Het algemene boekentopic (Deel 2)

Zo grappig ik had dit ook (ben er ook in bezig). Ik moet wel zeggen dat ik ook vanaf het begin al dacht door de stijl waarin het geschreven is “oke sterk verhaal”. Dat denk ik meestal bij van die docu’s over oude rocksterren ook dus vrij realistisch :stuck_out_tongue:

4 likes

Zo fijn hoe actief dit topic de laatste tijd is. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Special thanks to @Hazel met haar reading challenge.

10 likes

@California haha ik had dit ook! Ik was ook wel benieuwd hoe de muziek klonk maar dacht ook wat raar nergens staat autobiografie? De opzet is echt goed vond ik.

Op twee dagen na elke dag minstens een kwartier gelezen @Hazel leuke challenge! Die twee dagen had ik wel twee bladzijden gelezen en viel toen in slaap. Ook zo leuk dat iedereen deelt in welk boek die leest op dit moment.

3 likes

Kan er een herkansing komen voor de challenge? :joy: Heb door mijn nachtdiensten keihard gefaald hahaha

7 likes

Ik heb de afgelopen dagen Leeuwentemmer van Camilla Låckberg gelezen. Ben nog niet heel ver maar voorlopig vind ik het wel een goed verhaal, alleen nogal veel personages die ik niet altijd uit elkaar kan houden.

Vond de challenge om elke dag te lezen leuk, maar merk dat dagelijks lezen (ik schreef leven… duister) toch geen gewoonte gaat worden. Heb soms even pauze nodig tussen boeken om een uitgelezen boek te kunnen ‘verwerken’, en sommige dagen heb ik ook alleen maar zin om doelloos op mijn telefoon te scrollen. De challenge heeft me wel doen inzien dat je zelfs op een kwartiertje eigenlijk best wat pagina’s kan doen, dus goeie reminder om af en toe tussendoor een boek op te pakken!

4 likes

Ik heb gister drie nieuwe boeken gekocht!
Breasts and eggs
Het huis van de moskee-kader abdollah
The little friend- Donna tartt

2 likes

Ja, vond ik ook. Maddadam was veel minder dan de andere 2 boeken. Ik vond het vooral jammer dat de super sterke vrouwelijk hoofdpersoon in boek 2 opeens word neergezet als een verliefd jaloers meisje. Een enorme switch die niet nodig was.

Heb je de eerste 8 delen vd serie ook gelezen? Ik heb ze allemaal gelezen en op gegeven moment ken je de karakters wel haha. Op engeleneiland na vond ik ze ook allemaal even goed.

Nee, heb dit boek ooit los gekocht via een bon van een krant. Het ligt denk ik ook vooral aan het feit dat ik in korte stukken aan het lezen ben, dan moet ik er telkens weer inkomen. Ga dit weekend even proberen door te lezen, dan blijft het hopelijk beter hangen.

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

En de laatste poll:

Heb jij op dag 7 (woensdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Bedankt iedereen die mee deed!

Ik begon deze challenge omdat ik graag lees maar het de afgelopen tijd zelden doe (ik denk er niet aan en ga eerder op mijn telefoon/laptop als ik vrije tijd heb). Ik dacht, als ik nou een tijdje elke dag lees, dan kom ik er hopelijk weer terug in, en als ik maar naar een paar minuten streef dan is het ook geen grote drempel.
En ik denk dat dat doel om er weer in te komen wel gehaald is. Ik heb 6 dagen bewust een momentje genomen om te lezen, soms echt ‘maar’ 15 minuten en soms langer. Ik was een fijn boek aan het lezen, waardoor het lezen ook inderdaad echt leuk is. En door elke dag een kort momentje te lezen maak je toch best voortgang. Ik heb me voorgenomen om te proberen het vol te houden om regelmatig een boek erbij te pakken, al is het maar eventjes! Weet alleen nog niet hoe ik ga voorkomen dat het weer wegzakt haha. Misschien als dat gebeurt weer een challenge :sweat_smile:

Hoe vonden jullie het? Een paar mensen hebben het al gepost (leuk om te lezen!), maar ik ben benieuwd: als je met een doel meedeed: ben je er tevreden mee, los van of je de challenge formeel elke dag ‘gehaald’ hebt? Als je meer hebt gelezen deze week: wil je daarmee doorgaan en hoe?

Ik heb Circe gelezen. Doordat ik een paar keer langer heb gelezen heb ik die zelfs uit gekregen in een week! Ik vond het een goed boek, niet geweldig maar wel interessant en leuk om te lezen.

Als de resultaten van deze poll binnen zijn post ik een weekoverzicht!

