Het algemene boekentopic (Deel 2)

Thanks Lula! Zag dat wel eens op een ander forum maar begrijp ik ook.

Ohh dat was dit topic hier toch? Of was dat op het egf nog? Want dat was echt een compleet ander forum dan de rest leek het. Toen heeft geloof ik iemand een melding bij brein gedaan en werd alles opgedoekt

Dat was op EGF ja :joy:

Ja nu bij nader inzien kan ik me niet voorstellen dat dat hier toegestaan wordt. God, dat was een raar topic

Ik heb kobo Lezen + luisteren en heb de hele serie (behalve de nieuwste) geluisterd via Kobo. Dus mocht je luisterboeken chill vinden, zou je je abonnement nog kunnen upgraden.
Er zijn sowieso heel veel andere boeken die je niet gratis kunt lezen via kobo, wel gratis te beluisteren. Misschien nog een tip voor anderen die dat niet wisten!

1 like

Ik heb vandaag officieel mijn Goodreads leesdoel omhoog gezet naar 52 (i.p.v. 21, en had er al meer dan 30 gelezen dus had niet zoveel nut meer haha). Heb nog iets van 20 nieuwe ongelezen boeken liggen dus ik moet mijn boekenkoopban echt even ernstig gaan nemen zodat ik in december gewoon alles daarvan eindelijk gelezen heb én mijn boekendoel haal.

5 likes

Op Storytel staan trouwens ook de luisterboeken van De zeven zussen. Ik heb 5 van de 7 boeken geerfd, maar ben er nog niet aan begonnen.

En ik weet dat beheerders in Facebookgroepen er al problemen mee kunnen krijgen als daar daar ebooks aangeboden worden, dus ik kan me voorstellen dat dat ook voor hier geldt. En Brein zit overal.

1 like

Hebben jullie tips voor een goede e-reader? En hebben jullie ervaring met kindle unlimited?

Ik heb zelf een Kindle Paperwhite. En geen ervaring met KU helaas, want is niet in Nederland beschikbaar :cry:

Mijn Kobo vind ik echt prima. Werkt al jaren goed.

2 likes

Afgelopen weekend begonnen met het herlezen van ‘verkikkerd’ van Lisette Jonkman. En toen bedacht ik dat ik het boek volgens mij al wel 10* heb gelezen ofzo, dus dat boek moet ook al wel oud zijn dan. Komt dat boek uit 2013 (!). Wow :exploding_head:

Wat is jullie favoriete boek van de middelbare school?

3 likes

Niet de middelbare school, maar op de basisschool heb ik Saartje Tadema wel 10 keer gelezen. Misschien moet ik hem binnenkort nog maar weer eens lezen.

1 like

Achtstegroepers huilen niet.
Maar dat las ik trouwens op de basisschool.

3 likes

Mijn favoriete jeugdboek was Kruistocht in spijkerbroek (maar dat las ik denk al op de basisschool), heb ik zo vaak gelezen.

3 likes

Weer een prima leesmaand!

3 likes

Ik las (maar luisterde vooral) ook best wat. The Deal was een herlees en Raw heb ik niet uitgelezen.

6 likes

:stuck_out_tongue:

4 likes

@Evenveel Leuk, Grady Hendrix! Ik ben benieuwd naar zijn nieuwe boek: The Final Girl Support Group, maar ik hoop dat die niet teveel lijkt op Final Girls van Riley Sager…

Wrap up van juni:

• Buitenstaanders - Renate Dorrestein
  • The Dangers of Smoking in Bed - Mariana Enriquez (dit was weer fantastisch)
  • De Acht Bergen - Paolo Cognetti
  • Heksensabbat - H.P. Lovecraft
  • The Perfect Guests - Emma Rous
  • De Maakbare Man - Maxim Februari
  • Zeven Soorten Honger - Renate Dorrestein

Niet zoveel gelezen, drukke studiemaand. Ook amper bookreviews geschreven :frowning:
Ben nu een lijstje aan het maken met boeken die ik op vakantie wil lezen, love die voorpret.

edit: ook nog Cassandra at the Wedding gelezen

2 likes

Ik las dit de afgelopen maand:

4 likes

Juni begon voor mij heel goed, toen was ik even zoekende en uiteindelijk weer met een paar goede boeken geëindigd.

Ben nu bezig in ‘t Hooge Nest en De Meeste Mensen Deugen, m’n voornemen dit jaar was meer boeken van Nederlandstalige schrijvers lezen en dat lukt tot dusver aardig.:grimacing:

5 likes