Het algemene boekentopic (Deel 2)

O ik vond Caraval ook heel tof.

Wat is dit voor een editie? Of zo’n speciale weer?

Dit is de Goldsboro editie!

1 like

E-readers zijn vaak wel trager dan een tablet ofzo, maar echt langzaam is die van mij niet (heb ook de Clara). Dat zwart worden hoort wel zo, want een e-inkscherm moet steeds verversen, maar dat duurt bij mij echt nog geen halve seconde. Dus als het bij jou langer zwart is, lijkt dat me niet goed.

1 like

Dit is inderdaad wel iets wat normaal is voor e-readerschermen. Bij mijn kobo (geen idee welke, heb hem al een paar jaar) kan ik in de instellingen aanpassen hoevaak hij dit doet, heb het volgens mij op elke 10 pagina’s of elk hoofdstuk staan, dus wellicht dat je dat nog kan aanpassen zodat het wat minder vaak is.

1 like

Ik had eerder wel een al veel oudere variant (Kobo Glo), maar ben ook vanaf het begin niet zo tevreden geweest over de snelheid. Ik heb nu een Kindle Oasis en dat ding is heerlijk snel!

1 like

Ik heb deze, ik vond hem niet heel traag geloof ik maar ik heb hem al een tijd niet meer gebruikt moet ik zeggen (ligt niet aan de reader maar aan mij haha)
Dat zwart worden is normaal máár je kan instellen hoe vaak dat gebeurt, je kan hem veel minder vaak laten vernieuwen en dan heb je het na een tijdje nauwelijks nog door als het gebeurt!

1 like

Mee eens. Ik vond mijn kobo (een glo hd nog) zo traag.

1 like

Ik had dit ook toen ik hem net had. Ik dacht echt: wauw, heb ik HIER m’n geld aan uitgegeven?! Maar het is gewoon even wennen. Een e-reader is langzamer omdat het op een andere manier werkt dan bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Je kunt eens een filmpje kijken over e-ink om te zien hoe het werkt. Dat negatieve duurt bij mij ook niet zo lang, ongeveer een halve seconde net als @houseofmemories zegt.

1 like

Thanks voor jullie reacties allemaal! Ik heb ingesteld dat hij na elk hoofdstuk ververst en heb het idee dat dat nu wel redelijk goed gaat, maar buiten het bladeren om zelf ververst 'ie bij letterlijk alles wat ik verder aanklik en hij is toch wel echt heel traag. Maar wellicht moet ik inderdaad gewoon nog wennen ja. Was even bang omdat ik toch wel veel slechte reviews heb gelezen over slechte batterij/niet meer uit de slaapstand komen/traagheid. Uiteindelijk toch voor deze gegaan omdat ik niet het idee heb dat je (naast Kindle) heel veel andere opties hebt. Ik ga het even aankijken in ieder geval! :smiley:

Oeh, ik kwam er vannacht achter dat Carry zo’n van Rainbow Rowell opnieuw is uitgegeven in hardcover (de nieuwere cover)!

Deze dus

Misschien dat ik dan eindelijk eens dat boek ga proberen, staat sinds 2014 ofzo op mijn TBR en ik heb de Waterstones editie van het tweede boek. :joy:

Fiiiinally! Boekcovers wijzigen in het midden van een serie is al kut, maar dan maar de helft van de serie doen?

Ook echt precies de reden dat ik hem nog niet heb gelezen :roll_eyes:

1 like

Hahaha ja erg eigenlijk hè, maar ik pak een boek dan ook gewoon niet op. Ik heb hetzelfde met The Diviners. :upside_down_face:

Oké ik had dit boek vandaag besteld, maar ik was vannacht al begonnen via Storytel en heb hem dus al uit. Dit boek was echt heel mooi. :pleading_face:

11 likes

Heeft iemand ervaring met de Kobo libra h2o? Ik heb een Kobo Glo van zo’n 7/8 jaar oud en hij begint echt te storen, zo nu en dan vast te lopen en zo. De Libra is nu in de aanbieding overal dus twijfel of ik ‘m moet kopen, vind het namelijk alsnog wel aan de prijs (€160) en het is nou ook weer niet zo dat mijn Kobo Glo helemaal stuk is.

Ik vind de cover er ook heel gaaf uitzien en die intrigeert me, haha.

Ja dat had ik ook, een poosje geleden zag ik hem voorbijkomen op Instagram en ik heb hem toen gelijk toegevoegd aan de TBR haha. Onder de dustjacket is ook mooi.

2 likes

O, die is ook gaaf, ja!

Ik heb deze en ben er zeer tevreden over. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet 100% tevreden ben over Kobo ansich incl de garanties die ze vaker niet dan wel hebben. Zo is al een paar keer mijn scherm stuk gegaan zonder mijn toedoen en moest ik dan toch echt een nieuwe kopen.
Mijn collega heeft dezelfde ervaring met Kobo.

heb dit model nu ruim een jaar en ben er wel erg blij mee. ligt lekker in de hand en is niet zwaar. Wat wil je nog meer weten?

Ik heb er dus wel een goede hoes omheen omdat mij ervaring is dat ze erg snel stukgaan zonder hoes.

1 like

Ik ben blij met mijn Kobo Libra. Hij is wat sneller dan mijn vorige e-reader (Aura h2o?) en het touchscreen reageert beter/accurater. Die extra balk aan de zijkant maakt het vasthouden makkelijker, maar heeft voor mij geen hele grote toegevoegde waarde. Ik sla de pagina’s meestal om met het touchscreen.

1 like

Ik heb nu een jaar de libra als vervanging voor mijn hele oude glo. Hij is lekker snel en ik vind de balk aan de zijkant wel heel fijn met vasthouden. Ik lees veel terwijl ik op mn zij lig en dan ligt ie precies goed in mn hand haha.

1 like