Het algemene boekentopic (Deel 2)

35.000 :flushed: Ik ken iemand die heeft er een paar duizend (2000 nog wat), kan me gewoon niet voorstellen hoe 35.000 eruit ziet, zelfs niet in een groot huis.

Ja ik was ook lichtelijk in shock, haha. Ik vind mijn 800 ofzo al heel veel.

1 like

Wow heel tof! Heb je dan elke maand de box? Of kon je je hier voor inschrijven? Ik zag net dit bij Illumicrate voorbij komen ook :smiling_face_with_three_hearts:

image

@Marquez ik ging ook tellen en kwam volgens mij op 264 uit :’) Ik vind het net als @feather wel leuk staan in de woonkamer! Het probleem is ook niet perse de vele boeken, maar dat we vrij klein wonen waardoor 4 billy’s niet echt een optie is :sweat_smile:

@Feather Lezen jullie ook dezelfde boeken? Ik vind het dus heel irritant om 1,5 plak kwijt te zijn aan de 100 Kameleon boeken van mijn vriend :’) Hij leest tegenwoordig ook helemaal niet meer, dus vind dat hij deze ‘vooraanstaande’ plek niet verdient haha.

@Niffler Ik vond deel 3 ook maar matig. Deel twee (en vooral het einde daarvan) was zo goed, dus had echt meer verwacht. Heb sowieso het idee dat veel schrijvers niet zo goed zijn in een einde verzinnen voor hun verhaal.

2 likes

Op het moment hebben ze een wachtlijst (volgens mij hebben de mensen die zich ergens eind mei ingeschreven hebben nu mail gehad met een uitnodiging), maar je kan je daarvoor inschrijven en dan krijg je een mail wanneer ze een plek voor je hebben! Ik heb zelf de book only box, dan krijg je dus het boek van die maand met bijbehorende pin! Als je abonnee bent krijg je ook voorrang op aankopen in een presale, dus ook voor de exclusives die jij nu deelt (en die ga ik sowieso bestellen!!)

Ik zit ook in een Facebook groep waar ze dus uitzoeken/voorspellen welke boeken in welke boxen komen voor die maand.

Mocht je nog iets willen weten, dan hoor ik het wel. :laughing:

Ahhh duidelijk! Ik wil dus niet vastzitten aan een box omdat ik probeer wat kieskeuriger te zijn met mijn to read lijst en vaak toch wel middelmatige verhalen hoor over een aantal van de boeken die uit zo een box komen. Moet je trouwens nu niet elke maand inklaringskosten betalen?

Nee, Illumicrate rekent sinds de veranderingen de VAT al mee in de prijs! Voor Goldsboro moet ik nu wel kosten achteraf betalen, maar ik geloof dat zij daar ook mee bezig zijn en dat dat binnenkort dus niet meer zo is. Waterstones heeft vooralsnog geen plannen om dit aan te passen helaas. đŸ„Č

Super leuk! Ik sta idd al een tijdje op de wachtlijst. Ik wacht rustig af :slight_smile:

Ik ben nog steeds verdrietig dat ik te laat was voor de Strange the Dreamer set van LitjoyCrate.

1 like

Die set was best even publiekelijk verkrijgbaar, maar heb zelf te lang getwijfeld en heb er wel echt spijt van. Aan de andere kant, de kwaliteit schijnt slecht te zijn, dat dan weer wel. :sweat_smile:

Haha ja ik kwam er echt veeel te laat achter. Maar zonde dat de kwaliteit zo slecht is voor dat geld.

1 like

Jeej juli wrap up! Ik ben nu bezig in The Secret History maar die verwacht ik niet vandaag uit te lezen, dus verder deze maand:

• Unreleased van Monica Geuze :sunglasses: review
  • The Wife Upstairs van Rachel Hawkins review
  • Convenience Store Woman van Sayaka Murata review
  • Wat wij zagen van Hanna Bervoets
  • De engelen van Elisabeth van Els Florijn (deze review komt morgen)
  • Paul Takes the Form of a Mortal Girl van Andrea Lawlor review
  • Black Widows van Cate Quinn review
  • Malibu Rising van Taylor Jenkins Reid
  • Sisters van Daisy Johnson
  • De heks van Limbricht van Susan Smit review
  • The Glass Hotel van Emily St. Mandel review
  • Elizabeth is Missing van Emma Healey
  • Confrontaties van Simone Atanga Bekono
12 likes

De Man die naar Auschwitz wilde :star::star::star::star:: een vrij gedetailleerd verslag van Denis Avey, die als Engelse soldaat diende in de tweede wereldoorlog. De titel is een beetje misplaatst, het gaat niet enkel over Auschwitz maar geeft wel een beeld van hoe de oorlog van dichtbij was en ook hoe het hem daarna verging. Erg boeiend!

De Abrikozenboom :star::star:: meh, het greep me niet en als ik andere reviews lees is het zo diepzinnig allemaal, te diepzinnig voor mij blijkbaar.

De Ontembare :star::star::star::star::star:: mijn review op goodreads: Wat een fantastisch boek: tragisch, beeldend, rauw/rouw maar ook liefdevol. Een boek dat onder mijn huid is gekropen en dat ik niet meer weg kon leggen. Bijzonder hoe de verschillende verhaallijnen in een hoofdstuk je moeiteloos vastgrijpen en niet meer loslaten. Indrukwekkend!

9 likes

Ik vond Max, Mischa en het tet-offensief echt prachtig, zo mooi geschreven, die sfeer, gewoon ook zoals “het leven” kan gaan en zo herkenbaar op heel veel fronten. Hij weet echt dingen zo ontzettend raak (en eerlijk, enorm langdradig maar dat is niet erg) te omschrijven. Echt een prachtig boek.

Was van Jilt Jorritsma vond ik mwah. Het gaat over een man die in z’n gehemelte een verstandskies vindt. En daardoor en door andere dingen op zoek gaat naar z’n verleden. Ik moet zeggen, het was wel echt heel spannend en de sfeer wordt enorm goed neergezet. Maar hoe het verhaal zich uiteindelijk vordert vond ik een beetje jammer, het voelde een beetje gekuntseld. Maarr ik zou dan weer wel benieuwd zijn naar andere boeken van hem vanwege het tempo en de schrijfstijl (dit is z’n debuut).

7 likes

Ik ben zoooo benieuwd naar Max. Staat hoog op mn lijstje. Mooie review!

1 like

Ik heb Braiding Sweetgrass uitgelezen van Robin Wall Kimmerer, een Amerikaanse professor met Indigenous roots. Ik vond het echt prachtig hoe ze haar wetenschappelijke kennis als biologe combineerde met haar Native kennis. Het boek is nonfictie en een soort van oproep om de mens opnieuw verbonden te doen voelen met de Aarde. Door haar beschrijvingen kreeg ik opnieuw het gevoel alsof ik daar echt aanwezig was in die landschappen. Ik kreeg dat gevoel ook toen ik Where The Crawdads Sing las en die vond ik ook heel fijn om te lezen!

3 likes

Eindelijk wat boeken uitgelezen😬 Love Your Life en Regretting You zijn beide 3,5 ster. Shipped is een dnf, maar ik was al op de helft, dus toch maar een rating gegeven haha.

4 likes

’T Hooge Nest raad ik aan iedereen aan. Echt prachtig, meeslepend, spannend, heel indrukwekkend.
Spoiler over hoe het met de zussen afloopt:

Samenvatting

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ze het niet zouden overleven, daardoor keek ik er een beetje tegenop om verder te lezen. Als ik van te voren had geweten dat ze het wel overleefden had ik misschien met een iets kleinere steen in mijn maag gelezen. Maar ondanks dat blijft het een hartverscheurend verhaal natuurlijk.

Come As You Are: heel leerzaam, herkenbaar, leuk geschreven (wel heel veel metaforen, poeh). Naar aanleiding hiervan ook echt wat goede gesprekken met mijn vriend gehad over seks en seksualiteit. Ik heb er echt wel veel uitgehaald en zou iedere vrouw dit boek aanraden, en eigenlijk elke man ook!

We Should All Be Feminists is op zich een goed stuk, maar heel basic als je bekend met feminisme/seksisme. Ik had er meer van verwacht - Americanah van haar is echt Ă©Ă©n van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen dus hoopte op meer.

Naar Men Explain Things To Me was ik heel benieuwd, maar vond het erg oppervlakkig en kon soms ook echt niet volgen wat het punt van de schrijfster was. Aparte schrijfstijl ook met anekdotes en (historische) feiten op een nogal houterige manier naast elkaar.

Van The Stepford Wives heb ik als kind een keer de achterflap gelezen in de bibliotheek en toen leek het me super spannend, dus die wilde ik nog wel een keertje lezen. Wel lekker leesbaar maar spoiler: ik haat open eindes.

Invisible Women gaat over de achterstand van vrouwen in data en de gevolgen daarvan. Niet zo saai of technisch als het klinkt, heel goed leesbaar. Ook echt een aanrader, wat een eye-opener en wat schokkend eigenlijk. Zou wel aanraden dit geen uren achter elkaar te lezen, dan wordt het een beetje voorspelbaar en je wordt er ook gewoon boos van :angry:

11 likes

Sistersong - Lucy Holland :star::star::star::star:
The Sword of Kaigen - M.L. Wang :star::star::star::star::star:
The One Hundred Years of Lenni and Margot - Marianne Cronin :star::star::star::star::star:
A Psalm for the Wild-Built - Becky Chambers :star::star::star::star:
Red Seas Under Red Skies - Scott Lynch :star::star::star::star::star:

5 likes

5 likes

Little fires en Een stralende toekomst vond ik allebei mooi. De avond is ongemak vond ik echt een heel naar boek, zo beklemmend
Heb het met tegenzin uitgelezen. Maar misschien begreep ik het niet zo, want de reviews zijn goed, maar ik vond het niks.

Ik heb wel mijn Reading challenge deze maand gehaald! Nu 25 boeken gelezen (had hem eerder al omhoog gedaan van 15 naar 25! Ik doe nu mijn telefoon uit na het avondeten, waardoor ik veeeel meer lees!)

9 likes

De winst na een rondje ABC en Paagman in the mall of the Netherlands :ok_hand:t3:.

12 likes