Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ja ik dacht misschien 2 delen van een serie ofzo, vind het zo raar dat het ineens een andere titel heeft. Maar dat zal dan wel zo zijn inderdaad. Het is een cadeautje en ik wil wel de goede kopen :relaxed:

Ja ik vind het ook wel verwarrend, maar titels worden wel vaker veranderd (voorbeeld: de vertaling van Caraval heette eerst Het Zwarte Hart geloof ik, nu is het gewoon Caraval). Maar Where The Crawdads Sing is (en blijft voor zover ik weet) een standalone! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Haha what the fuck is die prijs voor de hardcover.

Overigens mocht ik vorige week nog 20 voor de paperback betalen dus mehh.

De hardcover zal wel out of print zijn!

Ai, die prijsverandering is wel zuur ja. 🥲

1 like

Klopt van Caraval. Het zwarte hart was de oorspronkelijke titel in het Engels, maar daar hebben ze het veranderd en het nederlandse boek was eerder uit dan het Engelse, dus toen hadden ze een probleem.

1 like

Ik heb hem al uit en ik vond hem heel leuk! Beetje Harry Potter meets Nevermoor meets elven. Hij was niet perfect en het hoofdpersonage is soms mega irritant, maar hij las snel en ik heb er wel van genoten. Ik wil ook wel graag verder met de serie. :blush:

1 like

Ik weet dat een aantal mensen de Skyward serie ook lezen hier en zag net dat er eindelijk een titel en een cover is :heart_eyes:

image

Zo tof!

3 likes

Precies hetzelfde boek, en dikke aanrader!

Ik kom niet door Mijn lieve gunsteling heen. Wat een naar en verknipt verhaal zeg. Heeft iemand nog tips? Ik lees graag jonge Nederlandse auteurs en feministische romans.

1 like

Ja ik had het ook gezien! Vind het stiekem wel jammer dat de titel uiteindelijk geen Nowhere is geworden, maar dat had te maken met het aantal hits in een zoekmachine ofzo. :laughing: Heeeel veel zin in dit boek!

2 likes

Oja! Was alweer vergeten dat dat vorige week nog de titel leek te worden. Dit klinkt wel sci-fi achtig ofzo though. Nu nog 6 maanden wachten :sob:

Yessss mijn m Waterstones preorder kwam gisteren binnen! (Dat van Daisy Jones is in de cover gedrukt, is geen sticker :angry:)

8 likes

Ik luisterde laatst deze podcast, mss een aanrader? (ook voor anderen natuurlijk)

2 likes

Net het derde - en laatste deel - boek uit The Paper & Hearts Society van Lucy Powrie gekocht. Wel als ebook, want de paperback is er nog niet. En het ebook was maar 2.50, dus ook goed te doen. Deel 1 vond ik echt heel leuk, deel 2 leuk, maar wel minder, dus ik ben heel benieuwd. Normaal ben ik niet zo van de boeken van YouTubers, maar deze vond ik gewoon erg schattig :relaxed:

Neeee, ik heb net A Closed and Common Orbit uit (audio via Storytel) en nu kom ik er dus achter dat boek drie, vier en de novella er niet op staan. :pleading_face:

De eerste twee boeken (bovenstaande en het eerste deel, The Long Way to a Small, Angry Planet) vond ik geweldig, het zijn echt character driven verhalen, maar alle personages zijn stuk voor stuk erg leuk en interessant. Zelfs als je helemaal niks met sci-fi hebt, zou ik ze nog aanraden haha.

Becky Chambers is denk ik een nieuwe favoriete auteur voor mij, ik ga alles waar ze mee komt lezen. :star_struck:

Nu zit er niets anders op dan de andere boeken aanschaffen, denk dat ik ze nu voor het gemak even voor de Kindle koop en ik wil ze later sowieso nog in mijn boekenkast hebben staan. :smiling_face_with_three_hearts:

Ik wil graag een e-reader aanschaffen maar ben een totale noob. Welke e-reader is aan te raden?

Opzich vind ik het niet erg om er iets meer aan uit te geven veronderstellend dat zo’n e-reader wel een paar jaar mee gaat.

Als je er echt wat aan uit wilt geven zou ik voor de kobo forma gaan, iedereen die ik ken die die heeft is razend enthousiast (en het kost me enorm veel zelfbeheersing die niet ook te kopen).
Mocht je graag Nederlandstalig lezen kan ik kobo plus ook aanraden, maar dan moet je dus wel een kobo ereader. Maar dat is alleen handig als je 't leuk vindt door boeken te scrollen en dan wat te kiezen, niet als je heel specifiek zoekt.

1 like

De 2 grootste merken zijn volgens mij Kobo en Kindle. En de keuze tussen die 2 hangt het meestal af van waar je je boeken zal kopen. Kindle is van Amazon en werkt met een ander bestandsformaat. Je kunt in principe wel omzetten (met een programma genaamd Calibre), maar dat is niet heel optimaal.

Ik heb zelf een Kindle Paperwhite, volgens mij in 2013 gekocht en nog steeds enorm tevreden van. Hij doet het nog altijd zonder enige problemen. Voor mij was backlight erg belangrijk, zodat ik ook in het donker kan lezen, maar tegenwoordig zijn er nog wel heel wat meer opties.

1 like

En omzetten is ook illegaal :slight_smile:

Ik heb zelf ook een Kindle en vind hem veel fijner dan Kobo.

1 like

Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat het enkel illegaal was als je ze verspreid/door geeft.

1 like

Nope, ook als je er een ander formaat van maakt. Dan vermeerder je in principe ook.

2 likes