So far best prima! Vind het een beetje traag op gang komen, maar het leest goed weg en ik ben wel geïnteresseerd in wat er verder gaat komen, dus blijf wel doorlezen!
Gisterenavond the pastel effect uitgelezen, best oké boek. Vind het nog steeds vervelend dat je op Goodreads geen halve sterren kan geven haha want ik wilde het 1,5e ster geven maar dat kan dus niet.
Nu mag ik een nieuw boek uitzoeken! Denk dat ik voor Malibu Rising van Taylor Jenkins Reid ga
Zijn er al mensen van jullie naar Storygraph overgestapt? Ik zag een TikTok dat je daar ook halve sterren kan geven en dat het black-owned is en niet door Amazon zoals Goodreads. Er zijn ook meer grappige statistieken en het is minder outdated. Je schijnt je hele Goodreads zooitje er in één keer naar over te kunnen zetten. Was benieuwd of iemand dat al uitgetest heeft?
The Flatshare/Veel liefs vond ik ook goed, op het eerste gezicht een gewone chicklit maar er zat onverwachte en goed geschreven diepgang in! Het was voor mij echt een verrassend uniek boek in dit genre.
Ik heb het allebei maar vind tot nu Goodreads app toch nog wel wat fijner in gebruik. Klopt inderdaad dat je het overzetten, maar ik zie dat ik toch nog wat boeken mis die niet niet mee over zijn gegaan. Halve sterren geven inderdaad fijn!
Ik vind het zo grappig dat je over PLL zegt ‘ik ben hier echt te oud voor’, zo herkenbaar. Ik ben met de boeken begonnen toen ik ook helemaal verslaafd was aan de serie, dus rond mijn 16e. En ik was helemaal hooked, heb in één zomer denk ik 8 van de boeken gelezen en nu doe ik al 7 jaar over de overige 8 . Een keer in de zoveel tijd pak ik er weer eens eentje op, maar het verhaal staat inmiddels te ver van me af en zit ik te veel met de serie in mijn hoofd waardoor er geen chocola meer van te maken valt.
Ja ik gebruik nu StoryGraph! Heb alles geïmporteerd vanuit GoodReads, ik dacht dat bij mij alles goed gegaan was wel. Halve sterren geven is prettig haha. Verder vind ik beide apps prima in gebruik, maar ik gebruik het ook echt alleen om boeken in te zetten en niet te zoeken naar recommendations enzo (alhoewel die ook in Storygraph zitten).
Ik heb Storygraph, maar tot nu toe vind ik Goodreads wel fijner in gebruik, ondanks bepaalde functies die ik daar wel gewoon in mis.
Ik heb mijn GR overgezey naar SG, maar moet eigenlijk even grote schoonmaak doen en het dan eens opnieuw doen dus ben nog geen actieve gebruiker van SG. Wat ik ervan gezien en geprobeerd heb vind ik wel heel fijn werken en ook mooier qua lay-out. En die statistieken vind ik leuk en het verschil maken, want verder is het heel gelijkaardig aan GR qua functionaliteit.
Ik heb m uit, was inderdaad fantastisch!
Net Bevroren Dromen uitgelezen. Moet zeggen dat ik niet heel rouwig was om aan het einde te komen - hoewel het verhaal goed is, vond ik het moeilijk om een band op te bouwen met het hoofdpersonage. Het zou een emotioneel boek kunnen zijn, maar blijft met momenten wat te oppervlakkig naar mijn zin.
Al bij al gewoon een goed, degelijk boek, maar bijlange na niet het niveau van All The Light We Cannot See (al is het misschien onredelijk om met zo’n meesterwerk te vergelijken).
FF Laagdrempelige Reading Challenge Dag 5
Heb jij op dag 4 (zondag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb dit weekend The Midnight Library van Matt Haig gelezen en ik vond hem erg fijn. Ik weet dat er wisselende reacties op zijn, maar ik hoor bij de lovende kant haha. Het is toegankelijk geschreven en alle verwijzingen naar moderne filosofen zijn mooi gedaan en ik leefde echt onwijs mee met Nora. Het heeft mij echt aan het denken gezet en ik denk dat ik dit boek even nodig had ofzo, met alles waar ik op dit moment in mijn leven over nadenk.
Ik viel dus weer in slaap na 5 min . Mijn slaap is je challenge dankbaar!
Ook heeel lekker
Ik heb gisteren in de trein Trixie’s & Katya’s Guide to Womanhood gelezen, ‘s avonds begonnen in The Final Girl Support Group van Grady Hendrix
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik heb De dromenweefster van Cristina Caboni uitgelezen. Het verhaal zelf vond ik leuk, alleen de schrijfstijl niet zo. Ligt misschien ook aan de vertaling. Verder vond ik het storend dat steeds benadrukt werd dat die vrouwen zo ontzettend onzeker waren, terwijl ze volgens het verhaal super getalenteerd en knap waren.
Ik heb gisteren The Castaways van Lucy Clarke uitgelezen . Ik vond het lastig inkomen, had een ander soort verhaal verwacht. Denk dat ik dat op blz 120 ongeveer los kon laten en toen werd het een stuk mooier. Vooral de band tussen twee zussen vond ik heel treffend beschreven, het vond ik wel een beetje gek Ik had liever gehad dat Lori gewoon dood was en dan nog een stukje over hoe Erin haar leven weer zou oppakken (met Nathan). Nu eindigde het met een gigantisch geheim en best wel onrealistische verhaallijn, Lori met kind op Fiji zonder dat ze papieren heeft of iets, dus hoe gaat dat kind naar school later etc. En Erin die opeens naar Nathan in Australië gaat, terwijl hun laatste interactie alles behalve positief afliep. + Ik beeld me dan in dat ze in Australië een relatie aangaat met Nathan en als dat ooit serieus wordt moet ze hem aan haar zus gaan voorstellen dus dan komt het hele geheim alsnog uit.
Zijn er nog meer leuke luisterboeken op Spotify? Ik luister nu Neon gods en ondanks dat het boek niet helemaal mijn ding is vind ik het luisteraspect wel echt heel fijn