Het algemene boekentopic (Deel 2)

De avond is ongemak heb ik vorig jaar gelezen en vond ik verschrikkelijk. :joy: En meerdere mensen deelden hier die mening.

2 likes

Haha echt hè, ik dacht echt continu wtf ben ik aan het lezen :flushed:

1 like

Juli was goudgele en blauwe boeken zo te zien :grin: 9 in totaal
Juli 2021.PNG

Korte reviews
  • Zoenoffer: gemengde gevoelens. Relatief origineel onderwerp voor een thriller, goede schrijfstijl zoals ik van Karin Slaughter gewend ben, maar het verhaal/onderwerp spraken me echt niet aan. Vond het megaheftig om te lezen (spoiler: boek gaat over seksueel misbruik / pedofilie) en heb 'm met een knoop in mijn maag uitgelezen. Is ook linea recta naar de kringloop gegaan want no way dat ik deze ooit zou willen herlezen.
  • MaddAddam-trilogie: boek 1 (Oryx en Crake) vond ik ronduit verschrikkelijk en heb ik me door moeten worstelen - te vaag, te vergezocht, te weinig echt verhaal. Het is dat ik de reeks als omnibus had gekocht en dus de andere 2 delen toch al in huis had, anders had ik die nooit nog gekocht. Boek 2 (Het Jaar Van De Vloed) en 3 (MaddAddam) waren een stúk beter en tonen dat Atwood top is in het schrijven van dystopische / futuristische verhalen. Als het kon zou ik aanraden om alleen boek 2 en 3 te lezen, maar helaas heb je boek 1 wel nodig voor context.
  • Liberté (Enchantée #2): vlotte YA over een meisje met magische krachten in Parijs ten tijde van de Franse Revolutie. Niet zo cliché over Parijs/Frankrijk als ik op voorhand vreesde. Het einde vond ik wat minder, kwam een beetje gehaast over. Ik heb deel 1 van de reeks niet gelezen maar had niet het gevoel dat ik iets miste, dus zeker als stand-alone te lezen.
  • Een Lichte Koude Huivering: opnieuw een Slaughter die me minder overtuigde. Nog steeds een goede thriller, maar iets te bloederig naar mijn smaak en een zwakker plot dan sommige van haar andere werken.
  • Luna, Schaduw Van De Maan: volgens mij is het jaaaaren geleden dat ik een YA in het Nederlands las, maar dit was een fijne verrassing! Over een meisje dat haar magische (natuur)krachten ontdekt. Vond het vrij volwassen lezen voor een YA, leuk onderwerp en mooie schrijfstijl. Oprecht benieuwd naar de volgende delen (het is/wordt een trilogie).
  • Duizend Schitterende Zonnen: kan hier niet veel meer over zeggen dan w-a-u-w. Prachtig. Alle emoties door elkaar en tranen met tuiten bij het einde - zo’n boek waarvan je weet dat het je nog lang gaat bijblijven.
  • Donker Water: valt het op dat ik een stapel thrillers heb die ik eindelijk van mijn TBR wil schrappen? Toffe thriller zonder meer, einde vond ik iets te onverwachts als jullie snappen wat ik bedoel, de ontknoping leek een beetje uit het niets te komen. Wel een goed/geloofwaardig einde, maar had er graag iets meer achtergrond bij gehad.
11 likes

7 likes

Heb je dit allemaal gelezen in de maand juli? Echt mega veel :frowning:

Ja, maar sommige boeken waren korte verhalen. En ik luister veel :slight_smile:

Slim! Luisteren kan je natuurlijk ook tijdens andere dingen doen. Toch nog maar eens proberen denk ik. De boeken die ik ooit geluisterd heb waren een beetje een misser met de stem :sweat_smile: Ik kon me er toen niet overheen zetten.

1 like

De jongens van nickel- :star::star::star::star:
A very distant shore - :star::star::star:
Dolores dolly poppedijn - :star: wtf did i read
De cursus- :star::star::star:
Dail a for aunties- :star::star::star::star::star:
Dead dead girls- :star::star::star::star:
Vermiste meisjes :star::star::star:
American royals :star::star::star::star:
Such a quiet place -:star::star::star::star:
Middernachtbibliotheek -:star::star::star::star:
Majesty- :star::star::star::star:

@pastelzwart als je via storytel luistert , en je vind een stem fijn kan je daar ook op zoeken.

