Het algemene boekentopic (Deel 2)

Sinds deze week ben ik weer aan het lezen, normaal las ik altijd in het engels maar Nederlands gaat mij toch beter af, vooral omdat t ontspanning moet zijn en ik al de hele dag engels spreek op werk.
Ik heb zojuist Hex uit en lees nu daar waar de rivierkreeften zingen. Beide boeken schijnen heel spannend te zijn maar ik vind het best tegenvallen, ze zijn super leuk maar niet spannend.

Iemand die echt hele spannende Nederlandse boeken kent die ook leuk zijn?

Oh ik zou Daar waar de rivierkreeften zingen ook echt niet als spannend omschrijven, wel een heel mooi boek. Bedoel je met spannend echt een thriller of meer dat het plot heel onverwachts is?

4 likes

Beide eigenlijk! zodat je gewoon niet kan stoppen met lezen :relaxed:

Ik heb lang geleden het eerste deel van De noordzeemoorden gelezen (2016) en sindsdien ben ik benieuwd naar de volgende delen omdat ik het zo spannend vond.

Het eerste deel kreeg mijn moeder destijds gratis bij de krant en ik ben daarna gestopt met lezen, maar ze staan op miin lijstje om alsnog te kopen nu ik wel weer meer lees.

Oh en een ander boek dat ik recent heb gelezen en ook spannend vond is The other people van CJ Tudor. In het Nederlands heet deze geloof ik De anderen

Ik vond Rivierkreeften juist heel saai
 Ik ben ermee gestopt, maar is het t waard om verder te lezen? Wordt het nog beter? Ik heb zoveel goeie verhalen gehoord.

Hmm ik heb het al best een tijdje geleden gelezen. Mij sprak vooral de sfeer van het boek en het type verhaal aan. Als dat je tegenstaat, zou ik niet doorlezen. Leg zelf ook alles weg dat me na ca 150 pagina’s nog steeds niet echt boeit, er zijn veel te veel boeken om te lezen in een mensenleven dus het leven is te kort voor boeken waar je niet echt in komt. Ik heb bv Max, Mischa en het Tet offensief (vinden de meeste mensen geweldig) al 3 keer gepakt en weggelegd om uiteindelijk maar weg te geven omdat het echt niks voor mij was.

1 like

Ik heb dat zelf met de boeken van BA Paris. Die lezen makkelijk weg maar wil ze wel altijd in een keer uitlezen. Of Scandinavische thrillers, bijvoorbeeld van NesbĂž, LĂ€ckberg of Sveistrup. Het meisje A is weer heel iets anders maar vond ik zelf ook spannend en wilde dat echt tot het einde in 1 ruk uitlezen.

1 like

Ik ben nu in het boek van Adriaan van Dis begonnen en vind het echt een moeilijk boek :sweat_smile: De zinnen zijn op een bepaalde manier geschreven waardoor het leest als een lang gedicht. Ik moet heel goed opletten, omdat ik vaak niet begrijp waar het over gaat. Is dat bij al zijn boeken zo?

Weten jullie nog fijne fantasyboeken (het liefst standalones) die beschikbaar zijn via Kobo Plus? Ben mijn e-reader een beetje aan het bijwerken voor op vakantie en heb zin in boeken die zo weinig mogelijk met het normale leven van doen hebben. Ben niet zo thuis in het genre trouwens dus ook wat meer voorspelbare titels zijn welkom!

1 like

Grappig, ik heb precies hetzelfde maar dan andersom. Ik doceer Nederlands en lees voor mijn ontspanning juist liever Engels.

Misschien valt iets van Thomas Olde Heuvelt bij jou wel in de smaak :slight_smile:

@Briseis ik heb geen kobo-plus dus je moet het zelf even checken maar enkele leuke titels zijn:

Erin Morgenstern - The Night Circus
Leigh Bardugo - Ninth House
Neil Gaiman - Stardust (mocht je de film niet gezien hebben)

Zijn allemaal niet beschikbaar helaas, haha.

Je kan het trouwens zien als je bij Bol het vakje met ‘Beschikbaar in Kobo Plus’ aanklikt! (En op de site van Kobo zelf maar ik vind dit makkelijker.) Zoek het trouwens met liefde zelf op hoor, is anders ook weer meer werk voor jullie.

1 like

Matt Haig -The Midnight Library: A Novel is wel een aanrader.

Ja die staat ook op m’n lijstje! Maar m’n vriend heeft daar toevallig de paperback van dus ik ga die dan lezen na m’n vakantie.

Of typische witte mannen fantasy dan is iets lezen van Terry Goodkind soms nog best aardig.

Madeline Miller - Circe heb je waarschijnlijk al gelezen? Anders doen.

Echt letterlijk nét toegevoegd, haha. Thanks voor al je tips!

Ik wilde de boeken noemen die @Paranimf zei haha, heb zelf ook geen Kobo Plus.

Ik zie wel The Prison Healer ertussen staan, geen standalone maar is op het moment best een hype op Instagram.

Het is al een tijd geleden dat ik iets van hem gelezen heb, dus dat weet ik eigenlijk niet meer :sweat_smile: Weet wel dat ik De wandelaar heel erg mooi vond!

Ik heb Greenwood net uit en vond het echt een fijn boek. Nu heb ik zin in een boswandeling.

Volgende boek ben ik al in begonnen, voor het eerst iets van Isabel Allende: het huis met de geesten.

6 likes

Ah dat is een van mijn favo boeken ooit!

1 like

Ik heb iets heeeeel anders gekocht haha, sex and vanity! Ziet er heel leuk uit

1 like