Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb opnieuw een boekenkater nu ik All The Light We Cannot See uit heb. Wat een mooi boek zeg! Het is een dik boek, maar ik denk dat de korte afwisselende hoofdstukken ervoor zorgden dat het niet saai of langdradig werd. Qua schrijfstijl deed het me denken aan Donna Tartt maar dan luchtiger. Vanavond of morgen wil ik graag in Dark Places beginnen van Gillian Flynn.

7 likes

Zo leuk dat dit topic zo actief is :heart:

Ik heb gisteren The Next Great Paulie Fink van Ali Benjamin uitgelezen, een kinderboek met een heel fijne sfeer en leuk verhaal.

Nu lees ik Blue Lily, Lily Blue van Maggie Stiefvater. Had opeens zin om m’n Raven Boys reread voort te zetten, haha. Ik houd zoveel van deze serie.

1 like

Ik heb in 2 dagen vlucht uit het land van de vrijheid gelezen, over een vrouw die als 19 jarige opgenomen wordt in een christelijke extremistische kerksekte, zware kost maar het las niet zo zwaar als je zou denken (4 :star: )

Ook heb ik verleidelijk lekker gelezen, een chicklit over een vrouw die een eigen column krijgt over afvallen terwijl ze zelf helemaal niet wil afvallen. Best een prima boek, weinig vethaat in vergelijking met wat ik verwacht had. Maar nogal een gaar einde met dat toen ze echt gelukkig was ze wel gezond ging eten en ging sporten en het geen moeite meer kostte. (3 :star: )

Ik stond gister met de hardcover hiervan in m’n handen en heb hem niet meegenomen, en nu heb ik spijt haha

Ik ben echt heerlijk aan het lezen in Malibu Rising, ben pas op 30% maar het leest echt super makkelijk weg!

2 likes

Ik heb net Orakel gekocht. Hopelijk slingert dat boek mijn leeshonger weer aan. Tot op heden weinig gelezen deze vakantie.

1 like

Ik heb net MaddAdam, derde deel van de MaddAdam trilogie (Margaret Atwood), uitgelezen en vond het zo’n stom boek. De andere twee delen vond ik wel heel goed maar dit was veel ongeloofwaardiger, veel plotholes, begon me echt te irriteren aan de Crakers en heb sommige stukken gewoon overgeslagen. Echt jammer want heb verder wel genoten van de serie. Dus:

• Oryx &Crake :star::star::star::star:
  • The year of the flood :star::star::star::star:
  • MaddAdam :star::star:

Ik ga nu beginnen in Against the Loveless World (Susan Albulhawa)

2 likes

Ik ben nu bezig met Daisy Jones & the Six, dus ik dacht leuk ff Honeycomb opzoeken ben echt benieuwd, maar het is dus geen echte band? haha wat een mindfuck

3 likes

Dat had ik ook heel erg met dat boek! Het leek zo realistisch haha. Bij The Seven Husbands of Evelyn Hugo trouwens ook.

—

Ik heb de reading challenge zo hard gefaald đŸ„Č Op zich ook wel verwacht want moest werken bij 2 banen en in de avonden mn vakantie voorbereiden/inpakken/wasjes, maar wel echt jammer haha. Volgende keer lijkt het me heel leuk om serieus mee te doen!

2 likes

Vandaag ‘wij zijn licht’ uitgelezen van Gerda Blees. Het was dat ik het boek graag wilde uitlezen, maar eigenlijk moest ik me door het verhaal heen worstelen. De verschillende perspectieven voelden heel erg geknutseld en soms werd ik er ook een beetje onpasselijk van ofzo. Ik snap de hype op goodreads (waar het vrij positief lijkt) dan ook totaal niet en heb voor het eerst in mijn leven een boek slechts 1 ster gegeven. Iemand anders hier dit boek ook gelezen en dezelfde of een andere mening?

