Hier ook sinds een jaar ongeveer een Kobo Libra H2O en ben er heel blij mee! Hij reageert heel snel en ligt fijn in de hand. Ik gebruik de balk aan de zijkant voor het omslaan van bladzijdes. Heb er wel een hoesje omheen om 'm te beschermen.
@Wolf @WhereTheLightIs @Alsjehaarmaargoedzit @Perzikjes
Thanks allemaal voor de reacties! Ziet er toch naar uit dat ik overstag ga en mân oude Kobo weg ga doen. Overigens vind ik de ereaders ook broze dingen hoor, de prijs/kwaliteit verhouding is niet helemaal in balans maar over het algemeen zijn het wel de fijnste ereaders op de markt geloof ik.
Zijn er misschien mensen die tips hebben voor mooie poezie boeken/boekjes in het Engels?
Ik heb al best wat boekjes van oa Rupi Kaur, rh Sin, Bridgett Devou, Atticus etc. Een beetje in dit stijltje maar andere mustreads hoor ik ook graag.
Niet in deze stijl maar met veel humor en toch ook scherp: You Took The Last Bus Home. Op de Twitter van Brian Bilstond vind je voorbeelden van zijn gedichten, kan zijn dat het je totaal niet aanspreekt maar ik vind het goed luchtig vermaak.
Wel in dezelfde stijl (denk ik): Nikita Gill. Heb geen boek van haar maar wel verschillende van haar gedichten op mijn Pinterest quotes bord en ik vind ze prachtig.
Ik vind The Princess Saves Herself in This One van Amanda Lovelace en de andere boeken uit die serie er wel goed tussen passen!
Ik had weer even helemaal niks gelezen tijdens het afronden van mijn scriptie, maar nu seer twee boeken uit Ă©n 5 nieuwe gekocht (oeps, en ga wss morgen weer naar de boekhandel).
Ik heb uitgelezen:
- the song of Achilles: heb hier voor mijn doen lang over gedaan, ik kwam er niet helemaal lekker in en ik denk dat ik iets aan achtergrondkennis mis. Vond het begin ook leuker dan de tweede helft die zich tijdens de oorlog afspeelde. Twee sterren omdat ik denk dat het wel âgoed voor mijn ontwikkelingâ is, puur op leesplezier zou ik 1 ster geven.
- A good girlâs guide to murder: van een heel ander kaliber, maar las soepel en was vermakelijk. Ik denk wel dat ik er eigenlijk iets te oud voor was, de gebeurtenissen waren soms iets tĂ© onwaarschijnlijk en Ă©Ă©n clue was zo obvious dat ik geĂŻrriteerd raakte dat de hoofdpersoon het niet direct zag. Maar goed, net wel direct het tweede boek in de serie besteld want zo leuk was het dan weer wel.
Verder heb ik besteld:
- The castaways
- The house in the cerulean sea
- Someone is lying
- Through the wall
En ik wil morgen op jacht voor The secret history en The 7,5 deaths of Evelyn Hardcastle
Yessss, een favoriet van 2020 voor mij!
Hij stond ook al een tijdje op mijn lijstje nadat ik er hier zoveel goede dingen over had gelezen. Nu eindelijk leverbaar (met maar 30 dagen levertijd )
Heeft iemand nog tips voor een leuke YA fantasy die een beetje vlot leest?
O, nevermind ik bedacht ineens dat ik nog het vierde deel van An Ember In The Ashes moet lezen, dus dat ga ik doen
Jeej hij is er eindelijk Moet alleen nu helaas wel inklaringskosten betalen voor waterstonesâŠ
En het is wel duidelijk dat ze inmiddels beter zijn in endpages dan bij deel 2
Oh ja Heb ook nog wat bestellingen bij ze zucht
Na mijn afstuderen had ik eindelijk weer genoeg puf om boeken te lezen. Ik heb laatst alle normale boeken die zich afspelen in de Grisha-verse gelezen, dus van Shadow & Bone t/m Rule of Wolves. Ik vond die boeken vooral leuk omdat de auteur zichtbaar inspiratie had geput uit Russische folklore, Noorse mythologie maar ook Nederland/Amsterdam uit het verleden. De personages vond ik minder interessant op Sturmhomd en Nina Zenik na. Beoogde liefdestriangles zijn niet zo aan mij besteed.
