Het algemene boekentopic (Deel 2)

Wat een mooie covers allemaal, moet me inhouden om de boeken niet op te zoeken en op mijn wishlist te zetten

1 like

Natuurlijk! Het is denk ik wel het meest onsamenhangende lijstje ooit, erg divers wat betreft genre en hoe makkelijk het wegleest denk ik.
Ik heb bij verschillende boeken die ik hier in het topic tegenkwam de beschrijving erbij gepakt en aan de hand daarvan is dit lijstje ontstaan.

To Read:

• The midnight library - Matt Haig
  • The Southern Book Club’s Guide to Slaying Vampires
  • De avond is ongemak - Marieke Lucas Rijneveld
  • Exciting times - Naoise Dolan
  • The Flatshare - Beth O’Leary
  • The Invisible Life of Addie LaRue
  • Het huis van de moskee - Kader Abdollah
  • The Grace Year - Kim Liggett
  • De nachtegaal - Kristin Hannah
  • Against the Loveless World - Susan Abulhawa
  • Sharp Objects - Gillian Flynn
  • Gone Girl - Gillian Flynn
  • Big Magic - Elizabeth Gilbert
  • The Power of Habit - Charles Duhigg
  • Het labyrint der geesten
  • Het huis met de geesten - Isabel Allende
  • Malibu Rising - Taylor Jenkins Reid
  • The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid
  • The Soulmate Equation
  • My Dark Vanessa - Kate Elizabeth Russell
  • Circe - Madline Miller
  • Piranesi - Susanna Clarke
  • Max, Mischa & het Tet-offensief - Johan Harstad

Ik zie nu dat ik hem niet eens echt netjes gemaakt heb, bij sommige boeken mist de auteur. :woman_facepalming:

13 likes

@nello en @Kaastosti Gezien jullie reacties en het lijstje dat ik net plaatste, denk ik inderdaad dat ik tussendoor gewoon wat anders moet/wil lezen!

Thanks leuk! Staan aantal boeken op die ik ook gelezen heb en leuk vond, dus denk dat ik de andere boeken op deze lijst ook leuk ga vinden, ik ga er een aantal toevoegen aan m’n eigen lijstje!

Wat leuk! Welke uit dit lijstje vond jij echt een aanrader? Dan wordt dat mijn volgende boek :smile:

Circe van Madeline Miller!! Vond ‘song of achilles’ ook heel mooi, maar weet dat anderen daar minder enthousiast over waren.

1 like

Thanks voor het benoemen van de Haunting of Ashburn House!! Ik heb m bijna uit (vet spannend!) En kwam er achter dat de auteur nog veeeel meer van dit soort boeken heeft geschreven dus ik weet wat ik te doen heb de komende tijd :star_struck: :star_struck: perfect nu de avonden steeds donkerder worden!

1 like

Wat leuk! Ja, vet is ie he! Deel jij de volgende aanrader die je van deze auteur leest weer met mij? :smiley: Ook heel erg zin om wat meer horror/thriller te lezen, lekkere herfst vibesss

1 like

Ga ik doen! Ja ik ben ook weer helemaal in de gloomy mood ondanks deze 25 graden :maple_leaf: :fallen_leaf: :joy:

1 like

Dit boek las zo vlot en was echt leuk om te lezen! Zo’n typisch alle personages zijn verbonden door 1 item-verhaal, beetje zoals die film Paris Je T’aime. Qua schrijfstijl deed het me denken aan Elizabeth Gilbert, heel vlot en niet gekunsteld woordgebruik! Ik vind het een ideaal herfstboek omdat de sfeer in Fulham en de setting van Monica’s cafĂ© zo goed werd beschreven en herfstig overkwam. Blij dat ik deze meenam.

Toevallig, ik ben er ook eindelijk in begonnen recent. Bij The Night Circus zat ik er meteen helemaal in, bij deze kostte het me wel wat meer moeite. Maar ik heb doorgezet en nu heeft het me wel echt gegrepen. Moet nog ongeveer een vijfde en denk dat ik dat vanavond voor het slapen nog wel ga redden.

1 like

Ik zat even in een leesdip, deels ook doordat ik niet helemaal lekker in het boek kwam dat ik las, maar het is uit nu dus kan weer een frisse start maken.

Ik las Fortuna’s Dochter (van Isabel Allende), mooi verhaal en leuk dat het eens iets anders is dan de Westerse moderne wereld, maar Het Huis Met De Geesten was meer mijn ding. (En mijn hoofd stond totaal niet naar lezen dus dat helpt niet echt om een boek dan toch echt leuk te vinden, want zou Fortuna’s Dochter zeker ook aanraden hoor!)

Ik had mezelf voorgenomen mijn ereader weg te leggen en enkel fysieke boeken van mijn stapel TBR in huis te lezen. Heb vanmiddag m’n 5e uitgelezen en ik ben het spuugzat :joy: vooral omdat ik de laatste niet zo tof vond (Brave new world), dus nu ga ik lekker een tof ebook uitzoeken en m’n ereader aanslingeren. Voelt bijna als een cadeautje (aansteller)

2 likes

Haha maar ligt het dan gewoon aan de titels die niet leuk zijn of ben je het zat om een echt boek vast te hebben of mee te moeten zeulen?

Nee ligt grotendeels aan de titels hoor! En in bed lezen is gewoon onhandig met een boek.

Ben nu alleen m’n ereader kabel kwijt :sob:

De ondergrondse spoorweg - Colson Whitehead :star::star::star::star:

Tijd geleden dat ik zo ben gegrepen door een boek. Gaat over de vlucht van een tot slaaf gemaakte vrouw in Amerika.

6 likes

De Sterrengever is echt fantastisch leuk.

1 like

Ik vond The Nickel Boys van dezelfde schrijver ook heel goed! Over een tuchtschool voor zwarte jongens. Is gebaseerd op een waargebeurd verhaal (volgens mij heeft de tuchtschool echt bestaan maar de karakter zijn fictie). Echt een aanrader, heb na het lezen nog dagenlang met het verhaal in m’n hoofd gezeten.

2 likes

Cliënt E. Busken gelezen. Wat een bevalling. Ben blij dat ie uit is.

1 like

Bedankt voor deze tip! Hij gaat op m’n lijstje, erg benieuwd.