9 likes

Leigh Bardugo - Ninth House :star: :star: :star: :star:
Alix E Harrow - The Ten Thousand Doors of January :star: :star: :star:
Matt Haig - The Midnight Library :star: :star: :star:
Tomi Adeyemi - Children of Blood and Bone :star: :star: :star: :star:
Tomi Adeyemi - Children of Virtue and Vengance :star: :star: :star:
Katherine Arden - The Bear and the Nightingale :star: :star: :star: :star:
Monique van Loon - Je bent jong en je krijgt wat :star: :star: :star:
Katherine Arden - The Girl in the Tower :star: :star: :star:

Ik vind het vooral ook leuk dat ik twee series aan het lezen ben (de Legacy of Orïsha van Tomi Adeyemi en de Winternight Trilogy van Katherine Arden) die zich buiten (een fantasywereld geïnspireerd op) West-Europa afspelen. Ben echt heel benieuwd naar het laastste deel van de Winternight trilogie, die is in elk geval al uit. Het derde deel van Tomi Adeyemi laat nog even op zich wachten.

10 likes

7 likes

Weer acht boeken gelezen deze maand! Ik dacht dat ik veel minder had gelezen, maar dat viel dus wel mee, haha.

De magische apotheek: het toernooi van de parfumeurs - Anne Ruhe :star::star::star::star:
Orion Lost - Alistair Chisholm :star::star::star::star:
Burn - Patrick Ness :star::star::star::star: (echt weer heerlijk bizar, zoals ik van Ness gewend ben)
The Mystery of the Clockwork Sparrow - Katherine Woodfine :star::star::star::star: (leuke serie, ben nu met deel vier bezig, maar stom dat deel 2 niet op Storytel staat :unamused:)
De strijd om de hartenkoningin - Tonke Dragt :star::star::star::star::star:
Potkin and Stubbs - Sophie Green :star::star::star::star:
The Mystery of the Painter Dragon - Katherine Woodfine :star::star::star:
The Castle of Tangled Magic - Sophie Anderson :star::star::star::star:

5 likes

Voor mijn doen vrij veel gelezen in juli. Ben vooral veel van Stephen King aan het lezen op dit moment.

De Nevermoor boeken zijn trouwens echt goed! Ik kan bijna niet wachten op boek 4 (pas in 2022).

10 likes

Ik baal ervan dat deel 3 van nevermoor alleennin de luisterversie beschikbaar is in Kobo

4 boeken gelezen afgelopen maand, Geestgrond vond ik de grootste verrassing.

Ik ben nu 50 pagina’s ver in Shuggie Bain van Douglas Stuart. Tot nu toe vind ik het heel goed.

6 likes

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt dat ik mijn classics (à la Pride and Prejudice) maar gewoon weg ga doen. Heb ze zonder overdrijven al tien jaar en nog steeds niet gelezen. Denk dat ik dan nu wel kan zeggen dat ik ze ook nooit meer ga willen lezen.

Meteen ook van m’n To Read lijst afgehaald, heerlijk.

(mocht iemand ze willen hebben, let me know hahaha)

1 like

Mijn reading challenge gaat echt belabberd, 17/52 nu :sob:. Had gehoopt in de vakantie wat in te lopen maar heb even niet zoveel focus.

@Insouciance zo fijn om je to-read dan even goed op te kunnen ruimen, hè? Heb ik een tijdje geleden ook gedaan.

2 likes

Is evermoor ook een aanrader als je niet zoveel fantasy achtige dingen leest maar op z’n tijd wel leuk vindt?

Je kunt het een beetje vergelijken met Harry Potter. Ik vind de boeken vrij vlot lezen (ik heb de boeken in het Engels gelezen) en een fijne afwisseling tussen wat zwaardere boeken.

1 like

Oh dat klinkt goed. Dankje!!

1 like

Ik vind Nevermoor zo’n leuke serie :smiling_face_with_three_hearts:

1 like