Ik heb gisteren Druks: Mijn (on)rustige leven met AD(H)D van Francien Regeling uitgeluisterd. Ik vond het een goed boek, de onderwerpen waren duidelijk uiteen gezet en ik heb er veel van geleerd. Gek genoeg herkende ik er ook veel in over mezelf, terwijl ik er nooit aan heb gedacht om misschien zelf ook ADD te hebben. Mijn zusje heeft ADD/ADHD en bij haar merk je het heel duidelijk. Nou ja, stof tot nadenken. Vond de voorlezer, Lidewij Mahler, ook een fijne stem hebben.
Ik merk dat ik boeken luisteren heel prettig vind. Een boek lezen kost me echt veel energie en voelt daardoor (nog) niet als ontspanning. Het voelt wel een beetje als falen of vals spelen, want: iedereen leest boeken en dat zou ik toch ook moeten kunnen? Maar nadat ik me zo herkende in dit boek, vind ik het dus niet zo gek dat het me niet lukt haha.
Ik zit eraan te denken om een abonnement bij de bieb te nemen voor de e-boeken en luisterboeken. Weet iemand hoe het aanbod daar is? Is het bijvoorbeeld groter dan Koboplus? Daar staan bijvoorbeeld niet eens alle boeken van De zeven zussen reeks op.