Gemiddeld
Gevalletje Borderline vond ik een gevalletje âminderâ van de hele reeks van Blossom Books. Wat betreft de schrijfstijl zijn er bepaalde keuzes gemaakt die ten goede komen aan de ernst van de stoornis van de auteur, in de zin dat men dan hopelijk beter begrijpt wat er bij iemand met borderline afspeelt in het hoofd. Maar ik vond het hierdoor wel minder goed te behappen.
Maar dat mag je niet zeggen gaat over extremisme in Nederland. Ik vond dit boek vooral interessant omdat er een doelgroep wordt behandeld waarvan ik niet wist hoe gevaarlijk ze zijn voor de maatschappij. En daarnaast vind ik het altijd interessant om te zien hoe iemand na het doen van wetenschappelijk onderzoek ook nog boek publiceert voor een grotere groep mensen.
Ik heb sinds eind maart een e-reader en ik heb vanochtend mân eerste boek uitgelezen Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst iets heb uitgelezen, dus ik ben best wel trots haha.
Dit boek heb ik gelezen, Lentegroen van Jackie van Laren. Ik vond het verhaal een beetje traag. Aan het begin van het boek wordt er bijvoorbeeld iets gesuggereerd en de hele tijd weet je wat er gaat gebeuren en pas tegen het einde van het boek wordt dit uitgesproken. Ik twijfel nu of ik het volgende deel ook wil lezen. Het verhaal was leuk genoeg om het uit te lezen, maar als het volgende boek net zo traag is dan weet ik niet of het iets voor me is.
Spoiler
Wat duurt het ook lang met dat drugsonderzoek, zeg! Alles wijst toch op die 3 mannen die het huis van Freek huren? De bandensporen komen overeen met de Teslaâs en dan die Eufemia die seks met Freek wil en zegt dat ze een sample heeft geprobeerd. Hoezo zien ze dat niet? Vond dat echt irritant haha.
Een collega heeft me Zilver of het verlies van de onschuld van Adriaan van Dis aangeraden. Misschien ga ik die eerst wel lezen. Even kijken.
Edit: ik bedenk me net dat @Marquez ook een lijstje voor me had gemaakt Daar kan ik ook nog wat van kiezen.
Haha heel chill die rating in croissantjes.
Ik heb sinds kort Kobo Plus dus ben heerlijk aan het e-readeren. Lees nu Piranesi.
Adriaan van Dis schrijft heel erg mooi! Ik moet ook wat meer boeken van hem lezen. Gefeliciteerd met het uitlezen van een boek, geeft altijd wel een voldaan gevoel, haha.
Ik lees nu The Seven Husbands of Evely Hugo en aaah, hij is weer zo mooi. Taylor Jenkins Reid kan zo goed een levensverhaal vertelllen.
Het leest prima weg. Je zou het zelfs in een hangmat met een cocktail nog kunnen verslinden.
Wat chill dat je nu gewoon een boek hebt uitgelezen! Als je nu al twijfelt, zou ik het boek lekker skippen. Maar goed, je kan het natuurlijk gewoon proberen en als het niks is alsnog stoppen.
Ik ben benieuwd wat je hierna gaat lezen en of er nog iets tussen staat in het lijstje
@vitaminwater ik praat even hier verder omdat het het juiste topic ervoor is.
Ik ben pas op blz. 62 en zonder iets te spoilen voor anderen over Bunny: rondom mijn gebouw wemelt het van konijnen en ik vraag me nu al af hoe anders ik na dit boek daar tegenaan ga kijken Maar misschien zit ik nu helemaal mis.
Haha ik zeg niks!
Ik was even in de war, dacht dat dit over The secret history ging, haha