Ohh ik heb Song of Achilles net op mn e-reader gezet… Vond Circe namelijk helemaal top. Ben benieuwd nu wat ik vind! Ik was namelijk ook stukje milder over ‘The Midnight Library’ dan dat jij was
Ik heb deze maand gelezen:
Beautiful Ruins - Jess Walter 1/2. Verhaal begon lekker, goed geschreven en leek me interessant, maar er waren zooo veel verhaallijnen dat ik na een tijdje mn interesse begon te verliezen.
Pachinko - Min Jin Lee Vond dit boek (net als Han van dezelfde auteur) echt helemaal te gek. Super lange familie saga, waarin je als lezer veel karakters volgt maar dit bleef mij wel boeien.
Ik ben er niet - Lize Spit Deze lag al een tijdje op me te wachten, maar ik had niet zo’n zin in weer zo’n verhaal over ‘mislukte’ mensen uit Belgie (ik kan niet precies omschrijven wat ik bedoel, maar vind boeken van sommige Vlaamse/Nederlandse auteur zo’n bepaalde sfeer hebben waar ik niet altijd op zit te wachten). Maar toen ik er eenmaal in begon vond ik m heel goed! Goede spanningsopbouw en gewoon erg mooi.
Circe - Madeline Miller Ik hou echt van Griekse mythologie en dit boek was dus helemaal mijn ding
Love Falls - Esther Freud Goed geschreven en las lekker weg… Maar zal me niet per se super lang bijblijven. Prima boek voor tussendoor.
Beach Read - Emily Henry Ik had wel zin in een fijne chick lit, maar dit was echt een tegenvaller. Het begon wel prima, maar de tweede helft van het boek was echt alleen maar gezwets over de ‘onmogelijke’ liefde tussen de 2 hoofdpersonen. Ik denk dat dit soort boeken gewoon niets voor mij zijn. Het lijkt me altijd fijn om als luchtig tussendoortje te lezen, maar het komt er altijd op neer dat ik me heel erg stoor aan de voorspelbaarheid.
You Think It, I’ll Say It - Curtis Sittenfeld Ik lees niet veel korte verhalen, maar vond dit een fijne verzameling van verrassende verhalen. Ik vond niet echt dat er 1 thema oid in zat, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb aantal andere boeken van deze auteur gelezen die ik heel leuk vind, dus daarom mss ook bevooroordeeld.
The Friend - Sigrid Nunez Over een vrouw die de enorme hond van haar beste vriend in huis neemt wanneer deze vriend overlijdt. Ik vond dit boek heeeel apart. Het ging over de relatie tussen mens en hond, maar ook over rouw, wat rouw met je doet, ‘magical thinking’ en over schrijven en het schrijverschap zelf. Het boek was me aangeraden door een vriendin, ik zou het zelf niet snel gekozen hebben.
Ben op dit moment ‘Slaughterhouse Five’ van Kurt Vonnegut aan het lezen, maar ik kom er niet helemaal lekker in. Ik vind het best ingewikkeld om het verhaal te volgen, maar dat kan ook komen doordat ik veel snachts lees (slaap niet zo lekker op het moment) en dat ik me dan dus niet zo goed kan focussen.
Daarnaast ben ik aan het bladeren door ‘Mama’en’ van Nina Pierson. Ben over 5 dagen uitgerekend van ons eerste kindje en heb tijdens mn zwangerschap steeds af en aan gelezen in dit boek en ook de podcast geluisterd… Maar Nina en haar opvattingen over zwanger zijn / het moederschap zijn mij denk ik iets te zweverig en te geprivilegieerd. Ik vind het goed dat ze in haar boek erg pleit dat je als moeder ook voor jezelf moet opkomen / rust moet nemen / je moet uitspreken tijdens je bevalling, maar andere dingen kon ik niet zo veel mee. Ik had dit boek trouwens ook niet zelf gekocht: een vriendin had via bol een beschadigde versie gekregen en kreeg toen een nieuwe, en toen had ze er 2 liggen en vroeg ze of ik het dan wilde proberen. Dus dat was prima, maar zou het niet per se aanraden om dit boek te kopen.