Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ugh jaaaa ik vind dat ook zo irritant inderdaad. Met kleine hoofdstukken lees je makkelijk steeds even een stukje, met zo een mega hoofdstuk moet je het bijna inplannen :sweat_smile:

1 like

Dit was mijn leesmaand! Qua ratings zo zo, maar qua aantal boeken prima.

Ik heb ook mijn reading challenge van 40 boeken gehaald, dus ik heb hem verhoogd naar 52. Even kijken of het gaat lukken, want er komt ook een baby eind dit jaar😅

8 likes

Voor mijn doen heel weinig gelezen in augustus, kon maar niet in de leesflow raken. Hopelijk deze maand een stuk beter!

4 likes

Op gevoel als luisterboek

8 likes

Gelezen in augustus:

1. Loveless - Alice Oseman :star::star::star:.5
  2. Een bijna eindeloze afstand - Tahereh Mafi :star::star:.5
  3. My Dark Vanessa - Kate Elizabeth Russell :star::star::star::star:
  4. Eleanor & Park - Rainbow Rowell :star::star::star:
  5. Heartstopper, Volume Four (Heartstopper #4) - Alice Oseman :star::star::star::star:
  6. You Deserve Each Other - Sarah Hogle :star::star::star::star:
  7. Eenmaal andermaal verliefd - Jill Mansell :star::star::star::star:
  8. A Man Called Ove - Fredrik Backman :star::star::star::star:
  9. Looking for Alaska - John Green :star::star::star:
  10. Nevermoor: The Trials of Morrigan Crow (Nevermoor #1) - Jessica Townsend :star::star::star::star::star:

Dnf:

1. De tweeling - Tessa de Loo
  2. Het leven van Pi - Yann Martel
5 likes

Kafka op het Strand: mijn eerste Murakami, fantastisch! Echt heel anders dan wat ik ooit eerder heb gelezen, grappig, bizar, en ik heb me na het uitlezen nog wel een dag vermaakt met analyses van alle metaforen en tweede lagen.

Small Pleasures, Clare Chambers werd met “perfect” en “exquisite” aangeprezen in de Goodreads nieuwsbrief. Het gaat over een journaliste in 1950s Engeland die een verhaal onderzoekt van een vrouw die claimt een “virgin birth” (baby zonder man) te hebben gehad. Ik vond het saai, truttig, ouderwets - ik snap niet waarom je dit in 2020 zou schrijven. Als je van Jane Austen en dat typisch Britse houdt vind je dit misschien wel mooi, maar niet mijn ding.

The Secret History, Donna Tartt: mijn god wat een vre-se-lijk slecht boek! Voorspelbaar verhaal met vreemde opbouw - de climax (die nota bene op pagina 1 al wordt aangekondigd) zit ergens op eenderde van het verhaal en daarna gebeurt er niks meer? Ik verwachtte nog een plottwist maar nee hoor. Onsympathieke personages, houterige dialogen en vreselijk pretentieuze schrijfstijl. Met de setting van klassieke mythologie als achtergrond had zo veel meer kunnen gebeuren: offers, rituelen, een of andere mysterieuze reden voor Julian’s “charisma”… Ik begrijp echt niet dat dit zo hoog scoort

Na de tijdsverspilling van The Secret History gelukkig nog een werkelijk prachtig boek gelezen die misschien wel mijn favoriet van het jaar is: Piranesi van Susanna Clarke. Een man houdt een logboek bij van zijn verblijf in een huis met oneindig veel kamers. Er stroomt water en er vliegen vogels. Er zijn ook anderen, en Piranesi begint zich af te vragen wat hun intenties zijn en hoe lang hij er zelf al is. Bijzonder, sprookjesachtig en magisch, maar ook een beetje duister en super spannend. Ontroerend en lief. Het deed me een beetje denken aan Murakami (qua magisch realisme) en ook een beetje aan Inception!

9 likes

Haha ik geniet zo van deze review over the secret history! Ik dacht er echt precies hetzelfde over!

1 like

In augustus vakantie gehad, dus 6 boeken gelezen! Allemaal best hoog gescoord, maar toch wisselt het wel hoe enthousiast ik over de boeken ben. Blijf het wel lastig vinden om ze te raten. Misschien moet ik iets kritischer worden, ik kan echt lang twijfelen over het raten, terwijl de boeken die echt indruk maakten er wel bovenuit springen.

Zo was ik niet per se heel erg onder de indruk van de verhalen in Zondagskind en Ik ben Eleanor Oliphant, maar vond ik de manier waarop het geschreven was en wat ik er voor mezelf uit kon halen wel heel mooi.

De Nachtegaal vond ik heel indrukwekkend en De huishoudster en de professor vond ik ZO mooi. Ook van de andere 2 boeken heb ik wel genoten.

Edit: oké door mijn eigen verhaal zo te lezen, heb ik Ik ben Eleanor Oliphant aangepast naar 4 sterren.

