Het algemene boekentopic (Deel 2)

Mijn wrap up:

The Four Winds - Kristin Hannah :white_heart:
Niet eens uitgelezen, vond het zĂł slecht geschreven. Erg clichĂ©matig, vlakke personages, op zinsniveau las het soms als een debuut. The Great Alone heb ik destijds drie sterren gegeven, dus ik wil niet per se zeggen dat m’n verwachtingen hoog waren, maar wel beter dan dit.

The Remains of the Day - Kazuo Ishiguro :white_heart::white_heart::white_heart:
Blij dat ik deze moderne klassieker eindelijk gelezen heb, vond hem wel wat moeizaam inkomen, maar betaalde zich uiteindelijk wel uit. Zou hem niet zozeer lezen voor het plot, maar voor de schrijfstijl (bij vlagen heel mooi).

Shuggie Bain - Douglas Stuart :white_heart::white_heart::white_heart::white_heart:
Geen gemakkelijk boek, veel leed (zou zeker de trigger warnings checken) maar dit boek deed voor mij wat A Little Life niet deed: het maakte de personages geloofwaardig. Het is echt een heel donkere wereld waarin ze zich bewegen en daarom komen de dingen die ze overkomen ook geloofwaardig(er) over. Er zijn ook bijna geen likable characters maar ik vond dat persoonlijk geen probleem.

Letters Written During a Short Residence in Sweden, Norway and Denmark - Mary Wollstonecraft :white_heart::white_heart::white_heart:
Geschreven door de moeder van Mary Shelley (Frankenstein) en auteur van A Vindication of the Rights of Women. Zou wel een autobiografie over haar willen lezen, fascinerend leven had ze. Book does what it says on the tin - ik vond het vooral leuk om te lezen terwijl ik daar zelf ook aan het reizen was (aantal dezelfde steden aangedaan). Je moet wel van natuurbeschrijvingen houden en ze schrijft ook zeker politiek, ik had de voetnoten wel nodig.

5 likes

Deze maand gelezen:

Beach read - Emily Henry.

Erg voorspelbaar. Hou soms wel van een beetje een ‘simpel’ verhaal maar dit vond ik echt niet zo leuk/goed.

De kleine bakkerij aan het strand - Jenny Colgan

Erg van genoten! Alsof ik echt op het eiland was,beeldend geschreven. Ga binnenkort deel 2 lezen.

Anne: kroniek van een zoektocht - Hans Faber

Heftig. Raakte me wel. Vooral de boosheid van Wim Faber (haar vader) die naar voren kwam.

4 likes

Augustusboeken:

Shuggie Bain - Douglas Stuart :star: :star: :star: :star:
Klara en de zon - Ishiguro :star: :star: :star: :star: :star:
Wij zijn de wolven - Evie Wyld :star: :star: :star:
Hier had ik verschillende positieve reviews over gelezen. Het scoort ook hoog op goodreads maar ik kwam er maar niet in. Er gebeurde zo weinig, beetje saai.
Vermoorde onschuld - Dana Spiotta :star: :star: :star: :star:
Vrouwen zonder genade - Camilla Lackberg :star: :star: :star:
Boekje van maar 160 pagina’s, veel minder uitgewerkt dan haar andere thrillers maar kon er nog mee door.
Tot op de draad: vele levens van oude kleren - Ileen Montijn :star: :star: :star: :star:
Non-fictie, heel interessant maar soms te anekdotisch

7 likes

Oh nee :flushed: Nu zakt ie nog wat verder weg in de grote TBR bult.

1 like

Haha sorry! Op Goodreads staat ‘ie wel steeds bovenaan alle lijstjes en de gemiddelde rating is echt heel hoog, dus veel mensen zijn het niet met me eens :stuck_out_tongue_winking_eye: Sowieso worden haar boeken altijd goed ontvangen op Goodreads en zorgt het ervoor dat ik nogal hoge verwachtingen ervan heb. Zie ‘m ook nog wel een Goodreads Award winnen dit jaar, of tenminste hoog eindigen.