Ik kwam ook een review tegen op goodreads die het best goed omschreef wat mij betreft:

Review

2 likes

Oh ja ik snap wel wat er wordt bedoeld in de review, maar ik vond dat zelf eigenlijk helemaal niet storend. Ben er vrij snel doorheen gevlogen en vond het unieke perspectief erg leuk. Denk wel dat dit boek makkelijker te lezen is voor de snelle lezer dan voor de gemiddelde of iets trage lezer, misschien scheelt dat!

1 like

Ik ben zelf wel een snelle lezer eigenlijk. Vlieg normaal door boeken heen. Maar hier was ik constant aan het kijken hoeveel pagina’s ik moest doen. Ik denk gewoon geen goede boekenmatch. Had misschien ook iets spannenders verwacht ofzo.

1 like

oeeeh dark places :heart_eyes:

2 likes

Ik heb net millennium deel 2 uitgelezen (mannen die vrouwen haten; de vrouw die met vuur speelde) maar poeh wat een hoeveelheid Zweedse namen en nutteloze details waardoor ik zelfs met uitgeschreven namenlijst en plot op m’n telefoon niet precies weet wat ik nu gelezen heb đŸ€·đŸ˜‚

Deze challenge was echt een groot succes! Ik heb twee non-fictieboeken uitgelezen (Andere Kost en Ook Mijn Holocaust) en eindelijk besloten te stoppen met Life After Life. Wat een saai boek was dat zeg, ik heb uiteindelijk een kwart gelezen en ik had er echt geen zin meer in. Het idee was leuk, maar de uitvoering totaal niet mijn smaak.

Hier gaat het ook nog goed! Door dat kwartiertje lees ik toch nog vaak lang door en nu Rule of Wolves uitgelezen. Vond het weer erg leuk en ben benieuwd of er nieuwe boeken komen.

Ik rij nu naar Luxemburg en luister naar Orakel en heb de Nevelprins van Carlos Ruiz ZafĂłn mee om op de camping te lezen.

2 likes

Ik heb maar 3 van de 7 dagen gehaald maar ik probeer toch tevreden te zijn. Ik heb eindelijk weer gelezen en ontdekt dat ik gewoon moet beginnen en dat het dan weer fijn is :heart: Thanks voor de challenge!

8 likes

@Juuldie ohhh reputation lijk me heel leuk!

ik lees nu the dead and the dark, hoop dat het een beetje spooky is.

Courtney Gould’s thrilling debut The Dead and the Dark is about the things that lurk in dark corners, the parts of you that can’t remain hidden, and about finding home in places―and people―you didn’t expect.

The Dark has been waiting for far too long, and it won’t stay hidden any longer.

Something is wrong in Snakebite, Oregon. Teenagers are disappearing, some turning up dead, the weather isn’t normal, and all fingers seem to point to TV’s most popular ghost hunters who have just returned to town. Logan Ortiz-Woodley, daughter of TV’s ParaSpectors , has never been to Snakebite before, but the moment she and her dads arrive, she starts to get the feeling that there’s more secrets buried here than they originally let on.

Ashley Barton’s boyfriend was the first teen to go missing, and she’s felt his presence ever since. But now that the Ortiz-Woodleys are in town, his ghost is following her and the only person Ashley can trust is the mysterious Logan. When Ashley and Logan team up to figure out who—or what—is haunting Snakebite, their investigation reveals truths about the town, their families, and themselves that neither of them are ready for. As the danger intensifies, they realize that their growing feelings for each other could be a light in the darkness.

2 likes

Hier heb ik Liefs uit Londen van Iris Visser uitgelezen, maar er zaten wel erg veel clichés in, haha. Het was oké, maar niet meer dan dat.

Ik heb gister Cujo uitgelezen. Echt een fantastisch boek. Spannend, maar niet heel erg eng. En zo knap hoe alle lijntjes bij elkaar komen.

Nu heb ik weer keuzestress. Ik denk dat ik eerst Je hebt een nieuwe volger van Chinouk Thijssen lees en daarna of Prep van Curtis Sittenfeld of De jongens uit Brazilië van Ira Levin.

1 like