Het algemene boekentopic (Deel 2)

The secret history

Jaaa maar dat is ook het interessante aan het boek vind ik! Je moet er juist niet helemaal achter staan, lekker dat het een beetje wringt. Net zoals die relatie tussen die tweeling. Dat je je er ongemakkelijk bij voelt, dat vind ik juist vet. Maar zonder dat het super plat of onnodig grof is zoals kuch ene Rijneveld

Ik zit in zoā€™n lekkere lees flow. Lees boeken achter elkaar en allemaal goede boeken. Net not a happy family uitgelezen hier voor de heks van limbricht ook een top boek.
Oh en arsenic and adobo gelezen, volgens mij een cosy mysterie.

5 likes

Durven jullie ook weleens een boek niet opnieuw te lezen omdat je bang bent dat je het niet meer zo mooi zal vinden als je het je herinnert?

3 likes

Ik heb dit bij Ć©Ć©n boek, namelijk A Monster Calls van Patrick Ness. Het is een kinderboek wat me raakte door een persoonlijk onderwerp waar ik van tevoren niet van af wist en denk dat ik bij een reread dus niet datzelfde gevoel van verassing+herkenning zal hebben.

Had jij het over een specifiek boek of heb je het met meer?

1 like

Ja, vooral met kinderboeken. De Kinderen van Moeder Aarde trilogie van Thea Beckman vond ik vroeger echt heel mooi, maar durf ik inderdaad niet opnieuw te lezen omdat ik bang ben dat mā€™n herinnering eraan verpest wordt.

2 likes

Ik ben nu als volgende boek ā€˜the Carrow Hauntā€™ aan het lezen van dezelfde auteur, en ik vind m tot nu toe ook leuk, lekker spooky en leest vlot weg! Je merkt wel dat het echt dezelfde schrijfstijl is als Ashburn house, maar wel weer genoeg een ander plot dat ik nog wel geboeid blijf. En ik had gewoon zin in nog meer haunted house dus ik kan me hier voorlopig wel weer mee vermaken :blush: :ghost:

1 like

Zag dat de vertaling van t Hooge Nest op nummer 2 staat in de NYT bestseller lijst, echt cool!

3 likes

Naar aanleiding van een post van @LastYoungRenegade in wjekw dacht ik, mss kunnen we een online ya boekenclubje doen?
Gewoon via videobellen oid.
Ik dacht op een doordeweekse avond in de week van 11 oktober.
Qua boek had ik een paar opties, maar andere suggesties zijn ook welkom (deze staan allemaal op kobo plus haha)

De test van Joelle Charbonneau

Samenvatting

Malencia Vale wil niets liever dan uitverkoren worden voor De test. Ieder jaar worden uit de eindexamenkandidaten de beste studenten gekozen die hun kolonie Vijf Meren mogen vertegenwoordigen tijdens De test in de hoofdstad Tosu City. Van de bijna tweehonderd kandidaten mogen alleen zij die slagen doorstromen naar de universiteit om klaargestoomd te worden tot de toekomstige leiders van het Verenigde Gemenebest.

Tot haar grote vreugde is Cia een van de uitverkorenen, maar haar blijdschap verandert snel in bezorgdheid als haar vader haar de avond voor haar vertrek vertelt over zijn ervaringen gedurende De test. Hij herinnert zich slechts flarden, maar heeft wel zijn leven lang nachtmerries over de gebeurtenissen van vijfentwintig jaar eerder.

Gewaarschuwd door haar vader vertrekt Cia naar de hoofdstad waar De test zal plaatsvinden. Al snel komt ze tot de ontdekking dat haar vaders waarschuwingen terecht waren en dat ze op zichzelf aangewezen is, als haar kamergenoot haar probeert te vermoorden en de inhoud van de diverse testen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van haar vragen.

Caraval van Stephanie Garber

Samenvatting

A legendary competition.
A mesmerizing romance.
An unbreakable bond
between two sisters.

Scarlett Dragna has never left the tiny island where she and her sister, Tella, live with their powerful, and cruel, father. Now Scarlettā€™s father has arranged a marriage for her, and Scarlett thinks her dreams of seeing Caravalā€”the faraway, once-a-year performance where the audience participates in the showā€”are over.

But this year, Scarlettā€™s long-dreamt-of invitation finally arrives. With the help of a mysterious sailor, Tella whisks Scarlett away to the show. Only, as soon as they arrive, Tella is kidnapped by Caravalā€™s mastermind organizer, Legend. It turns out that this seasonā€™s Caraval revolves around Tella, and whoever finds her first is the winner.

Scarlett has been told that everything that happens during Caraval is only an elaborate performance. Nevertheless she becomes enmeshed in a game of love, heartbreak, and magic. And whether Caraval is real or not, Scarlett must find Tella before the five nights of the game are over or a dangerous domino effect of consequences will be set off, and her beloved sister will disappear forever.

Welcome, welcome to Caraval . . . beware of getting swept too far away.

Wicked van Jennifer Armentrout

Samenvatting

Things are about to get Wicked in New Orleans.

Twenty-two year old Ivy Morgan isnā€™t your average college student. She, and others like her, know humans arenā€™t the only thing trolling the French Quarter for funā€¦ and for food. Her duty to the Order is her life. After all, four years ago, she lost everything at the hands of the creatures sheā€™d sworn to hunt, tearing her world and her heart apart.

