Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik ga voor het eerst een afbeelding uploaden… benieuwd of het lukt!

Tot halverwege deze maand ging het lekker met lezen. Toen ben ik op 18/6 bevallen van mijn eerste kindje en sindsdien mss 3 pagina’s gelezen :joy:

Hieronder dus al m’n boeken tot 18/6. Lees op dit moment ‘Breasts and Eggs’ van Mieko Kawakami. Is eigenlijk 2 losse boeken die gewoon achter elkaar geplakt zijn en nu als losse delen lezen. Eerste deel vond ik heel goed. Tweede deel ook interessant maar kan zelf dus geen tijd vrijmaken om lekker te lezen haha.

8 likes

Gelezen in juni:

:star: :star: :star: :star: :star:
Min Jin Lee - Han
Favoriet van deze maand. Het boek gaat voornamelijk over twintigers met een Koreaanse achtergrond in het New York van de jaren 1990. Heel ander dan Pachinko van deze auteur maar zeker niet minder.

:star: :star: :star: :star:
Anneloes Timmerije - De mannen van Maria
Yaa Gyasi - Verheven koninkrijk

:star: :star: :star:
Curtis Sittenfeld - Rodham
Beetje een tegenvaller dit. Het is nepbiografie over Hillary Clinton dat als het verhaal vertelt als ze niet met Bill Clinton zou trouwen. Ik vond dit soms een beetje awkward om te lezen vooral de seksscènes tussen haar en Bill en de plottwist dat Trump een Hillary supporter is

2 likes

Wel een leuke reden om minder te kunnen lezen, gefeliciteerd! Met drie pagina’s per dag krijg je een boek ook ooit wel uit.

2 likes

Ja goed idee! Ga de ebook versie kopen en dan hopen dat de woordenboekfunctie van Kobo helpt!

1 like

Maar drie boeken deze maand. Ik weet niet goed waar ik zin in heb. Dus na Marijke Vos ben ik in 5 andere boeken begonnen, maar na een bladzijde of 100 heb ik die allemaal weggelegd. Over twee weken heb ik vakantie, hopelijk kan ik dan m’n leesfrequentie weer op normaal brengen.

Lucinda Riley, De zevende zus​:star::star::star::star::star:
Joël Dicker, Het mysterie van kamer 622 :star::star:
Erin Kelly, The burning air :star::star::star::star:
Adele Geras, Het erfstuk :star::star::star:
Angie Thomas, Niet te stoppen :star::star::star::star::star:

Over Joel Dicker:

Ik vond Het Mysterie van Kamer 622 ook echt een dráák van een boek!

1 like

Haha shit heb dat boek net gereserveerd bij de bieb nav goede reviews

1 like

En @MJDLH

De waarheid over de zaak Harry Quebert is één van mijn lievelingsboeken maar deze was echt horror.

dat verhaal in een verhaal was zoooo raar en vaag ugh. Het hotelverhaal vond ik wel oké maar door dat verhaal over hemzelf (?) vond ik zoooo slecht en had geen toegevoegde waarde

1 like

Hahaha zo herkenbaar en ik vond de clue echt lame :joy: fijn dat we de haat delen. Vind zijn andere boeken echt heel fijn!

2 likes

Heeft iemand Raybearer al gelezen?

Wow. Heb beide covers echt vaak voorbij zien komen, maar nooit geweten dat het van hetzelfde boek was haha. Zag ook pas vorige week dat de rechter een gezicht op de cover heeft :sweat_smile:

Maar verder niet gelezen…

1 like

Mijn boeken van juni:

Ben nu in deel 1 van Pretty Little Liars begonnen maar ik denk niet dat ik daarmee verderga.

Iemand nog aanraders voor luchtige boeken die niet ‘hysterisch’ zijn geschreven? (Ik weet even geen betere term, maar dit zie je soms bij feelgood, dat het stikt van de hyperbolen – ‘Er stroomde een waterval van zweet van mijn gezicht en ik trilde zo hard dat ik net een Nokia 3310 leek’ – dat soort zinnen.)

7 likes

Boeken juni

Mijn gelezen boeken in juni. Goede leesmaand zo haha.
De leukste boeken deze maand vond ik ‘Het laatste rijk’, ‘De kat en de stad’, ‘De eenzame postbode’ en ‘De verloofde van de postbode’.

8 likes

Jaaaa Brandon Sanderson :star_struck:

1 like

Haha, laf de Nokia metafoor. Over vergelijkingen gesproken, ik kan je echt Lisette Jonkman aanraden! Moet altijd hardop lachen bij haar boeken. Ze lezen heerlijk weg, zijn romantisch en heeel grappig.:grin:

1 like

Ik had eerder deze week een voorbeeldstukje uit een van haar boeken gelezen maar zij leek juist precies deze schrijfstijl te hebben dus ik denk niet dat het iets voor mij is… Of heb ik te snel geoordeeld?

1 like

Ja ik zat ook al te denken van Lisette Jonkman valt hier ook wel wat onder denk ik. vooral haar verkikkerd trilogie en haar debuut. De trilogie onbreekbaar vind ik dat minder hebben. En haar losstaande boek ‘helemaal het einde’ ook.

Taylor Jenkins had je al heel van gelezen toch? Ik ben deze week begonnen in Queenie van Candice Carty-Williams en dat is ook wel leuk. Luchtig maar niet super chicklit (dus vallen die omschrijvingen ook wel mee) oh en de bromance boekenclub vond ik ook erg vermakelijk, maar weet even niet hoe die scoort op de Nokia metaforen.

1 like

Misschien de boeken van Marijke Vos? Geloof dat die niet echt metaforen heeft of ze zijn me niet opgevallen.

@Autumn Ik ben heel benieuwd naar de postbodeboeken (omdat ik het zelf ook ben waarschijnlijk)

Van Taylor heb ik één boek gelezen en er twee klaarliggen, haha! Dus dat is geen gekke suggestie! Maar het mag nog wel iets luchtiger, denk ik? Queenie klinkt ook goed, maar ook wel iets meer aan de ‘zware’ kant (niet echt zwaar waarschijnlijk, maar niet zo luchtig dat het amper impact heeft).

@Marquez misschien moet ik die boeken van Jonkman die jij noemt dan een kans geven!

@LastYoungRenegade ik denk dat mijn voorbeeldzin toch niet ideaal was, want ik had toevallig ook een stukje van ‘Ik pleit voor jou’ gelezen en dat boek heeft precies die stijl die ik bedoel! Het is lastig om te duiden waar het hem nou precis in zit… Maar ik denk dat alles waarvan je zou kunnen zeggen dat het ‘hilarisch’ is mij niet direct ligt. Of zo. Herkent iemand dit? Voel me echt zo’n eenzame hater nu. :sweat_smile: