Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb vandaag een boek (Verleidelijk lekker van Madelein Kerseboom) voor de tweede keer gelezen. Ik kwam er na een aantal hoofdstukken achter en heb toen maar doorgelezen :sweat_smile:. Ik zou hem niet nog een derde keer lezen.

Ik heb sinds deze vakantie een nieuwe ereader van Kobo en merk zoveel verschil met m’n oude ereader, maar die is ook al bijna 10 jaar oud.

Hierbij een kleine challenge: de :orange_book: FF Laagdrempelige Reading Challenge :orange_book:

Van donderdag 5 augustus t/m woensdag 11 augustus: Ă©Ă©n week lang dagelijks een kwartier lezen.

(het staat iedereen vrij om mee te doen maar voor zichzelf de challenge aan te passen, maar dit is het basisdoel!)

Ik post elke dag een poll waarin je kunt aangeven of je die dag het doel hebt gehaald. Op vrijdagochtend post ik de poll over donderdag etc.
En dan kun je zelf nog posten als je iets kwijt wil; hoe het gaat, of het lastig is of juist niet, hoe je boek is of wat dan ook.
Op het einde verzamel ik alles (van wie dat willen) en maak ik een weekoverzicht.

Doe je mee? :smile:

• Ja :green_book:
  • Nee :closed_book:
  • Misschien :blue_book:

0 stemmers

11 likes

Ik vertrek zo naar vakantie, dus dat ga ik zeeeker redden haha. Leuk idee!

1 like

Ik lees vaak of een hele avond of helemaal niet, maar ik heb dit weekend wel redelijk veel vrij dus een leuke uitdaging om iedere dag te lezen. Ik heb in ieder geval vast drie boeken ingepakt omdat ik een weekje op het huis van mijn ouders ga passen

1 like

Leukk, kan wel wat motivatie gebruiken🎉

1 like

Bij mij staat dat boek al sinds eind april als reservering bij de bieb, maar ik ben nog steeds niet aan de beurt. En het neemt dus ook al die tijd al een reserveringsslot in beslag dus ik twijfel telkens om hem te annuleren, maar het lijkt me toch dat ik nu ergens vooraan in de rij moet staan dus dat vind ik ook zo zonde.

Ik vond het echt een drama. Had totaal gemist van te voren dat het zo slecht geschreven was dus moest echt even schakelen, haha. Het is net alsof ze met een synoniemen website zoveel mogelijk moeilijke woorden erin heeft proberen te schrijven als een soort practical joke. Heb heel veel overgeslagen. Ben benieuwd of haar volgende boek anders wordt.

3 likes

Ik heb dit boek ook gelezen en inderdaad wat was het vreselijk om door heen te komen. Ik heb serieus hele stukken overgeslagen omdat ik de teksten niet leesbaar vond. Het verhaal zelf vond ik wel interessant maar ik denk dat ze beter haar verhaal door iemand anders had kunnen laten schrijven. Heb mij gedurende het boek ook regelmatig afgevraagd waarom er
in de media zo enthousiast op het boek werd gereageerd want door de schrijfstijl vond ik het boek totaal niet toegankelijk.

1 like

Leuk! Ik ga het zeker proberen. Vind het boek dat ik nu lees (Honey Girl) niet top, maar ook niet zo stom dat ik er mee stop. Hopelijk kan ik het met deze challenge uitlezen en dan verder met een leuker boek!

1 like

Leuk! Ik heb net de Middernacht bibliotheek gekocht, die was ik al aan het luisteren maar mijn telefoon laadt slecht op dus toch maar even als boek gekocht om batterij te sparen :sweat_smile:

De overlevenden had nog wel een plottwist maar niet goed genoeg om het opeens een fantastisch boek te maken. 3 sterren.

1 like

Ja leuk, ook tof als dit topic lekker actief wordt! Ik denk dat ik deze challenge nu al dagelijks haal maar vind het toch leuk om mee te doen (als dat mag)

3 likes

Leuk idee dit! En past helemaal bij mijn insteek ‘een dag niet gelezen is een dag niet geleefd’. Want ehm lezen is net als ademhalen, broodnodig ^^

1 like

Goed idee! Hopelijk kan ik het lezen er zo een beetje in krijgen :grin:

1 like

Leuk! Ik doe mee.

1 like

Ben doordat het hier een paar keer genoemd werd begonnen aan Het Huis met de Geesten van Isabel Allende maar ik vind het ongemakkelijk om te lezen door het seksuele geweld en hoe kut er over en tegen vrouwen wordt gedaan. Velen van jullie vinden 'm zo goed, is het de moeite waard om verder te lezen? Ik ben het een beetje zat om boeken/films/series te consumeren die (deels) gedragen worden door geweld tegen vrouwen maar omdat het een vrouwelijke schrijfster is ben ik toch benieuwd of het juist een goede twist krijgt.

Leuk idee, doe graag mee!

Oh, ik herken het eigenlijk wat minder wat jou opvalt. Interessant! In het begin wordt dat wel genoemd inderdaad volgens mij in de context van die patron toch? maar ik vond dat niet de kernboodschap/waar het verhaal om draait in de rest van het boek. Maar misschien heb ik het dan ook wel op een andere manier gelezen.

1 like

Ik vond het seksuele geweld in dit boek van invloed op m’n leesplezier. Vond het sowieso niet zo fantastisch als de rest hier maar weet niet in hoeverre het seksuele geweld dat beïnvloedt. ik was de rapeboi wel helemaal zat, die eerst met die mooie zus zou trouwen en met de zwijgende eindigde. Te veel, te vaak, te uitgebreid.
Ik ben dit boek vooral gaan lezen op aanraden van meerdere anderen omdat honderd jaar eenzaamheid een van m’n favorieten is, maar voldeed echt niet aan mijn verwachtingen.

1 like

Heel leuk! Ik heb echt weer even een stok achter de deur nodig dus doe voor mezelf dan de challenge dat het 15 minuten fysiek lezen wordt. Naar audiobooks luister ik genoeg tijdens al mn reisuren, maar een boek heb ik al een tijdje niet meer aangeraakt :sweat_smile:

1 like

Ik heb dezelfde ervaring als @Feather. In het begin vond ik het even storend maar naarmate het verhaal vorderde kon ik het meer negeren/als deel van het verhaal zien of zo?