Het algemene boekentopic (Deel 2)

Na maanden niet lezen had ik in juli eindelijk weer wat concentratie om te lezen! Leesdata bij Harry Potter lijkt niet geüpdatet, heb deze trouwens twee keer gelezen. Eerst in het Nederlands, daarna de geïllustreerde in het Engels. Qua ratings was deze maand zo zo, maar wel eindelijk weer wat boeken kunnen lezen.

Nu bezig in Wat ik nooit eerder heb gezegd (Celeste Ng) en Het puttertje (Donna Tartt)

3 likes

Vandaag het rosie project gelezen (en uitgelezen) en vond het wel komisch, ook wel veel herkenbaar trouwens wat me best raakte meh. Nu verder met deel 2.

Van dezelfde schrijver is er ook een boek over de Camino. Wellicht dat dat ook wat voor je is aangezien je ook veel wandelt toch? Het gaat daar wel over andere personages dan in het Rosie project, maar alsnog ook een leuk boek vond ik.

1 like

Die ga ik op het lijstje zetten, het leest wel leuk weg qua schrijfstijl verder :relaxed:

2 likes

Eeeiiindelijk heb ik Max Mischa en het tet-offensief uit. Ik vond het een mooi verhaal, de thema’s rondom hechten en onthechten waren levensecht uitgewerkt en heel menselijk beschreven. Ook vond ik de schrijfstijl überhaupt heel aansprekend: beschrijvend, precies en toch toegankelijk. Maar… Ik vind toch dat het boek verder geredigeerd had mogen worden. Sommige delen waren gewoon te lang, dubbelop of herhalend. Maar ben wel blij dat ik het gelezen heb.

Hebben jullie trouwens tips voor romans? Ik ben een beetje op zoek naar goede romans die ook een romantisch thema hebben (hoeft niet uitsluitend dat thema te hebben), maar ik hou niet zo van YA. Ben een beetje klaar met verliefde tieners haha, ik lees graag liever over mensen van mijn eigen leeftijd (eind 20/30) en ouder.
Wat ik leuk vond in dat straatje: Outlander, kindred, Time and again, de Cormoran Strike-serie van Galbraith. Veel hiervan zijn historische romans en dat vind ik heel leuk, maar is zeker geen vereiste! Ben benieuwd naar tips :blush:

4 likes

Next read! Hebben jullie soms ook dat je een half uur -misschien niet letterlijk, maar wel laaaang- voor de boekenkast staat en maar niet weet waar je aan moet beginnen? Heb nog meer dan genoeg boeken die ik nog niet gelezen heb, maar ik weet gewoon niet waar ik zin in heb haha.

Oh en ik heb Project Hail Mary gekocht bij Audible, heb nog een credit dus als iemand aanraders heeft die niet op Storytel staan? Ik ga daarna Audible voorlopig stopzetten. :sweat_smile: De keuze is daar zo groot, het aanbod van Storytel vind ik dan echt teleurstellend, maar Storytel is tenminste onbeperkt lezen en luisteren.

2 likes

Ik probeer al weken het boek van Lale Gül te lezen maar ik kom er niet doorheen. Vind het zo’n niet toegankelijk boek. Die oneindige metaforen en het gebruik van formeel woordgebruik beginnen gewoon irritant te worden.

Hoofdstuk over de studiereis en die gesprekken tussen de studiegenoten duren maar voort terwijl ik niet begrijp waarom daar zo lang op ingegaan wordt. Denk dat de helft van dat hoofdstuk had volstaan.

Interessant om een indruk van haar leven en haar kijk erop te krijgen maar m.i. tot nu toe gevalletje ‘interessant verhaal, slecht geschreven’.

5 likes

Ik ben hier zo benieuwd naar! Ik hoor inderdaad veel dat het slecht geschreven is en er echt nog wel even geredigeerd had kunnen worden, maar ook iedereen lijkt dit boek toch wel gelezen te hebben en er enthousiast over te zijn!

Leuke review over De engelen van Elisabeth! Grappig dat je dit boek ook hebt gelezen. Ik ben het met je review eens. Zoiets vond ik zelf ook en af en toe denk ik nog eens aan het verhaal. Dat had ik niet verwacht, dus het was indrukwekkender dan ik dacht.

