Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb om half 1nog bijna 3 kwartier in bed liggen lezen, telt dat mee voor gisteren of vandaag :crazy_face:

Vanochtend weer verder gegaan in moordgids voor lieve meisjes

3 likes

Ik ben Radetzkymarsch van Joseph Roth aan het lezen. In het Duits. Niet bepaald de gemakkelijkste literatuur haha (en soms vraag ik me af waarom ik het mezelf aandoe), maar wel blij dat ik er eindelijk in begonnen ben.

1 like

3 kwartier is een kwartier voor gisteren, kwartier voor vandaag en een kwartier bonus :partying_face:

1 like

Wooh goed bezig! Ik ben er al een paar keer in begonnen in het Nederlands maar kom er niet doorheen. Laat staan in het Duits haha.

1 like

Ik heb The Layover uit en vond het echt niet boeiend, vanaf blz1 weet je al hoe het uit gaat😂

Ik lees nu The unhoneymooners en luister naar neon gods! Beide tot nu toe erg leuk

Superleuke challenge! Ik luister nu naar My Dark Vanessa van Kate Elizabeth Russel en ik lees Een bijna eindeloze afstand van Tahereh Mafi. Ik ben in beiden nog niet heel ver, maar ik vind ze tot nu toe heel leuk!

1 like

Ik ook! Voelde me echt na 5 min al wegzakken haha. Dus heb nee gestemd maar ben wel blij, want lezen voor het slapengaan is een goede slaaproutine die ik te weinig toe pas :upside_down_face:

2 likes

Ik heb een boekentripje naar Amsterdam gepland volgende week. Ga o.a. naar Athenaeum, American Book Center, Waterstones. Heb er helemaal zin in. :hugs: Ben sinds begin van corona ook niet meer in Amsterdam geweest dus voelt echt als een uitje. :sob:

11 likes

Ik heb Sharp Objects uitgelezen van Gillian Flynn, bekend van Gone Girl. Ik kon het boek niet meer neerleggen en moest het per se uitlezen haha, ik zat er zo in. Echt ontzettend goed hoe ze die beklemmende sfeer kon beschrijven en neerzetten alsof je er ook was. Ik voelde me tijdens het lezen soms zo icky alsof ik iets aan het lezen was dat niet voor mij bedoeld was. Ik heb Dark Places ook liggen, maar ik denk dat ik eerst All The Lights We Cannot See ga lezen. Ook een donker boek blijkbaar, maar niet zo donker als Gillian Flynn.

6 likes

Ik vond sharp objects ook heel bijzonder! Vind haar boeken wel langdradig, luister ze meestal op hoge snelheid en dan kan ik t nog makkelijk volgen omdat het zo traag en gedetailleerd is. Ben daar niet zo’n fan van eigenlijk hoewel haar verhaallijnen me wel aanspreken.

1 like

Ik vond dat eigenlijk niet zo erg af, en toe dat trage en de vele details. Het zorgde voor een soort spanning waarbij ik mij hele tijd afvroeg waarom dat ene detail zo belangrijk was om dan bv later door te hebben van aah, daarom dus!

Bv over die ribbons in de haren van het vermoorde meisje - ribbons in Ammas haar

Mag ik je ongevraagd een tip geven :grin: The book exchange, ook in het centrum (kloveniersburgwal) is een fantastische tweedehands boekshop. Ook een aanrader om bij het gangetje naast de uva te kijken, books 4 life heet dat. Heb bij deze winkels echt mooi spul gehaald voor niet al te veel geld!

@Kahlo ah ik LOVE gillian flynn, de serie is ook een aanrader vind ik

6 likes

Ik lees nu van Backman het boek angstige mensen. Heel komisch!

4 likes

Dank voor de tips! Heb ze al opgeslagen in mijn lijstje. Ben alleen bang dat ik een tweede tripje moet gaan plannen, want heb maar 2 uurtjes in Amsterdam en ik vergeet meestal de tijd als ik door een boekwinkel struin. :grin:

1 like

Ik val in herhaling maar ik heb echt genoten van dat boek en zou ‘m graag opnieuw voor het eerst kunnen lezen!

Ik ben begonnen in Max, Mischa&…, maar pff, heb nu 100 pagina’s gehad en kom er maar moeilijk doorheen. Normaal lees ik vrijwel elk boek uit waar ik aan begin, maar dit is wel heel dik :sweat_smile:. Zaten jullie hier wel meteen in, of wordt het gedurende het boek beter/pakkender?

2 likes

Ik heb My dark Vanessa ook gelezen en dat lijkt me echt een bizar boek om te luisteren. Ik zou verwachten dat het daar nog realistischer/beeldender van zou worden en dus heftiger

1 like

Ik ben weer opnieuw begonnen in Girl woman, other. De vorige keer had ik zo weinig concentratie dat ik het na zo’n honderd bladzijdes opgaf, en nu herinner ik me er nauwelijks meer iets van, dus poging 2 (want volgens mij ga ik het wel heel tof vinden).

3 likes

Ik ben net in een nieuw boek begonnen. Weg naar huis van Yaa Gyasi

2 likes

Absoluut een van mijn favorieten, hopelijk kom je er lekker in!

Ik ga Everyone in this room will someday be dead vanavond uitlezen denk ik, nu 84%

2 likes