Ik weet niet precies meer wat er gebeurt in de eerste 100 pagina’s, is dat met de mega lange beschrijvingen van die bosgevechten? Zo ja dan wordt het beter! Maar het is wel een kabbelend boek over het algemeen
Ik heb donderdag en vrijdag gefaald voor de challenge (was m’n boek voor in de trein vergeten ) maar heb vandaag wel bijna 300 pagina’s gelezen in A darker shade of magic, dus dat scheelt weer.
Wat vind je van ADSOM?
Ik heb hem uitgelezen, maar wel met veel moeite omdat het echt wel een “kabbelend” boek is. Daarnaast zitten er inderdaad stukken in die héél uitgebreid beschreven worden, soms pagina’s lang details van schilderijen enzo.
De mensen die het boek prachtig vinden, lees ik dat ze schrijven dat het zo realistisch is. Het leven gaat immers vaak ook niet snel, en onderlinge relaties al helemaal niet. Het was niet zo mijn type boek maar ik zou het nog wel even proberen. Wellicht grijpt het je toch nog in de komende 100 pagina’s? En anders; het leven is te kort voor stomme boeken. Dus dan lekker wegleggen en iets anders oppakken!
Vrijdag heb ik Het puttertje uitgelezen. Vermakelijk, maar zoals ik eerder al zei veel te lang, te slordig geschreven en ook op het eind ging het nog alle kanten op. Zou hem niet per se aanraden.
Gisteren ben ik begonnen in S. van J.J. Abrams. Het is een boek waar in de kantlijn twee studenten een soort van corresponderen met elkaar over het verhaal en de ‘auteur’, en er zit ook allemaal losse info in het boek gestoken, in de vorm van krantenknipsels en ansichtkaarten enzo, heel bijzonder.
Hee wat toevallig! Die heb ik donderdag ook uitgelezen
—-
Ik ben vrijdag ook gefaald doordat ik een nieuw boek oppakken nadat ik er een uit heb altijd lastig vind, maar heb gisteren wel minstens een kwartier gelezen in Waking Gods van Sylvain Neuvel.
Ik heb gister een goede leesdag gehad! In een keer Ik ben er niet van Lize Spit uitgelezen, wat een bijzonder boek. Ben er nog steeds een beetje stil van
Ik ga hier vandaag in beginnen! Ben benieuwd.
Ik heb besloten dat ik iets meer Nederlandse literatuur wil lezen (goed voor de ontwikkeling en zo), dus ik ben op zoek naar echte aanraders uit de Nederlandse literatuur. Ik hou van boeken die vlot lezen, niet te langdradig of wollig geschreven en ook het liefst die zich afspelen in de eind 20e en 21e eeuw, maar met klassiekers moet ik daar misschien wat van terugkomen. Ik heb even in mijn geheugen gegraven naar wat ik op de middelbare school heb gelezen en wat me is bijgebleven, misschien dat dat een idee geeft qua aanraders.
Boeken die ik leuk vond:
De Huurmoeder - Tania Heimans (mijn persoonlijke aanrader qua Nederlandse literatuur!)
Ik verbind u door - Vonne van der Meer (dit type verhaal vind ik heel leuk, soort butterfly effect)
De onzichtbare Jongen - J. Bernlef
De Favoriet - Bernard Wesseling
Joe Speedboot - Tommy Wieringa (qua verhaal heel een beetje apart, maar ik kan me wel herinneren dat ik er makkelijk doorheen kwam en het lekker las)
Boeken die ik niet leuk vond:
De oesters van Nam Kee - Kees van Beijnum (mijn persoonlijke afrader qua Nederlandse literatuur, vond dit echt verschrikkelijk om doorheen te komen)
Zolang er leven is - Renate Dorrestein
FF Laagdrempelige Reading Challenge Dag 4
Op de helft al!
Heb jij op dag 3 (zaterdag) een kwartier of meer gelezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat was jouw situatie voor de challenge?
- ik las al dagelijks
- ik las regelmatig, maar niet dagelijks
- ik las niet vaak
0 stemmers
(je mag voor jezelf bepalen wat je regelmatig of niet vaak vind )
Ik heb Oryx & Crake (Margaret Atwood) uit In tegenstelling tot @nello vond ik dit een fantastisch boek. Sowieso hou ik wel van apocalyptische boeken en dystopische verhalen, maar vind de wereld in Oryx & Crake zo knap verzonnen en uitgewerkt. Geen 5 sterren want hier en daar is het allemaal wat traag of echt heel ongeloofwaardig/lastig te volgen maar ben super benieuwd naar de volgende delen. Dit boek had een goede cliffhanger.
