Het algemene boekentopic (Deel 2)

Zo goed als juni en juli waren, zo matig was augustus. Heb twee boeken uitgelezen.

A Darker Shade of Magic van VE Schwab :star::star::star:
The House in the Cerulean Sea van TJ Klune :star::star::star:

Ben wel gestart in het volgende deel van de Shades of Magic trilogie, en ben er wel benieuwd naar, maar vond 't niet wauw.

5 likes

Prima maand! Dat boek van John Green vond ik niks, heb ik ook niet uitgelezen.

7 likes

Crescent City staat hier ook op herfstlijstje :smiley:

2 likes

Ik vond Daisy Jones and the six echt tegenvallen :grimacing: ligt denk ik aan mij maar ik vond het gewoon helemaal niet zo boeiend.

Dark places vond ik heel vet en the memory police ook, ik heb echt zin om the memory police opnieuw te lezen over een tijdje echt een prachtig boek, misschien pas ik m’n rating nog wel aan naar 5 sterren trouwens.

9 likes

Deze maand gelezen:
Jaap Seidell & Jutka Halberstadt - Andere Kost :star::star::star::star:
Maurits de Bruijn - Ook Mijn Holocaust :star::star::star:
Kate Atkinson - Life After Life :star:
J.K. Rowling - Harry Potter en de Steen der Wijzen (luisterboek) :star::star::star::star::star:
Suzanne Collins - De Balade van Slangen en Zangvogels :star:
Rebecca Solnit - Men Explain Things to Me :star::star::star:

Best een goede maand qua aantal boeken, wel jammer dat ik naar een paar boeken echt uitkeek en dat ze me toch zijn tegengevallen.

7 likes

Dat is idd altijd jammer, als boeken waar je naar uitkeek tegenvallen. Wat vond je niet zo goed aan dat boek van Suzanne Collins? Het boek van Kate Atkinson vond ik zelf ook wat lastig te plaatsen. Ergens goed, ergens niks aan.

Nog steeds bezig in Outlander. Duurt wel echt lang zo. Ben nu in deel zes! Dus heb volgens mij deel vier en vijf in juli gelezen en een deel van deel zes (1/3)

Ik heb maar 3 boeken gelezen (en nu halverwege Cresent City):

• Leigh Bardugo - Rule of Wolves
  • Carlos Ruiz Zafon - The Prince of Mist
  • Thomas Olde Heuvelt - Orakel

Ik vond ze allemaal wel oke. Ben benieuwd of er nog vervolg komt op Rule of Wolves.

6 likes

Had ik ook met Daisy Jones and The Six! Werd toen heel erg gehyped, misschien dat mijn verwachtingen daardoor te hoog waren. Naar the memory police was ik ook al een tijdje nieuwsgierig, gaat nu officieel op mijn lijstje.

1 like

Ik vond ook niet veel aan Daisy Jones and The Six. Zo weinig dat ik hem niet eens afgeluisterd heb.

1 like

Ik was 2 weken op vakantie dus ik heb mezelf aardig overtroffen deze maand, volgensmij is dit aantal (15) wel een record voor mij:

• The Secret History van Donna Tartt
  • Everyone in this room will someday be dead van Emily Austin review
  • Trixie and Katya’s Guide to Modern Womanhood
  • We Sold our Sould van Grady Hendrix
  • The Grace Year van Kim Liggett review
  • A Special Place for Women van Laura Hankin review
  • Nightbitch van Rachel Yoder review
  • Survive the Night van Riley Sager review
  • Zachtop Lachen van Malou Holshuijsen review
  • Before the Coffee Gets Cold van Toshikazu Kawaguchi
  • Indelicacy van Amina Cain (review volgt zondag)
  • Everything I Never Told You van Celeste Ng
  • Where’d You Go, Bernadette van Maria Semple
  • Onderdak van Elisabeth van Nimwegen
  • NW van Zadie Smith

Nu bezig in Jaag je ploeg over de botten van de doden, die heb ik vorig jaar gekocht en toen al in begonnen maar kon er niet lekker in komen. Nu wel aardig, dus ben benieuwd. Ben van plan even een flinke inhaalslag te maken wat betreft mijn fysieke TBR want die past niet meer op mijn nachtkastje.

10 likes

5 likes

wtf ik dacht door al deze wrap ups al helemaal dat het 1 september is maar het is nog augustus :joy:

2 likes

Jaag je ploeg over de botten van de doden vond ik zo goed. Totaal anders dan wat ik tot dan toe had gelezen, maar met een beetje Scandinavische thriller vibes. Wil zeker meer boeken van haar lezen! Ik las 'm wel in het Engels en hoewel mijn Engels echt heel goed is kende ik veel van de natuurwoorden niet.

En wow, 15 boeken en dan ook nog zo’n dikke (Donna Tartt). Lekker bezig!

1 like

Ja het is echt een interessant boek! Ik heb hiervoor alleen nog Flights van haar gelezen, en die vond ik echt heel erg tof. Die zou ik je sowieso aanraden!

Augustus was een prima leesmaand zo.

• Amerikanen lopen niet - Arjen van Veelen :star::star::star::star:
  • Malibu Rising - Taylor Jenkins Reid :star::star::star::star:,5
  • Heb je nou al een vriend? - Marie Lotte Hagen :star::star::star:,5
  • Han - Min Jin Lee :star::star::star::star:

Nu nog bezig in De ontdekking van Urk - Matthias M.R. Declercq. Interessant en leest goed weg.

9 likes

Ik zie het nu ook pas, haha. Nou dan kom ik nog wel verder dan 1/3 van mijn boek denk ik zo.

1 like

Ik vond het boek vooral te langdradig, het kabbelde allemaal maar een beetje voort, en ik was geen fan van de romance, erg ongeloofwaardig vond ik die. Het hele boek lang dacht ik dat ik 2 sterren zou geven, het was op zich een prima boek alleen niet echt bijzonder, maar ik vond het einde echt zo stom dat ik voor mijn gevoel echt alleen maar 1 ster kon geven.

Hahah ik had al niet meer de illusie dat er deze maand nog een boek bij zou komen ;p

Ooh ik vond Daisy Jones zooo mooi. Ik denk er nog regelmatig aan, wil hem echt nog een keer herlezen. Ik heb hem trouwens op Storytel geluisterd, hij echt zo goed gedaan met meerdere stemacteurs!

Ik heb deze maand 7 boeken gelezen, dus weer een goede maand gehad.

Malamander - Thomas Taylor :star::star::star::star:
The Mystery of the Midnight Peacock - Katherine Woodfine :star::star::star:
The Next Great Paulie Fink - Ali Benjamin
:star::star::star::star:
The Seven Husbands of Evelyn Hugo - Taylor Jenkins Reid (nieuwe favo, vond deze ook weer zoooo mooi) :star::star::star::star::star:
Gargantis - Thomas Taylor :star::star::star::star:
The Girl Who Speaks Bear - Sophie Anderson (ool een nieuwe favoriet) :star::star::star::star::star:
Amari and the Night Brothers - B.B. Alston :star::star::star::star:

8 likes

Mager leesmaandje. Heb wel ontzettend genoten van de boeken van King.

5 likes