9 likes

Ik was Dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt aan het luisteren en wat een vreeeselijk boek is dit zeg. “Een goed gezinsuitje kan een scheiding voorkomen” ehhh? En iets als “Is er iets waar je je druk om maakt? Stop daar dan mee en ga vroeg op bed. Een goede nachtrust zal je goed doen.” Bedankt voor dit advies :roll_eyes:

Ik heb Maar je ziet er helemaal niet autistisch uit uitgeluisterd. Vond het een fijn boek en ook prettig dat Toeps het zelf heeft ingesproken. Ik volgde haar blog altijd, toen een poosje niet meer omdat ik haar wat irritant vond op EGF en ik ben haar nu weer gaan volgen op Instagram. Denk dat ik de andere boeken uit deze reeks ook ga luisteren. Ben ook benieuwd naar het boek van Iris (ikbenirisniet).

2 likes

Dit heb ik afgelopen maand gelezen. Ik was eigenlijk begonnen in Max, Mischa & het Tet-offensief, maar ik kwam er niet echt lekker in, dus ben wat luchtigers gaan lezen. Ga het later nog maar eens proberen.

4 likes

Ik ben eindelijk (het boek kwam al uit in 2019 🥲) begonnen in The Starless Sea van Erin Morgenstern. Iemand ‘m al gelezen?

Ik luister nu een luisterboek die s ingesproken door dezelfde spreker als Daisy Jones & the six. En ik kan me er niet overheen zetten,

1 like

Na Klara en de Zon, las ik nog 3 boeken die een beetje tegenvielen.

De geschiedenis van mijn seksualiteit - Sofie Lakmaker :star::star::star: Vond dit een heel weinig sympathiek verhaal. Alsof iemand urenlang tegen je aanpraat zonder adempauze en zonder open te staan voor je reactie of een reflectie. Hier en daar vond ik het echt een woordenkots, heb me er doorheen geworsteld.

De ballade van slangen en zangvogels - Suzanne Collins :star::star: Als niet die hard fan van the Hunger Games trilogie had ik al verwacht dat deze ging tegenvallen. En dat klopt helemaal. Het hele boek voelt alsof er een hoofdlijn op papier is gezet, de schrijver toen al op 600 pagina’s zat en de uitwerking daarom maar heeft gelaten.

Waarom je niet zomaar moet stemmen waar je ouders op stemmen - Titia Hoogendoorn. :star::star::star:/:star: Deze wilde ik eigenlijk voor de verkiezingen lezen en daar lijkt hij ook wat meer naar toegeschreven te zijn. Voor mij was de informatie allemaal niet nieuw, maar gok dat ik ook Zo’n 10 jaar ouder ben dan de doelgroep. Vind het wel een belangrijk, relevant en heel leesbaar boek voor mensen die een eerste keer mogen stemmen óf niet zo veel van het politieke stelsel begrijpen en daar laagdrempelig meer over willen weten.

Nu wil ik graag weer eens een heeeel goed boek lezen haha.

Ik las toch nog best veel :slight_smile: Geen uitspringers, vooral veel 3 sterren. En 2 haakboekjes haha. Ik vond De laatste halte het leukste boek, denk ik en Ginny Moon heeft gelijk het minste. En ik blijf het jammer vinden dat Jackie van Laren best fijn schrijft, maar online niet zo’n leuk persoon is (vind ik).

Ik ging haar even googelen en ze ziet er echt héél anders uit dan ik me voorgesteld had haha. Wat doet ze online dan? Ik kan niet zoveel vinden.

Recensies van lezers op haar Facebookpagina gooien en daar lullig op reageren. Zelf vindt ze dat ‘humor’. :grimacing:

EXACT

1 like

De twee boeken die ik recent heb uitgelezen:

Diary of a Young Naturalist door Dara McAnulty
Een dagboek geschreven door Dara, een jongen met autisme. Er zit eigenlijk niet echt een verhaal in, maar is gewoon een beetje het neerpennen van Daras gedachtes en natuurobservaties. Ik denk dat het mij daardoor niet echt kon mee trekken in het boek? De beschrijvingen waren soms te veel en te saai voor mij waardoor ik al na enkele pagina’s geen zin meer had om verder te lezen. Andere keren kreeg ik dan weer zin om de Ierse bergen in te trekken haha. :face_with_hand_over_mouth:

Such a Fun Age door Kiley Reid
Ik vond dit boek zo tof om te lezen! Het verhaal was zo intrigerend en ik kon na enkele hoofdstukken al niet stoppen met lezen. Ik was ook blij om te lezen dat Emira uiteindelijk ook niet eindigt met Kelley om het romantisch af te sluiten, maar het gewoon goed doet op haar eentje. Echt een aanrader!

edit:
ik ga nu starten met The Authenticity Project van Clare Pooley. Ik heb helemaal geen idee waar het over gaat, maar het stond in de bib vooraan bij de nieuwste aanraders dus ik ben benieuwd.

4 likes

Ik! Ik vond hem echt heel erg leuk, zat er echt helemaal in. Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden!

Ik heb me gewaagd aan ‘De avond is ongemak’ van Marieke Lucas Rijneveld (ben maar 3 jaar late to the party, haha) en nu heb ik heel veel zin om mijn hele huis en mezelf te schrobben met bleekwater. Dit is echt het walgelijkste wat ik ooit heb gelezen, maar toch kon ik het niet wegleggen :sob:

4 likes