Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb Addie LaRue nog niet gelezen dus kan het niet met elkaar vergelijken. Vind dit boek niet echt langdradig of bloemrijk geschreven, meer zoals Vicious (als je die kent?). Beetje tussen YA en adult, maar dus vrij makkelijk weglezen als ik me er eenmaal toe zet.

Heb wel vaker gelezen en op booktube gehoord dat mensen die normaal fan van Schwab zijn Addie LaRue langdradig vonden, dus denk dat er wel verschil in zit!

2 likes

Ik haak ook aan! Lees nu Midnight Sun van Stephenie Meyer. Was vroeger een mega Twilight-fan dus ik ben dit verplicht aan mijn 13-jarige zelf :sweat_smile:

8 likes

Pachinko, De boekendief en Wat het hart verwoest :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:! En Voordat de koffie koud wordt vond ik ook leuk.

2 likes

Oh, en Circe! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat vind je er tot nu toe van? Ik heb 'm ook gelezen vorig jaar haha!

@Lorem voordat de koffie koud wordt staat ook op mijn vakantie TBR!

1 like

@nightlife Ik vind de ADSOM-trilogie echt veel leuker dan Addie LaRue. Ik vond Addie zo’n teleurstelling :frowning: Vond de schrijfstijl ook best anders ofzo. Maar Kell, Rhy, Lila, Holland vond ik veel leukere personages.

TBR heb ik niet echt, ik kijk per keer waar ik zin in heb. Wil eerst een aantal boeken op Kobo Plus lezen (Liefs uit Londen, Bij Kennis, Het museum van gevonden voorwerpen) en ik denk dat ik dan voor Het smelt (of hoe heet dat boek?) ga :slight_smile:

1 like

Wat een mooie boeken staan hier tussen! Heb er een heleboel op mijn to read lijstje gezet. Voordat de koffie koud wordt ligt hier ook al klaar, zin in.

Wat superleuk trouwens dat dit topic zo actief is ineens :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

en @June Haha ja ik ben ook echt op de hoge ratings van Goodreads afgegaan😁

2 likes

Ik ben klaar met Orakel van Thomas Olde Heuvelt! Echt van begin tot eind genoten. Super spannend, fijn geschreven (oke af en toe cringe om het popi taalgebruik, maar ik weet ook niet meer hoe tieners praten tegenwoordig hehe), en echt een heerlijk maritiem sfeertje door het hele boek heen. Leuke link met Hex ook! :star::star::star::star::star:

Ik blijf ook achter met het gevoel alsof er nog veel meer gaat komen uit een van de hoofdpersonages. Ben benieuwd wat hij ermee gaat doen!

2 likes

Super, dan zet ik hem op mijn ‘want to read’
Addie LaRue was overigens verder prachtig, alleen soms wat te langdradig

1 like

Ben weer een beetje aan het in komen met lezen dus kies nu express ‘makkelijke’ boeken. Ik las paar jaar terug zo minimaal 70 boeken en vorig jaar 2 haha. Dus ben mijn spanningsboog aan het trainen.

Leuke challenge dus, ben nu met de boeken bezig van Maurice Leblanc. Momenteel ArsĂšne Lupin 813.

3 likes

Ik ben bezig in ‘Bevroren Dromen’ van Anthony Doerr. Zelfde auteur als ‘Als je het licht niet kunt zien’
Heb vandaag al een uurtje gelezen :smiley:

1 like

Haha wow, ik heb van dit stapeltje op twee boeken na alles gelezen en ik vond alles ontzettend goed! Je gaat een hele chille leeszomer tegemoet met deze TBR! Heb jij toevallig nog tips of aanraders? Ik denk dat we dus van dezelfde soort boeken houden :blush:

2 likes

Superleuk idee! Ik ga meedoen. Ben op vakantie dus dan gaat lezen altijd stuk makkelijker. Ga nu beginnen aan “een noorse winternacht” van Karen Swann. Lekker contrast zo op het strand nu te gaan lezen haha.

1 like

Oehh hoe vind je deze? Ik vind de serie echt geweldig dus zat er laatst al naar te kijken, maar ben niet perse een thriller fan dus twijfel

Haha wat leuk zeg!

Ja zeker:

• Het einde van de eenzaamheid - Benedict Wells
  • Augustus - John Williams
  • De eenzaamheid van de priemgetallen - Paolo Giordano
  • Drift - Bregje Hofstede
  • De engelenmaker - Stefan Brijs
  • boekenserie van Het vergeten kerkhof van Carlos Ruiz ZafĂłn

En ik heb deze al vaak genoemd hier: De verborgen geschiedenis van Donna Tartt😍

Maar hier heb je er dan vast ook al veel van gelezen, want ze zijn redelijk bekend allemaal🙂

5 likes

Thanks! Ik heb uit dit lijstje Drift, de Engelenmaker en de vergeten kerkhof-serie gelezen en dat vond ik ook allemaal fijne boeken, dus ik ga de andere ook proberen! De verborgen geschiedenis heb ik vorig jaar gelezen maar dat vond ik, in tegenstelling tot veel mensen hier, dan weer helemaal niets.

3 likes

Ik heb een beetje dezelfde smaak als jou en @Erwt, leuk!

Zijn jullie (ook) actief op Goodreads?

1 like

Ah oké! Heb jij nog aanraders voor mij?:smiley:

Ja, ik dm je even mijn account :slightly_smiling_face:

1 like