Ik ben bezig in het labyrint der geesten (deel 4 van het kerkhof der vergeten boeken van Carlos Ruiz Zafón) en ik geniet altijd heel erg van deze boeken want het is zó goed geschreven en superspannend alleen ik vind het zo complex Kan aan mij liggen maar ik heb echt moeite om te begrijpen wat er allemaal gebeurt en hoe alles met elkaar te maken heeft. Heb het gevoel dat ik alles nog een keer moet lezen om het goed te snappen en de verbanden te kunnen leggen haha, maar ja dat ga ik ook niet doen
Ik heb net They both die at the end uitgelezen. Mwah. Het las makkelijk, maar ik voelde echt geen klik met de karakters en kwam er daarom ook niet in. Voorspelbaar verhaal, saaie karakters. Snap de hype niet. Blij dat ik er doorheen ben, want 22-11-1963 van Stephen King ligt klaar!
Ik ben begonnen in Voordat de koffie koud wordt van Toshikazu Kawaguchi. Tot nu toe wel vermakelijk. Met bijpassende boekenlegger en… thee!
@June herkenbaar, had ik ook met die boeken. Ook dat het in elk boek weer vanuit een van de andere personages geschreven wordt vond ik verwarrend.
Ik heb hem net voor de 2e keer gelezen, vind hem nog beter dan al haar andere boeken bij elkaar!
Ik ben aan de ijzige verloofde begonnen, maar blijkbaar is het een serie en alleen deel 1 en 3 zijn te verkrijgen via kobo.
Also, ik wil de kobo elipsa ereader, waar je ook aantekeningen mee kan maken.
Maar ik heb het zo niet nodig, het enige excuus dat ik heb is dat ik deze ereader al bijna 5 jaar heb en die geen usb c aansluiting heeft 🥲
Welke Kobo heb je nu? Ik kan bij mijn Klara ook notities maken.
Ik heb de aura 2, maar heeft die van jou ook een pennetje? Deze is vergelijkbaar met de remarkable zoals het er uit zag.
Oh zo! Nee, dat heeft die van mij niet.
Ik weet niet hoe belangrijk je het vind dat je bijvoorbeeld stukken over 2 pagina’s kan verdelen want dat kan met de elipsa niet. En hij is behoorlijk zwaar. Mijn man had hem besteld maar vond het meer een e-reader met een klein plusje dat je er aan tekeningen mee kon maken maar veel minder dan hij graag wilde. Hij heeft nu een andere die een stuk lichter is er meer bedoeld is om ook aantekeningen te maken en ook 2 pagina’s tegelijk in beeld. Ik vond de elipsa ook erg zwaar om lekker mee te lezen.
Maar het ligt er dus echt aan wat je primaire doel is met de reader denk ik.
Ben nu in drie boeken tegelijkertijd bezig want kom gewoon niet in een leesflow
Ben hier zo benieuwd naar hé
(Voor degene die het nog niet wist, er wordt een serie gemaakt van Daisy Jones & The Six)
Edit:
Omg
Dit lijkt me dus zoo spannend he. Toen ik het boek las vroeg ik me af of je dit zou moeten willen, want met muziek erbij is het nóg lastiger iedereen te pleasen denk ik? Benieuwd of er bekende muziekschrijvers aan meedoen!
Klara en de Zon -
Ik snap gewoon de hype niet. Ik vond de KV enorm irritant praten/denken, snap van veel dingen ook niet goed wat het nou betekende en vond de (dystopische) wereld veel minder goed uitgewerkt dan had gekund. Jammer, ik heb zelf met AI gewerkt en lees graag boeken die daar iets mee te maken hebben maar dit was ‘m niet.
En omdat ik niks meer uit krijg voor 1 september, alvast de augustus wrap-up. Mede door de challenge en vakantie een goede leesmaand! 13 boeken gelezen, moet er nog 4 voor mijn Reading Challenge dit jaar.