Edit: realiseer me nu dat ik mezelf tegenspreek qua verwachtingen. It’s a mixed bag :joy:

1 like

Ah ja maar de Goodreads Awards is sowieso niet heel accuraat, dat is eerder een populariteitswedstrijd dan dat het echt om kwaliteit gaat. :joy:

1 like

Ik heb The Midnight Library uit! Ik snap wel waarom het zo goed scoort, maar af en toe moest ik met mijn ogen rollen om de levenlessen die erin vervat zitten? You don’t have to understand life, you just have to live it. OKE DAN. Misschien ben ik hier te rationeel voor. Ik weet niet, maar ik vind dit meer een YA-boek in dezelfde categorie als John Green bv. Het las wel aangenaam en vlot, maar soms kreeg ik dus dat gevoel alsof ik een post aan het lezen was van een tieners Tumblr waarin die zijn/haar hart uitstort over het leven. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Yep, herkenbaar. Net iets te voorgekauwd, al die levenslessen.

1 like

Ik loop nu helaas 4 boeken achter voor mijn goal. Maar ik ben er bij 3 al halverwege :slight_smile:

3 likes

Oké, mijn definitieve TBR voor Bookopoly. :laughing: Ik heb gisteren Jade City uitgelezen en daarom heb ik mijn keuze voor een van de prompts veranderd in Jade War, haha.

13 likes

Ik moest nog aan je review denken toen ik eraan begon, dat ik het mijn mening niet mocht laten beĂŻnvloeden haha. Op zich is het geen slecht boek, maar de jubelende commentaren lijken mij een beetje overdreven. Dan vind ik die veel passender bij All The Light We Cannot See bv.

1 like

Oh ja, helemaal waar :joy:

Ik had een goede leesmaand en loop nu 2 boeken voor op schema met mijn reading challenge woohoo.

Stephen King, 11/22/1963 :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: was een reread, m’n lievelings. Ga het lezen mensen.

Suzanne Collins, Ballade van slangen en zangvogels. :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: Fijne vertelling, niet erg vernieuwend.

Kamila Shamsie, Home Fire :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: prachtig maar wat oppervlakkig vertelt, vandaar niet 5 bloemen.

Marcel van de Ven, De Kooi :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: boeiend om te lezen over zo’n hoge devisie binnen de politie, maar erg herhalend.

Riley Sager, Final Girls. :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: In Ă©Ă©n ruk uit, maar beetje voorspelbaar en iets te veel slasher naar mijn zin.

Madline Miller, Circe. :cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom: Hou enorm van dit genre.

11 likes

Mijn boeken deze maand.

Normaal lees ik op vakantie superveel, helemaal als ik een paar dagen aan het zwembad lig, maar zit echt tegen een reading slump aan :weary: Had gehoopt dat ik na The Soulmate Equation weer de juiste leesvibe zou hebben aangezien ik dat boek geweldig vond, maar het voelt bijna als een taak om een nieuw boek op te pakken.

4 likes

De andere boeken van Riley Sager zijn wel heel spannend. Ik lees ze welliswaar in het Nederlands maar ben zwaar fan.

2 likes

Ben nu lock the door aan het luisteren!

1 like

Die vond ik ook erg spannend. ‘Mijn laatste leugen’ blijft mijn favoriet.

1 like

Ja zal je dus net zien dat ik vandaag Jaag je ploeg over de botten van de doden nog uitlees, dus die mag er ook bij. 16 dus!

3 likes

Ik heb zo weinig gelezen, vooral omdat ik lezen op mijn ereader eigenlijk toch niets vind? Het voelt een beetje alsof ik vals speel ofzo. Misschien ga ik hem wel verkopen

Ik ben gisteren begonnen in The Secret History en heb er nog niet echt een mening over maar daaamn kunnen die hoofdstukken niet wat korter?! Ik wilde vandaag ‘even een hoofdstukje lezen’ en dan ben je dus gewoon bijna 60 pagina’s verder. Geen grap, hoofdstuk 3 begint op pagina 113

2 likes