Awh wat lief van je! Je hebt het zelfs nog gecategoriseerd Ik ga het zo eens even goed bekijken en opzoeken in mijn Koboplus. Dankjewel!
Dat is wel een goed idee ja!
Wees onzichtbaar + The Nickel Boys zijn boeken die eerder al m’n aandacht trokken maar die ik dan toch net niet ging lezen, dus dat zijn denk ik zeker goeie voor op de lijst. Bonita avenue klinkt ook heel fijn. We were liars heb ik toevallig gelezen en vond ik ook heel gaaf! Laura H. trekt me op dit moment minder maar ik twijfel er niet aan dat het me zou bevallen. Dus dit zijn fijne tips! Bedankt!
Wel boekgerelateerd, maar niet over een specifiek boek: ik heb dus de podcast Boekmakers geluisterd over wat er naast het schrijven van een boek nog allemaal komt kijken en ik vond het echt interessant. Vond niet alle gasten even boeiend, maar vooral de verhalen van Ruth van Gessel (Kobo) en Myrthe Spiteri (uitgever bij Blossom Books) vond ik interessant Myrthe ken ik ook wel persoonlijk (niet heel goed, maar een aantal keer ontmoet), dus dan is het extra leuk.
Oh leuke tip dit! Ik heb de aflevering met Myrthe Spiteri net gedownload, ga ik snel luisteren
@Blarn Ik heb The Song of Achilles uit! Ik vond hem heel leuk, in principe net zo ‘goed’ als Circe, fijn geschreven en zat er weer helemaal in. Wat ik leuk vond aan Circe was dat ik haar wel echt bad ass vond, super tof dat er gefocust werd op een vrouw, en dan met name ook een vrouw die (volgens mij) in de Griekse mythologie vaak een bijrol speelt.
Het verhaal van (Patroclus en) Achilles en de Trojaanse Oorlog was bij mij wel iets beter bekend, vond het ook heel erg leuk om daar meer bekende karakters tegen te komen.
Net als bij Circe inspireerde dit boek me ook weer om toch weer wat dingen te Googlen om er weer even achter te komen wat de verhalen rondom bepaalde karakters ook al weer waren.
Iemand hier de geniale vriendin gelezen? Ik heb het eerste deel namelijk net uit en ik weet echt niet wat ik er van moet vinden en of ik het volgende boek moet bestellen. De hoofdpersonage vergelijkt zich op elk moment in het boek met haar “vriendin” en haar lage zelfbeeld ging mij op ten duur heel erg irriteren. Tegelijkertijd vond ik het wel echt mooi geschreven en bleef het mij toch genoeg boeien om door te lezen. Eigenlijk is mijn vraag ook of de hoofdpersonage in de volgende delen een beetje groeit in haar denken en doen?
Ja ze verandert wel, maar ze blijft zich wel altijd spiegelen aan haar vriendin. Ik vond persoonlijk boek 2 het beste dus die zou ik nog wel aanraden om te lezen!
En doorheen de hele reeks vond ik alle personages wel eens irritant, maar tegelijk ook boeiend genoeg om te blijven lezen. Vind het (maanden later) nog steeds een complex verhaal waar ik niet 1 duidelijke mening over heb.
Ik heb een gesigneerd exemplaar van Malibu Rising gekocht vandaag.
Ik heb boek 1 en 2 gelezen (geleend van een vriendin). Ik vond het ‘gewoon leuk’. De andere delen had ze zelf nog niet uit, en ik heb sindsdien geen actie ondernomen om die delen zelf te kopen / ergens anders te lenen, dus maak daar uit op dat de boeken niet super veel indruk hebben gemaakt haha. Eigenlijk niks voor mij om midden in een serie te stoppen, dus mss moet ik toch maar eens achter de andere delen aan.
@LastYoungRenegade Dank voor de podcasttip! Ik heb net de aflevering met Myrthe Spiteri geluisterd en vond het heel erg leuk en jaloersmakend! Zij is maar 1 jaartje ouder dan ik en leid gewoon al een uitgeverij. Heel gaaf! Aflevering met Ruth van Gessel is de volgende op mijn lijstje
Dat had ik ook bij Myrthe, haha. Zij is net zo oud als ik en ik heb toch een stuk minder bereikt. Die met Ruth vond ik ook erg leuk trouwens. Waren er nog wel een aantal, maar vond niet iedereen even interessant.
Ik kwam een leuke lijst tegen met 100 boeken geschreven door vrouwelijke auteurs. Misschien leuk voor inspiratie
Lucinda Riley is overleden. Wel echt bewonderenswaardig dat ze meerdere boeken heeft geschreven terwijl ze zo ziek was.
En ik vind het heel egoïstisch om te zeggen, maar ik vind het stiekem we echt jammer dat deel 8 van de zeven zussen waarschijnlijk niet wordt uitgebracht. Heb ze allemaal met veel plezier gelezen.
Even serieus ik ben zo sad om precies je spoiler. Had echt zin in die ontknoping. Verder heel verdrietig, vond he took merkwaardig dat ik het zo stom vind voor het 8e boek.
Misschien dat iemand anders het wel afmaakt, net als die millennium boeken… Maar dat is niet meer hetzelfde vind ik, ik ben benieuwd of zij wel heeft opgeschreven oid hoe ze wil dat het eindigt. Hoe dan ook super verdrietig
Ik las dat ze al iets van 60? pagina’s heeft geschreven en hopelijk ook ergens alle grote lijnen uitgeschreven. Hoop zo dat die nog wordt uitgebracht aangezien het eigenlijk het belangrijkste stuk is in het verhaal.
Spoiler over hoe ik denk dat het verhaal verder gaat
Heb zelf ergens het gevoel dat Pa Salt gewoon nog leeft en wilde zien hoe ze het zouden doen zonder hem. En dat hij al die tijd al in die geheime kamer in de kelder heeft geleefd.
Wil je dit in spoiler zetten? (of is dit eigk helemaal geen spoiler? If so sorry het leek zo!)
Is geen spoiler, puur mijn vermoedens maar voor de zekerheid toch even in een spoiler.
niet lezen voor je tm 7 hebt gelezen
Dit denk ik ook. En dat Pa Salt ook een Eszu is, en dat merry zn enige biologische dochter was. En hij de ring heeft meegegeven bij haar afstaan.
Heb op aanraden van hier een stralende toekomst gelezen, heel mooi! En ben net gestart met de ontdekking van de hemel nadat meerdere vriendinnen er ineens individuele over begonnen.ben benieuwd, ben er wel een tijdje mee zoet denk ik.