- Het huis met de geesten (Isabel Allende)
- De overlevenden (Alex Schulman)
- The Midnight Library (Matt Haig)
- De vervlogen helft (Britt Bennett)
- The history of bees (Maja Lunde) -
- Oryx & Crake (Margaret Atwood) -
- The Year of the Flood (Margaret Atwood) -
- MaddAdam (Margaret Atwood) -
- Het einde van de eenzaamheid (Benedict Wells) -
- Against the loveless World (Susan Abulhawa) -
- De heks van Limbricht (Susan Smit) -
- Beter op reis (Viora&Joost) -
- Klara en de Zon (Kazuo Ishiguro) -
Ga nu beginnen in De geschiedenis van mijn seksualiteit, en ik luister Harry Potter 1
Ik zie af en toe bookstagrammers posten over de “toxische kant” van bookstagram maar ik mis echt alle juice want geen idee waar het over gaat. Iemand die hier meer van weet?
Groetjes, nieuwsgierig aagje
Ik weet niet of het hierover gaat, maar een aantal maanden werd gesproken van toxic bookstagram doordat bepaalde auteurs kleine auteurs aan het pesten waren/lastig vielen en racistische/discriminerende dingen zeiden/in hun boeken hadden.
Bepaalde instagrammers postte alsnog foto’s met boeken van deze auteurs of maakte er reclame voor. Volgers reageerde hier negatief of of ontvolgden deze instagrammers waarop de instagrammers stories postte met stop cancel culture/jullie haten en zijn degene die toxic zijn/stay positive en boos waren dat mensen ze ontvolgde omdat je zelf mag beslissen wat je post. De volgers reageerde daar weer op van ‘jullie zijn toxic, want jullie roepen niks over toxic gedrag van auteurs maar nu wel blabla’
Zoiets volgens mij, maar als ik naar booktwitter kijk is er altijd wel iets waardoor er mensen toxic of problematisch worden genoemd.
Ohhh ja dat makes sense. Wat een gezeur eigenlijk. Zit zelf een beetje op een eilandje met mijn bookstagram, wel blij om als ik dit zo lees hahaha
Ik heb de afgelopen anderhalve week 4 boeken gelezen en ze waren allemaal zo teleurstellend.
de ijzige verloofde ** trage opbouw, er gebeurt bar weinig in, en de hele wereld draait om vrouwenhaat
De Ware *** gaat om 6 hoofdpersonen en ieder hoofdstuk iemand anders aan het woord, maar de helft vd verhalen was maar boeiend en echt goed vond ik het boek ook niet
Op goed geluk ** zo traag ook weer, en opeens had ze compleet de hots voor iemand anders. Also ik las het luisterboek en het was de slechtste voorlezer ooit.
De alchemist ** veels teveel op God gericht en ook weer zo traag.
Ik heb nu uit hopeloosheid maar het laatste deel van hof van doorns en rozen gekocht, daarvan verwacht ik iig dat het me wel interesseert.
Mijn wrap up van afgelopen maand:
Almond - Won-Pyung Sohn
Red Rising - Pierce Brown
We Are Not Free - Traci Chee
The Infinity Courts - Akemi Dawn Bowman
She Who Became the Sun - Shelley Parker-Chan .
Jade City - Fonda Lee
Ohh wat erg! Heb deze maand maar 1 boek uit gelezen! The pursuit of love, van Nancy Mitford . Is satire over de Britse aristocratie in de jaren 20/30. Ben nu wel bezig in het vervolg Love in a cold climate.
Dit zet me wel aan het denken dat ik nu eigenlijk beter m’n telefoon kan weg leggen om even te gaan lezen
Ik heb echt weinig gelezen en ik had juist mijn jaardoel bijgesteld naar boven omdat ik aan het begin van het jaar veel las. Ik kom er de laatste tijd gewoon niet lekker in en wat ik las was allemaal een beetje mwah. Niet dat ik echt zin had om door te lezen.
Deze maand:
Mariska Overman - Noorderlicht
Abigail Dean - Meisje A
Rebacca Ley - Voor als ik er niet meer ben
Alex Schulman - De overlevenden