinderboeken gelezen, dus dat ging lekker snel, maar nog steeds trots op mezelf.

Boek 50 was trouwens Een lied voor Achilles van Madeline Miller. Echt prachtig geschreven. Ik ben meteen in Heroes van Stephen Fry begonnen, want ik wil nu alle mythes lezen, haha.

16 likes

Oooh Annet Schaap heeft een nieuw boek uitgebracht! Na Lampje had ze nog wel een prentenboek geschreven, maar niet nog zoiets als lampje. Ze heeft zeven sprookjes herschreven waarin meisjes de hoofdrol krijgen. Het klinkt echt leuk, ben heel benieuwd.

Het leven is nu eenmaal geen sprookje - JaapLeest deze recensie is ook echt heel positief.

9 likes

Ja ik las hier toevallig ook over gisteren en heb hem meteen op mijn verlanglijstje gezet voor mijn verjaardag later deze maand :grin:

1 like

Ik heb dit boek in het Engels gelezen en de Nederlandse vertaling lijkt daarbij niet helemaal kloppend? In het Engels staat er bijvoorbeeld: No one is insensitive enough to say that. Dan vind ik Niemand is stom genoeg om dat soort dingen te zeggen wel een hele andere toon hebben.

Die verwarrende zinnen waren me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt kom ik er ook echt niet uit :sweat_smile:

1 like

Wow, mooi aantal. Wat vond je het mooiste boek?

1 like

Thanks! Ooh, goede vraag. Ik heb een aantal heel mooie boeken gelezen, maar deze vond ik toch wel het mooist:

The Midnight Library - Matt Haig
The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid
The House in the Cerulean Sea - TJ Klune

En toch ook The Song of Achilles van Madeline Miller

Favoriete kinderboek was The Girl Who Speaks Bear van Sophie Anderson.

Zie nu dat ik best veel populaire literatuur mooi vind :sweat_smile: maar daarom zijn ze ook populair denk ik. De kinderboeken die ik lees zijn eigenlijk helemaal niet zo bekend. Grappig om dat zo te beseffen.

2 likes

Ik heb het boek niet gelezen, maar ik vind het niet perse conflicternd? Ik lees het puur dat ze reageert op het feit dat de dokter insinueert dat ze niet zou mogen klagen dat het huishoudelijk werk zwaar/veel voor haar is is omdat het vroeger (zonder innovaties en slimme apparaten) heus veel zwaarder voor huisvrouwen was. En zij trekt de vergelijking door dat innovatie het voor andere beroepen ook makkelijker heeft gemaakt, maar dat niemand insinueert dat de dokter of de boer nu ineens niks meer te doen heeft/niet meer mag klagen?