Afgelopen maand niet veel gelezen behalve deel 2 en de helft van deel drie van Outlander.

De helft van “erotische intelligentie” van Esrher Perel (aanrader!)

En het eerste deel van de Hitchhiker’s guide Ti the Galaxy - Het Transgalactisch lifters handboek.

Kent iemand die serie? Is het een aanrader om verder te lezen? Ik vind het echt zo vreemd verhaal. Soms denk ik ook echt dat ik de humor mis ofzo en dat later is het weer oke. Het is echt maf

2 likes

The Hitchhikers guide to the galaxy is echt 1 van mijn alltime favo’s. Het is alleen denk ik hate it or love it, want als die droge humor niet zo je ding is ga je de serie denk ik ook niet leuk vinden.

1 like

Het verhaal op zichzelf is interessant. Haar tone of voice laat je wel afvragen voor wie dit boek bedoeld is. Die elitaire taal past totaal niet bij zo’n persoonlijk verhaal, vind ik. Of ze moet van zichzelf zulke taal dagelijks gebruiken maar dan komt het alsnog wat geforceerd over. Ze is wel consistent genoeg om te denken dat ze wellicht echt zo praat.

Ze studeert (of studeerde?) Nederlands, dus dan vind ik dat niet zo raar. Anderzijds zou je dan juist makkelijker moeten kunnen schakelen omdat je voor je studie ook veel literatuur tot je moet nemen.

The Seven Sisters serie bestaat uit historische romans met personages van die leeftijdscategorie!

Dankjewel! Leuk om te horen dat je je er in herkende. En ja, mooi he!

1 like

Ik heb het eerste deel gelezen, maar die Britse humor was ook niet echt mijn ding. Vond het verhaal verder ook matig dus ben zelf gestopt met de serie na boek 1.

@Foucher heel herkenbaar haha. Ik heb nu een paar dingen die ik doe als ik er echt niet uitkom. Als er een stapel boeken is die ik eigenlijk allemaal wil lezen laat ik bijv. mijn vriend kiezen.

Toen ik nog al mijn ongelezen boeken samen op 2 planken had deed ik een random number generator wanneer ik niet echt een voorkeur had als het me niet zoveel uitmaakte welk genre.

De laatste keer deed ik ook een random number generator en dan het aantal planken. Op die gekozen plank het aantal boeken en dan weer een random number generator voor het aantal boeken. Als ik die al heb gelezen pak ik gewoon het eerst volgende ongelezen boek op de plank haha

First world struggles dit maar goed :joy:

3 likes

Dank voor de tip! Die heb ik inderdaad gelezen. Vond ik wel leuk ook, al vond ik het soms wel wat ‘simpel’ geschreven. Maar prima voor lekker op het strand oid!

2 likes

Ah thanks! Ik ga nog wel een deel proberen denk ik en anders stop ik wel. Want ik weet ook niet echt of de humor wel mijn ding is wat jij ook zegt @nightlife vind het wel fascinerend hoe het hoofd van die schrijver werkt joh, haha.

Ikheb de vervlogen helft uit, 5 sterren! Origineel en fijn verhaal. Ik ben nu begonnen in de Overlevenden en vind het verschrikkelijk. Makkelijke weglezer, onsympathieke hoofdpersonen en ben al bijna aan het eind maar mis nog steeds diepgang. Hopelijk komt er een dikke plottwist oid die alles verklaart…

Nu zoek ik een nieuw boek, twijfel over Lize Spit of Griet op de Beeck. Vind iets over feminisme/vrouwen in heel andere culturen (dan ik van huis uit heb meegekregen) ook fijn, zoals Elif Shafak of Etaf Rum. Dilemma’s haha, want heb ook nog een mega to read lijst.

2 likes

Heb je Kim Jiyoung, born 1982 gelezen? Denk dat die wel past in het straatje feminisme+andere cultuur, vond hem zelf erg mooi!

2 likes

Yes, al gelezen! Maar dat soort boeken ben ik inderdaad naar opzoek. Verrassend verhaal, vrouwen, feministisch en andere cultuur.

2 likes