Boeken van juli. Merk dat ik buiten mijn veilige chicklit bubbel raak.
Quarantaine is echt een aanrader!
Boeken van juli. Merk dat ik buiten mijn veilige chicklit bubbel raak.
Quarantaine is echt een aanrader!
Je kan wel merken dat lezen voor mij echt een copingsmechanisme is als ik stress heb, 11 boeken gelezen deze maand
Momenteel bezig in
Wow, wat veel boeken heeft iedereen gelezen! Ik heb in juli 1 boek gelezen en 1 geluisterd:
Het huis met de geesten - Isabel Allende ***** (gelezen)
Greenwood - Michael Christie **** (geluisterd)
Dit was mijn eerste boek van Isabel Allende en ik wil meeeeer. Ik hou sowieso heel erg van familiegeschiedenissen (denk aan Dochters van een nieuwe tijd serie (Carmen Korn), Het achtste leven (Nino Haratischwili). Greenwood vond ik een fijn boek, dystopisch, origineel en toevallig ook een familiegeschiedenis. Vond dat wel een pittige om te luisteren door de hoeveelheid namen en gebeurtenissen. Met luisteren onthou ik 't dan toch minder goed.
Momenteel lees ik De vervlogen helft (Brit Bennett) en luister ik de Middernacht bibliotheek (Matt Haig)
Ik vond van Isabel Allende de volgende enorme aanraders:
Ines, Vrouw van mijn Hart
Het Eiland onder de Zee
Fortuna’s Dochter
De Winter Voorbij viel me dan weer tegen, maar dat is ook weer een ander type van haar. Heerlijk als je een fijne nieuwe schrijver ontdekt he? Ik was ook direct fan van haar
Ja, vooral als de nieuwe schrijver al een aantal boeken heeft geschreven! Had dat pas ook al met Griet op de Beeck, toen ik voor het eerst een boek van haar las zat ik zelf in een lastige periode en vond ik het helemaal niks. Maar negin dit jaar las ik een ander boek van haar en ben nu helemaal fan.
Ik zie Isabel Allende heel vaak in de kringloop/tweedehands boekwinkel liggen dus ga zeker meer boeken van haar lezen. Thanks voor de tips!
Ik heb inderdaad ook een paar van haar in een tweedehands hoekje kunnen vinden, heerlijk! De meeste zijn ook alweer wat jaren oud, dat maakt het wat makkelijker. Het Huis met de Geesten stond al op mijn wensenlijstje door een eerdere tip hier, zin in die te lezen.
Is de romcombius een aanrader?
Waarschijnlijk beetje mosterd na de maaltijd, maar meer fans van de Zeven Zussen? Ik ben helemaal verslaafd aan deze serie en ik maar denken dat ik (als adhd’er) geen concentratie had voor boeken lezen. Ik ben nu halverwege deel 4 en ben wel benieuwd of jullie leuke tips hebben qua boeken in hetzelfde genre? Ben zo fan!
De rozen serie van Jennifer Donnelly, (theeroos, winterroos, wilde roos), boeken van Corina Bomann
Half/half. Er zaten twee verhalen tussen die ik echt duidelijk minder vond. De rest was wel leuk. En ik vind het jammer dat het allemaal man/vrouw-relaties waren. Daar mag wel variatie in. Hij is inbegrepen bij Kobo, dus daar heb ik hem gelezen.
@Pizzapunt Ik heb nog niks van de zussen gelezen, maar de rozen-serie is echt een aanrader!
Haha ik was op vakantie afgelopen 2 weken in het buitenland en ik heb daar zoveel mensen gezien aan het zwembad met de zeven zussen. Echt wel een heel populaire serie.
Zelf niet gelezen trouwens, niet mijn genre.
Heeft iemand nog aanraders voor leuke fantasy/scifi audioboeken via Storytel (in het Engels)?
Ben vandaag hierin begonnen en het is zooo leuk! Lang geleden dat ik direct zo in het verhaal gezogen werd
Tot nu toe de beste maand qua lezen voor mij dit jaar:
The new wilderness - Diane Cook ,5
Rodham - Curtis Sittenfield
De brief voor de koning - Tonke Dragt ,5
Familiezaken - Gabriëlle Hoppenbrouwers ,5
De Nimfen - Alex Michaelises ,5
Valse getuige - Karin Slaughter
Nu begonnen in Han van Min Jin Lee.
Het mooiste boek van de laatste tijd vond ik
Benedict Wells- Hard Land
Het eind was echt een leuke twist en ik vond de sfeer van een Amerikaans dorp enkele decennia geleden goed neergezet. De Nederlandse vertaling is prachtig gedaan.
Ik heb de laatste tijd een beetje moeite om tijd te vinden voor lezen en kan me lastig concentreren, dus ben verder gegaan met de Shatter Me serie, niet heel fantastisch, maar leest lekker weg.
Op dit moment ben ik Orakel aan het luisteren en Rule of Wolves aan het lezen Ik heb een aantal grote opdrachten achter de rug en nu meer tijd om lekker te lezen!
Ik heb één leesboek uit afgelopen maand liefde in tijden van cholera, door Gabriel Garcia Marquez. Was wel okay-ish, beetje bijzonder thema wel… Ook Mannen, ik haat ze gelezen, maar dat is een dun pamflet. Ben nu bezig in 22-11-1963, een reread en één van mijn lievelingsboeken:heart:
Ik heb gisteren dit boek in een dag uitgelezen (aan zee; ben op vakantie). Heb echt een fascinatie voor sektes & vindt het zo bizar, verhaal pakte me direct. Vond de titel ook goed gekozen; hoe Amerika wordt geassocieerd met vrijheid en “The american dream” maar dit soort sektes zoveel voorkomen daar en hoe moeilijk het uiteindelijk is om ermee te breken/te vluchten als je er eenmaal in zit.
Vlucht uit het land van de vrijheid - Anna Meijerink
Ik heb die jaaaaren geleden gelezen en heeft toen ook zoveel indruk gemaakt. Heftig verhaal!