Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb zaterdag ‘de edele opdracht’ van Julia Quinn uitgelezen, is het 7e deel van de Bridgerton boeken. Ik houd hier echt van, leest makkelijk weg. Dit deel vond ik wel het minst leuk tot nu toe.

Spoiler

Eigenlijk sinds Lady Whistledown ontdekt is, vind ik het minder leuk. Maar ik wil ze wel allemaal uitlezen :slight_smile:

Ik ben zondag begonnen met Wie niet horen wil van Nikki French.

Iets boekengerelateerds, maar in de buurt hier staat zo’n minibieb. Ik had er vorige week echt een hele lading boeken in weggebracht, dat huisje zat helemaal vol. Nu liep ik er net langs en alle boeken waren meegenomen, ik vind dat dan zo’n leuk idee! Ik heb zelf nu ook een mooi boek over Renoir meegenomen.

Ik ga over een tijdje verhuizen en dan wil ik echt zo’n minibieb in m’n voortuin, lijkt me echt zo leuk om te hebben! Heeft iemand er hier toevallig een?

11 likes

Ik heb er geen, maar wij zijn op zoek naar een nieuw huis en dan wil ik er ook een! Kan me daar nu al helemaal op verheugen :relaxed:

2 likes

Ja, wij!

Hier nog zonder plantjes in de bak.

En hier met!

21 likes

Ohh wat leuk zeg :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ok ik ben nu iets verder in De Test en het lijkt inderdaad heel erg op The Hunger Games. Maar op zich vind ik het wel vermakelijk als ‘tussendoor’-boek.

1 like

Ik heb vandaag The Invisible Life of Addie LaRue uitgelezen! De eerste dag moest ik echt inkomen en heeft de lees challenge me wel echt gemotiveerd om hem op te pakken. De andere dagen hielden Addie en Luc mij ook in z’n greep en kon ik het boek bijna niet wegleggen. Het is lang geleden dat zo diep in een andere wereld leefde. 5 sterren!

4 likes

Oké, heb A darker shade of magic nu uit!

Vind het wel een leuk boek, maar niet super. Heb het drie sterren gegeven. Vind het einde een beetje een easy way out en ik snap nog niet helemaal hoe dit drie boeken worden, want het voelt vrij klaar voor me. Maar het was verder een prima verhaal, en vond het een leuk idee van de wereld waar het zich in afspeelt, dus zal ook wel de andere boeken gaan lezen.

Had jij hem ook al gelezen, of staat 'ie op je TBR?

1 like

En dit is de buit! Ga vandaag lekker vroeg in bed liggen om te lezen. :hugs:

23 likes

Ik heb gisteren the Silk Roads uitgelezen, net op tijd voor mijn vakantie dus was blij dat dat nog gelukt is. Echt een aanrader trouwens voor iedereen die van geschiedenis houdt. Het heeft me goed doen beseffen hoe weinig we eigenlijk leren over geschiedenis buiten Europa in Nederland en hoe eenzijdig bepaalde evenementen in de geschiedenis worden verteld. Vandaag heb ik de hele dag aan een stuk door gelezen aan het zwembad. Ik heb transcendent Kingdom van Yaa Gyasi in één ruk uitlezen. Ik vond het wel een mooi verhaal en het las heel lekker weg, maar niet zo aangrijpend als Home Going.

3 likes

Oehh Reputation! Die kon ik laatst online nog niet bestellen, maar goed om te weten dat 'ie nu wel te krijgen is!

1 like

Ik stap veel te laat in bij deze challenge haha. Ben sinds lange tijd weer fanatiek aan het lezen.

Net 1001 nacht van Kader Abdolah uitgelezen (3,5/5). Leest lekker weg en leuk om meer te weten over de oorsprong van het boek. Door de hoeveelheid korte verhalen wel lastig te onthouden wat je in de hoofdstukken ervoor hebt gelezen.

Heb nog een aantal boeken gedownload via m’n kobo abonnement dus ga nog even kijken welk boek ik nu ga oppakken.

3 likes

Van welke schrijver is The Silk Roads? Ik vind meerdere boeken die zo heten

Peter Frankopan!

:orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book: Dag 7

De laatste dag! :smile:

Heb jij op dag 6 (dinsdag) een kwartier of meer gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik was heel ambitieus in een nieuw boek (As good as dead) begonnen dat ik voor vrijdag nog uit wilde lezen, maar dat lijkt nu iets te enthousiast te zijn. Mijn planning stroomt opeens 's avonds weer helemaal vol waardoor ik al bewust eind van de avond het boek moet pakken om aan het kwartiertje voor de reading challenge te komen.

Ik had vorige week in de lokale boekhandel het onzichtbare leven van Addie LaRue besteld. Support your locals! Gisteren kon ik hem eindelijk ophalen was dat boek mega beschadigd. Dus hij is opnieuw voor mij besteld en komt pas donderdag.
Baal nu als een stekker want ik heb al mijn andere boeken al uit en mijn moeder gaat ook pas donderdag weer werken (ze werkt bij de bieb!) en kan dan pas mijn bestelling meenemen.
Nu heb ik niks te lezen en ik was net zo lekker bezig de laatste tijd!

Ik wil eigenlijk niet bol of amazon supporten maar door dit soort dingen denk ik jee moet ik al mega lang wachten en dan krijg ik hem ook nog eens beschadigd. De medewerker wilde wel een paar euro korting geven maar hallo ik koop nooit nieuwe boeken want ik ben gierig en als ik dan een nieuw boek aanschaf wil ik gewoon dat hij er goed uit ziet.

2 likes

Mocht je overwegen om je plan door te zetten soms hebben ze bij de kringloop echt de perfectie kastjes om een minibieb van te maken.

2 likes

Thanks, goeie tip! Duurzamer en makkelijker dan er zelf een in elkaar timmeren ook :blush:

Wat een leuke tip! Ik ga hier ook eens over nadenken, lijkt me best leuk om te doen.