15 likes

Ik vond het een superleuk initiatief! Ik was vroeger een boekenwurm maar met ouder worden en smartphonegebruik was mijn leesactiviteit enorm gezakt. Ik vind leesdoelen zoals bv x aantal boeken/jaar niet zo goed werken voor mij omdat ik dan meer bezig ben met het aantal te bereiken ipv met het boek/verhaal zelf. Dat kwartiertje lezen iedere dag was perfect omdat het zo laagdrempelig was en een goede motivator om alsnog langer te lezen als ik goed in het verhaal zat. Ik ga proberen om dit dagelijks leesmomentje erin te houden, dus dank je wel voor deze challenge. :smile:

2 likes

Ik zat echt in een ‘reading slump’ dit jaar, maar heb mede door de challenge helemaal weer zin om vaker te gaan lezen. Het hielp ook dat ik eindelijk eens een boek las waar ik gewoon makkelijk in kon komen en wat ik direct leuk vond (The Bridge Kingdom). Ik heb dat boek uitgelezen en ben ook meteen in deel 2 begonnen. :smile:

1 like

Ik vond het zo lekker om weer eens meer te lezen! Nou had ik sowieso al vakantie en lees ik dan altijd veel meer (6.5 boek nu in minder dan twee weken, daarvoor max 2 boeken per maand) maar ga dat kwartier lezen er in houden na mijn vakantie. Het heeft me zelfs gemotiveerd om eindelijk een nachtlampje te kopen zodat ik s avonds in bed nog kan lezen zonder ereader. Vond het ook heel leuk dat dit topic veel actiever werd en heb heel veel leuke tips opgeslagen op mijn to read lijst. Alleen moet ik nu denk ik mezelf een koopverbod opleggen want heb ook 8 boeken gekocht tijdens de challenge, oeps.

Ik zou nog wel bewuster een kwartier (of langer) willen gaan zitten met een boek. Maar door de vakantie hoefde ik ook niet echt tijd vrij te maken. Dat is voor mij nog een leuke challenge als het werkende leven volgende week weer begint!

2 likes

Ik vond het heel erg leuk! Ik zat de laatste tijd vaker doelloos op mijn telefoon te scrollen, en door deze challenge werd ik me daar bewuster van en pakte ik mijn boek erbij.

Ik begon deze challenge met Honey Girl, maar na dag 1 merkte ik al dat ik geen zin had om dat boek uit te lezen. Ben verder gegaan in The Pursuit of Love, wat ik wel heel erg leuk vond! Het boek heeft ongeveer 200 pagina’s en ik heb m bijna uit, ga vandaag de laatste 15 pagina’s lezen.

Ik zou het zeker leuk vinden om vaker dit soort (laagdrempelige) challenges te doen in dit topic! Sowieso om zelf meer te lezen, maar ook omdat ik het heel leuk vond dat het topic actiever werd en iedereen deelde ik welk boek ze bezig waren en hoe dat ging. Veel dank voor het organiseren dus!!

1 like

Bedankt voor dit initiatief! Ik ben wat later ingestapt (met reageren), maar heb ook 6 van de 7 dagen gelezen.

Voor mij ongeveer dezelfde reden om mee te doen. Vond lezen vroeger altijd heel leuk. Vooral in de vakanties verslond ik boeken. De laatste tijd bijna niet meer. Pak inderdaad eerder m’n telefoon of kijk iets op de tv.

Ben nu overigens begonnen in het Rosie Resultaat (deel 3). Heb jaren geleden de eerste twee boeken gelezen en vond het toen hilarisch. Ben benieuwd wat ik hier van ga vinden.

1 like

Ik vond het heel leuk! Voor mij was het niet heel moeilijk om te halen omdat ik sowieso al bijna dagelijks lees en ik heb vakantie dus ik lees nu al helemaal heel veel, maar ik vind het heel gezellig dat dit topic zo actief was deze week. Ik heb ook allemaal aanraders opgeslagen en krijg daardoor nog meer zin om te lezen! Wat mij betreft dus voor herhaling vatbaar :relaxed:

2 likes

Ik lees al elke avond voor het slapen dus ik heb niet ‘bewust’ meegedaan. Ik vond het wél heel erg leuk dat het topic ineens zo actief werd hierdoor! Ik werd geïnspireerd door wat iedereen aan het lezen is en ben naar de bien gegaan om wat boeken te halen, haha. Heb dus veel meer gelezen dan normaal (gisteren zo’n 300 pagina’s in de zon :sunny:). Heel leuk initiatief!

1 like

Ik ben gisteren begonnen met reisverslag van een kat en ik vind het nu al zo lief :heart:

7 likes

Ik vond het leuk! Maar omdat ik nu vakantie heb, is het makkelijk te halen. Als ik over een maand weer aan het werk ben zal dat lastiger zijn. Moet je de challenge dan nog maar een keer herhalen.

2 likes

Ik vond de challenge ook leuk! Ik lees best regelmatig, maar nu echt iedere dag minimaal een kwartier. Helaas werd ik afgelopen week ziek, maar daardoor kon ik wel nog meer lezen. Dus heb het makkelijk gehaald. Inderdaad wat @Camper zei is dat natuurlijk wel lastiger als je gewoon aan het werk bent. Maar ik ga het wel proberen vol te houden!

2 likes