Het algemene boekentopic (Deel 2)

@Feather jaa echt zo’n mooi boek! Was voor mij ook de eerste (tot nu toe enige maar de volgende ligt klaar) Allende die ik las en heeft me echt omver geblazen toen.

3 likes

Ik ben op zoek naar een boek waarvan ik de titel en schrijver niet meet weet. Herkennen jullie iets van het volgende?

Het zou gaan over een persoon die in dechedendaagse wereld leeft waarin ineens allemaal buitenaardse objecten worden ontdekt. Die objecten zijn er van de op andere dag geplaatst en krijgen in dat boek ook een koosnaampje. Er schijnt iets mee aan de hand te zijn er de hoofdpersoon komt daarachter.

Iemand enig idee?

Misschien An Absolutely Remarkable Thing van Hank Green? Heb het zelf niet gelezen, maar volgens mij zijn daar ook ineens buitenaarde objecten en speelt het zich af in de hedendaagse wereld.

1 like

Yesss! Thank you very much! Zo stom maar ik kon t maar niet vinden.

Oh wow ik had dus hetzelfde boek als @nightlife in mijn hoofd, maar ik dacht dat is het vast niet haha. :joy:

2 likes

O ja goeie!

Ik weet niet of je houdt van lange fantasy boeken/reeksen, maar ik ben net begonnen aan het tweede deel van de Farseer trilogy van Robin Hobb, het eerste boek daarvan is Assassin’s apprentice. Het is echt een serie die je op kan slurpen; ik heb zelf veel van dit soort boeken gelezen en ik was echt blij dat ik eindelijk een serie gevonden had waar ik me weer even helemaal in kan verliezen!

Edit: oh je zegt het liefst standalones haha sorry, dat is dit natuurlijk niet maar ik zocht zelf eigenlijk naar hetzelfde toen ik deze reeks tegen kwam en was toen juist blij dat er nog meer boeken van zijn!

2 likes

Ik ben begin dit jaar begonnen met Hobb, heb na de liveship traders trilogy geen motivatie meer om verder te lezen. Ben toch ook meer van de standalones.
@Briseis the wilful princess and the piebald prince is los prima te lezen en geeft misschien een indruk of je de serie de moeite waard zou vinden. Onder Megan Lindholm heeft ze Cloven hooves geschreven, en n standalone en een van m’n favoriete boeken. Wel fantasy, maar anders dan haar trilogieen.

2 likes

Ben nieuwsgierig, hoe gaat het met jullie leesdoel?

• Ik heb 'm al gehaald
  • Ik ben nog bezig en het ziet er goed uit
  • Ik ben nog bezig maar het wordt moeilijk
  • Ik haal mijn doel sowieso niet meer of heb het opgegeven
  • Ik doe niet aan leesdoelen

0 stemmers

Ik zit nu op 39/52 (bijgesteld van /21) en heb nog een stapel ongelezen boeken liggen die me sowieso tot 52 zouden moeten krijgen.

2 likes

Zometeen beginnen aan 71 van de 100! En ik ga met de trein op vakantie, dus ik denk dat ik het voor eind september misschien wel red…

4 likes

Ik zit op 99/100 dus ik heb hem bijna :grin:

4 likes

Ik zit op 15 van de 52, dus ik ben nog niet heel ver, hopelijk kan ik tijdens mijn vakantie een inhaalslag maken. Heb nog wel genoeg boeken om te lezen iig haha

1 like

Ik zit op 32 van de 52, het gaat op zich wel prima, maar merk wel dat ik sinds vorig jaar gewoon meer moeite heb met lezen. Voorgaande jaren haalde ik ook wel over de 80, misschien toch maar wat vaker de telefoon wegleggen. 🥲

1 like

Wauw, dat heb je snel gedaan dan!

@vitaminwater ohh lezen op de trein :heart:

@Foucher telefoon wegleggen maakt echt zo’n verschil! Ik had onlangs een week geen internet op mijn slaapkamer en normaal zit ik nog een uur doelloos te scrollen voor ik ga slapen, nu kon ik opeens op een week honderden pagina’s extra lezen. Niet dat ik er iets van geleerd heb want zit nu weer elke avond op mijn telefoon 🥲

2 likes

Ik zit nu op 54/70. Heb dit jaar m’n liefde voor lezen nog meer ontdekt dus dan gaat het wel snel!

1 like

Ik heb gestemd voor wordt moeilijk haha. Ik ben wel benieuwd, hebben jullie dan bijvoorbeeld ook echt een lage schermtijd per dag? Begin me nu wel te beseffen dat ik misschien wat meer telefoon en forumverslaafd ben dan gedacht, heel wat verloren leestijd…

1 like

Ik durf niet naar mijn schermtijd kijken haha, is sowieso hoog! Ik lees vooral in het weekend of als ik vakantie heb, ik lees vrij snel en ook geen megadikke boeken (vorig jaar zat mijn gemiddelde rond de 400 pagina’s), dus dan gaat het wel vlot. En ik stel mezelf ook doelen als ik toch eens een dikker boek lees zodat ik er niet eeuwig in blijf hangen; mijn vuistregel voor boeken boven de 600 pagina’s is dat ik ze binnen de maand ‘moet’ uitlezen. Zorgt ervoor dat ik automatisch een beetje competitief word en extra leestijd inplan (i.p.v. telefoon of tv). Ik vind van die dikke kleppers altijd intimiderend dus moet mezelf daar echt wel een schop onder de kont voor geven.

2 likes

Ik ben wel benieuwd: wat is jullie lievelingsboek aller tijden en waarom?

Ja ik ben juist weer gaan lezen na 1 jaar niet te hebben gelezen door de schermtijd. Ik ben echt mobielverslaafd en had soms schermtijden van 8 uur per dag!

Echt niet normaal. Nu probeer ik daarom echt direct een boek te pakken als ik weer op mijn telefoon zit. Maar merk wel dat als ik lees ik vaak mijn telefoon pak om te kijken…

Misschien tot eens even zoeken op het forum naar tips voor telefoonverslaving.

1 like

Hier hetzelfde, terwijl lezen zoveel meer voldoening (en rust) geeft. Maar het voelt makkelijker om even je mobiel te pakken. Vroeger (pre smartphones) kon ik ook echt urenlang geconcentreerd lezen, en nu check ik ook vaak m’n mobiel tussen het lezen…

Probeer minder op m’n mobiel te zitten, en meer te lezen, vind het echt lastig. Ironisch dat ik dit ook weer op m’n mobiel typ natuurlijk 🥲

1 like