Heb nog meer dan genoeg boeken liggen maar ga zo toch maar gelijk ook deel 2 en 3 van deze reeks kopen en daarin beginnen.
Ik begon in bed met lezen, maar viel al heel snel in slaap! Dus kwartier is helaas niet gelukt, maar de challenge zorgt er wel voor dat ik vaker m’n boek erbij pak!
Oh sorry, dubbel post maar ik vind ‘dit zijn de namen’ en ‘Caesarion’ ook mooie boeken van Tommy Wieringa. ‘Half mens’ van Maartje Wortel vond ik ook apart en verrassend. Boeken van Murat Isik zijn mooi (hier al vaker genoemd). Ik vind de boeken van Walter van de Berg ook goed (speelt zich af in de wijk waar ik nu woon, maakt het extra leuk). ‘Laura H.’ van Thomas Rueb staat ook nog op mijn eigen lees lijstje.
Ik ben gisteren begonnen in Klara en de zon (Ishiguro) en ik vind het verrassend goed! Ik had er op voorhand alleen nog maar positieve reviews over gelezen en dacht daarom dat het maar een overhyped boek zou zijn. Nu baal ik dat ik in de namiddag op familiebezoek moet, ik wil verder lezen
Marga minco - het bittere kruid en de val. (Die laatste vond ik nog wel beter.)
Franca treur - De woongroep en regie aanwijzingen voor de liefde
Renee van marissing - partime astronaut
Stella Bergsma - Pussy album
Alma Mathijsen - Ik wil geen hond zijn
Een schitterend gebrek vond ik heel mooi! En Hasse Simonsdochter (not sure if literatuur maar wel Nederlands en mooi haha). Het Achterhuis al eens gelezen? Ook een aanrader.
Tim Krabbé - Marte Jacobs
Kader Abdolah - Het huis van de moskee
Marieke Lucas Rijneveld - De avond is ongemak
Jaap Robben - Zomervacht
Murat Isik - Wees onzichtbaar
Vlaams, maar wel Nederlandstalig:
Lize Spit - Het Smelt
Griet op de Beeck - Kom hier dat ik u kus
Arthur Japin heeft veel historische romans, dus speelt wel voor 20e/21e eeuw vaak maar vind zijn boeken zo mooi.
Realiseer me nu dat ik ook helemaal niet zo veel Nederlandse schrijvers lees. Zonde! Ik ga eens meelezen met de tips.
Dit is mijn absolute lievelingsboek Past ook heel goed bij de zomer! Als je niet veel van de situatie in het Midden-Oosten afweet moet je misschien wel af en toe googlen maar persoonlijk vond ik dat eerder leuk dan storend.
Ik vond zelf De intrede van Christus in Brussel van Dimitri Verhulst heel leuk maar dan moet je wel van satirische maatschappijkritische humor houden en niet al te gelovig zijn.
En Lucifer van Connie Palmen vond ik ook heel tof, maar die heeft niet zo’n goede reviews dus ik denk dat je er een beetje van moet houden. Gaat over een mogelijke moord maar dan op literaire wijze dus wat meer verwijzingen naar het stuk Lucifer en uitgebreide karakter- en plaatsomschrijvingen, de karakters zijn namelijk allerlei elitaire kunstenaars uit Amsterdam.
“Het boek handelt over de componist Lucas Loos en zijn vrouw, de actrice Clara Wevers. Tijdens een vakantie op het Griekse eiland Skyros valt Clara Wevers van het terras van hun vakantievilla en stort in een ravijn. Ze is op slag dood. De vertelster van het verhaal ontrafelt vijfentwintig jaar na dato de verhalen die de ronde doen over de dood van Clara Wevers.”
Ik vond Tirza en Grand hotel Europa ook heel mooi maar vrees dat die toch wel onder langdradig en wollig vallen haha
Dit zijn trouwens nog mijn gelezen boeken in juli. Mijn favoriete van juli waren ‘The girl who drank the moon’ en ‘The Flatshare’
Ja S is echt een mooi boek. Al die losse onderdelen maken het echt speciaal