Hmmm ja ik lees nu net ook het n-woord en flikker etc. En vind dat dan toch best storend. Haalt me heel erg uit het verhaal. Het is idd nu vooral bij die patron.
Vandaag de nieuwe Stephen King gekocht, “Billy Summers”. Ik vind 80% van wat hij doet geweldig, maar dit schijnt dus alles behalve horror/supernatural te zijn dus ik ben benieuwd.
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een Stephen King heb gelezen. Wat is nou echt een boek van hem wat ik moet gelezen hebben?
Dat vind ik een lastige vraag, ik ben geneigd veel van hem goed te vinden omdat ik echt een fan ben, maar er zijn een aantal gedoodverfde favorieten die alom ‘geprezen’ worden zoals “The stand”, “The Shining” en “It” (Laat je niet misleiden door de films, de boeken zijn natuurlijk anders en beter).
Hij heeft het imago van horror maar eigenlijk is geen enkel boek van hem puur horror, het is altijd een combinatie van genres en vooral de personages worden altijd flink uitgediept. De horror is altijd bijzaak, vind ik.
Ik denk dat “Misery” een goeie instapper is als je een klassieker wil lezen die ‘eng’ is maar als je een geweldig verhaal wil zonder monsters etc. moet je “11/22/63” lezen over een man die terugaat in de tijd om de moord van JFK te voorkomen. Dat is echt een van de beste verhalen die ik ooit gelezen heb.
Heb jij dat boek ‘on writing’ van Stephen King gelezen? Is een memoire, maar zitten ook schrijftips in. Dit is het enige wat ik van hem heb gelezen (wil sindsdien wel een keer een echte klassieker van hem lezen), maar vond het zo leuk! Denk dus als je fan van hem bent je dit helemaal leuk vindt (maar mss ook dat je het al lang al kent natuurlijk!)
22/11/1963 bij far! Geen horror, enorm meeslepend en boeiend thema. Vond laatst een ongelezen versie voor €2 bij de kringloop, zo fijn!
Ik vond The Shining zoooo creepy hahaha. Wil Pet Semetary ook nog lezen.
Thanks voor je uitgebreide antwoord! Het boek heb ik inderdaad al vaak voorbij zien komen dus dat lijkt mij goed. Echt horror horror en monsters ben ik (denk ik?) niet echt fan van, maar moet alles eens een kans geven!
Binnenkort eens zoeken of ik in de kringloop een Nederlandse versie kan vinden van 11/22/63. Jammer dat er geen Deventer boekenmarkten zijn dit jaar anders had ik hem daar vast gevonden.
Ik heb vandaag Good girl, bad blood van Holly Jackson uitgelezen.
Het was het vervolg op A good girl’s guide to murder en ik moet zeggen dat ik dit deel echt beter geschreven vond. In het eerste boek zaten imo iets meer losse eindjes, dit verhaal was een beter geheel. Het blijft een YA waar ik voor mijn gevoel net iets te oud voor ben, maar het las heerlijk weg (twee avondjes) dus ik heb direct het derde en laatse deel besteld.
Cool! Ik heb 11/22/63 laatst bij de kringloop gekocht, maar ben er nog niet aan toe gekomen.
@Nebula mijn favoriet is The Dead Zone, over een man die na vijf jaar uit een coma ontwaakt en ineens visioenen heeft als hij mensen aanraakt. Visioenen bijvoorbeeld over een gevaarlijke politicus die de presidentsverkiezingen dreigt te winnen en over een seriemoordenaar.
Als er mensen zijn die bepaalde SK boeken willen lezen en ze niet in de bieb of kringloop kunnen vinden, ik leen mijn exemplaren graag uit, mogen ook doorgestuurd worden etc. Wil ze uiteindelijk wel terug maar sharing is caring haha. Stuur me n berichtje als je een bepaald boek wil lezen, als ik m heb en nog niet gelezen stuur ik t op!
@KipTokTok Die heb ik maar nog niet gelezen! Benieuwd naar.
“Rose Madder” is ook een geweldig, niet horror verhaal, maar dat boek heeft me zo lang bezig gehouden dat ik niet weet of ik t ooit nog wil lezen. Gaat over een vrouw die mentaal en fysiek misbruikt wordt door haar vriend/man en ontsnapt en leven in eigen handen neemt. Ontzettend indrukwekkend en verschrikkelijk eng omdat het zo’n realistische vorm van angst is.
Ja, 11/22/1963 is goed! Wel behoorlijk dik, maar echt een aanrader. Dat is volgens mij ook het enige boek dat ik van hem gelezen heb, want ik ben niet overtuigd dat horror iets voor mij is .
Leuk die Challenge! Ben net op tijd zie ik. En heb Max ook liggen maar moet er even inkomen, dat is al twee keer niet gelukt door teveel afleiding dus misschien is dit mijn benodigde zetje in de goede richting
Ik heb alleen twee nieuwere titels van King gelezen, Sleeping Beauties en The Institute. 11/22/1963 en Pet Semetary wil ik ooit nog oppakken.
Vier seizoenen van King vind ik een aanrader, iets minder horror/bovennatuurlijk volgens mij, 4 verhalen waaronder de ontsnapping (shawshank redemption)en het lijk (stand by me). 4 X Stephen King zijn ook 4 verhalen die origineel onder een pseudoniem uitgegeven zijn, waarvan de marathon echt geweldig is.
Het meisje dat hield van Tom Gordon gaat over een kind dat verdwaald in de bossen, ook niet echt Kinghorror maar wel beklemmend.
FF Laagdrempelige Reading Challenge Dag 1
We beginnen vandaag met een week lang dagelijks een kwartier lezen! Succes iedereen die meedoet
Welk boek zijn jullie aan het lezen of gaan jullie in beginnen?
Ik heb laatst Circe gekocht en denk dat ik in die ga starten!
Leuk, ik doe mee! Ik lees nu Regeneratie van Eva Coolen
Ik ben bezig in deel drie van Outlander - De verre kust. Nog iets van tachtig pagina’s en we kunnen naar deel vier.
Is het herkenbaar dar je zoveel hebt wat je wilt lezen dat het eigenlijk gewoon irritant is dat je nog in een boek/serie bezig bent? Ik wou dat ik nog meer tijd had om te gaan lezen
Ik ben bezig in The Bridge Kingdom van Danielle Jensen, zit nu op 35%.
Leuk! Ik ben nu bezig met het 7e deel van Bridgerton. Denk dat ik hem vandaag wel uitlees.
Zo leuk dit, ik ben bezig in the Silk Roads. Een dikke pil en non-fictie maar ik wil hem eigenlijk uitlezen voor mijn vakantie maandag zodat ik niet nog een boek hoef mee te slepen.