Mijn wrap up:
The Four Winds - Kristin Hannah
Niet eens uitgelezen, vond het zĂł slecht geschreven. Erg clichĂ©matig, vlakke personages, op zinsniveau las het soms als een debuut. The Great Alone heb ik destijds drie sterren gegeven, dus ik wil niet per se zeggen dat mân verwachtingen hoog waren, maar wel beter dan dit.
The Remains of the Day - Kazuo Ishiguro
Blij dat ik deze moderne klassieker eindelijk gelezen heb, vond hem wel wat moeizaam inkomen, maar betaalde zich uiteindelijk wel uit. Zou hem niet zozeer lezen voor het plot, maar voor de schrijfstijl (bij vlagen heel mooi).
Shuggie Bain - Douglas Stuart
Geen gemakkelijk boek, veel leed (zou zeker de trigger warnings checken) maar dit boek deed voor mij wat A Little Life niet deed: het maakte de personages geloofwaardig. Het is echt een heel donkere wereld waarin ze zich bewegen en daarom komen de dingen die ze overkomen ook geloofwaardig(er) over. Er zijn ook bijna geen likable characters maar ik vond dat persoonlijk geen probleem.
Letters Written During a Short Residence in Sweden, Norway and Denmark - Mary Wollstonecraft
Geschreven door de moeder van Mary Shelley (Frankenstein) en auteur van A Vindication of the Rights of Women. Zou wel een autobiografie over haar willen lezen, fascinerend leven had ze. Book does what it says on the tin - ik vond het vooral leuk om te lezen terwijl ik daar zelf ook aan het reizen was (aantal dezelfde steden aangedaan). Je moet wel van natuurbeschrijvingen houden en ze schrijft ook zeker politiek, ik had de voetnoten wel nodig.