Ren Owens is the last person Ivy expected to enter her rigidly controlled life. Heā€™s six feet and three inches of temptation and swoon-inducing charm. With forest-green eyes and a smile thatā€™s surely left a stream of broken hearts in its wake, he has an uncanny, almost unnatural ability to make her yearn for everything he has to offer. But letting him in is as dangerous as hunting the cold-blooded killers stalking the streets. Losing the boy she loved once before had nearly destroyed her, but the sparking tension that grows between them becomes impossible for Ivy to deny. Deep down, she wantsā€¦ she needs more than what her duty demands of her, what her past has shaped for her.

But as Ivy grows closer to Ren, she realizes sheā€™s not the only one carrying secrets that could shatter the frail bond between them. Thereā€™s something heā€™s not telling her, and one thing is for certain. Sheā€™s no longer sure what is more dangerous to herā€”the ancient beings threatening to take over the town or the man demanding to lay claim to her heart and her soul.

Duss laat me weten of het wat is!

• Lijkt me leuk
  • Niet mijn ding
  • Leuk maar iets later

0 stemmers

@Insouciance graag opnieuw stemmen!

Edit: ik heb de poll gesloten en maak een groepje aan, als je denkt ja wil ik ook reageer dan even!

2 likes

Leuk! Ik had volgens mij Caraval een tijdje op mā€™n TBR, maar het maakt me eigenlijk niet zoveel uit welk boek het is.

Hahaha, gelukkig was dat nog niet echt anoniem met 1 stem ;p

1 like

Ik ben in juli begonnen met mijn readingchallenge voor dit jaar en heb hem nu al gehaald :joy: na 5jaar amper te hebben gelezen nu in zoā€™n 2maanden 10 boeken haha.

Neon gods :star2::star2::star2: ik weet dat de recensies heel goed zijn maar ik vond het verhaal zo langdradig en ook niet echt mijn ding

Love & Gelato :star2::star2::star2::star2: echt een typisch zomerboek, leest makkelijk weg en minder voor de hand liggend dan ik dacht. Enige nadeel is dat ik nu perse naar Florence wil, liefst vandaag nog

Ik ben zojuist begonnen aan You and me on vacation, begin is al heel leuk!

5 likes

het nieuwe boek van sally rooney, beautiful world, where are you, is echt een aanrader! ik heb hem in 2 zittingen uitgelezen en vind dit haar beste tot nu toe. het is wel weer classic rooney met personages die niet met elkaar lijken te kunnen communiceren en soms ongelooflijk frustrerend zijn, maar ik vond het in dit boek een stuk minder storend dan in normal people. ik vond m echt heel goed!

9 likes

Ik wil een nieuw boek lezen dat zich afspeelt in de bossen. Denk aan de vibes van brief voor de koning/geheimen van het wilde woud. Mag wat magie in zitten maar ik wil vooral dat lekkere gevoel hebben dat je krijgt als ze zich in en mooie omgeving bevinden.
Andere boeken die hierin passen : voorbij het wederwoud, de blauwe maansteen.
Iemand tips?

Also: ik heb Piranesi uit, op 25% werd het echt heeel goed! 4 sterren omdat de inleiding te traag en beschrijvend was

1 like

Ik heb ook een kleine bakkerij op het strand gelezen en herken precies wat je zegt over de beeldende schrijfstijl, zo heerlijk! Nu wil ik ook op een getijden eiland wonen. Ik wist niet eens dat er nog een deel was & zie dat die over de winter gaat, heerlijk! Nu al zin om te lezenšŸ¤—

1 like

Een paar boeken met hele mooie omschrijvingen van de natuur/die zich echt in de natuur afspelen. Kan zelf bij al deze boeken lekker wegdromen en wil dan meteen verhuizen haha.
De eerste twee spelen zich af in de bossen.

Jaag je ploeg over de botten van de doden - Olga Tokarczuk

Greenwood- Michael Christie

Het moerasmeisje (Daar waar de rivierkreeften zingen) - Delia Owens

Wild - Cheryl Strayed

De boeken van Paolo Cognetti , de boeken van Raynor Winn

1 like

Leuk idee! Ik lees zelf minder graag YA, maar als er meer zijn die het boekenclub topic nieuw leven in willen blazen dan lijkt dat me ook heel leuk.

• Jaa, nieuw boek in het boekenclubtopic
  • Nee

0 stemmers

Winternacht trilogie al gelezen?

3 likes

ooh ben zo benieuwd, heb hem gister binnengekregen!

Ik ben ooit in deel 1 begonnen maar het pakte me niet, de manier waarop het geschreven was stoorde me heel erg.
Ik ga nu greenwood lezen @Feather

2 likes

Ik vond normal people al fantastische, dus dit klinkt echt heel goed! Hopelijk is die snel in de bibliotheek te leen.

@Kusjessoldaat misschien is Outlander ook wel een idee?

2 likes

Ik vind de boeken van Sophie Anderson echt die vibe hebben! Ze spelen allemaal af in een soort Rusland en overlappen ook wel een beetje, maar je kunt ze afzonderlijk lezen. The Girl Who Speaks Bear was mā€™n favo.

The Girl Who Drank the Moon van Kelly Barns heeft ook zoā€™n sfeer. Ook een beetje Ghibli achtig.

3 likes