Ik ben in orakel bezig maar dat zijn teveel bladzijdes voor mijn verdere plannen vandaag maar ik ga die wel gebruiken voor deze challenge.
Ik ga Honderd Jaar Eenzaamheid nog uitlezen vandaag. Nog 20 bladzijden!
Mijn leesboek ben ik vergeten thuis dus ik moet even een plan B bedenken voor de leeschallenge. Thuis lees ik nu De Vondeling van Eva Maria Staal. Plan B volgt nog!
Ik ben goed begonnen met het uitlezen van een novella (Forever Wild van K. A. Tucker). Moest nog ongeveer 30 pagina’s dus die wou ik vandaag sowieso uitlezen.
Nu twijfel of ik nog een nieuw boek wat wil oppakken of in het nieuwe jaar met wat nieuws begin…
Ik lees een boek van 500 pagina’s, dus dat gaat me niet meer lukken haha (Aurora’s End van Jay Kristoff & Amie Kaufman). Misschien dat ik vandaag nog ga proberen om m’n luisterboek af te krijgen, daar moest ik nog een uur van.
Op hoeveel boeken gaan jullie je 2022 challenge zetten? Ik denk ik weer op 50!
Ik had hem dit jaar op 25 gezet en heb er 39 gelezen. Ga die voor 2022 op 30 zetten denk ik, ga een paar hele dikke boeken lezen weet ik al.
Ik wil mijn favorieten van 2021 posten maar ben nog in een boek bezig dat ik er volgens mij ook nog bij wil zetten haha, vandaag maar even uitlezen en morgen een overzichtje maken
Ik ben duidelijk niet zo goed in dit inschatten.
- 2018: doel was 20, 53 gelezen
- 2019: doel was 25, 40 gelezen
- 2020: doel was 30, 52 gelezen
- 2021: doel was 30, 50 gelezen
Voor 2022 ga ik dus denk ik voor 45 boeken. Maar ik ben altijd een beetje bang dat het dan een doel opzich wordt in plaats van gewoon lekker lezen.
Dikke boeken lezen is ook al een challenge op zich! Ik heb dit jaar 68 boeken gelezen, maar wel veel dunne boeken (rond de 250/300 pagina’s). Ik wil in 2022 wel meer romans gaan lezen.
Ik lees niet zo makkelijk dus deze challenge vind ik leuk ik ben ook bezig in kruispunt nu
Haha ja, onder andere Jouw Gezicht Morgen, Max, Mischa en het Tetoffensief en Het Puttertje staan al een tijdje in mijn kast. Dus daar ben ik wel even mee bezig!
Ik zie dat Goodreads ook het aantal gelezen pagina’s bijhoudt dus misschien wordt dat een betere graadmeter voor mij volgend jaar.
Ik ben bezig in King of Scars door Leigh Bardugo.
Ik dacht dat eerste deel van serie was, maar heb me vergist, maar goed het verhaal is te volgen. Verder geen boek mee.
Ik hou de drempel voor mezelf gewoon laag, zet hem op 26 boeken. Elke twee weken een boek. Maar ik ken mezelf dus dat wordt drie maanden geen boek en dan zes boeken in twee weken haha
Jaaa leuk! Ik heb vanochtend al kwartiertje gelezen dus eerste dag van deze challenge alvast geslaagd
Ben nu op pagina 217 (van 385) in Shuggie Bain, ga die dus niet meer uitlezen.
Ik las in 2021 47 boeken met een gemiddelde rating van 4 (maar ben er door dit topic achtergekomen dat ik best makkelijk sterren uitdeel, mss aankomend jaar proberen wat kritischer te zijn). Moet er wel bij zeggen dat ik vanaf begin mei met zwangerschapsverlof was en dat ik toen tot 18 juni super veel gelezen heb. Op 18 juni is mijn zoontje geboren en sindsdien niet super veel tijd meer gehad om te lezen Het was voor mij dus nogal een afwijkend jaar qua leesgedrag.
Ik heb geen leesdoel voor 2022, doe ik eigenlijk nooit, maar ben wel benieuwd hoeveel ik ga lezen. Wil wel proberen mijn bookstagram nieuw leven in te blazen (mee begonnen tijdens mijn verlof, want super veel tijd voor, nu met een kind en net een verhuizing achter de rug weinig tijd om te lezen laat staan er over posten).
Succes en veel plezier allemaal met de laagdrempelige leeschallenge!
Ik ga weer voor 25. Dat heb ik afgelopen jaar precies gehaald, echt een mega vooruitgang want daarvoor las ik vrijwel nooit. En vind het dan net leuk.
Ik heb oom periodes van veel lezen en dan weer helemaal niet, maar 25 is dan een goede middenweg denk ik. Ik verwacht aankomend jaar wel iets meer tijd te hebben om te lezen, dus hopelijk worden het er meer, maar ik wil er niet te veel druk op leggen
Ik had als doel 40 dit jaar maar ben tot 23 gekomen. Het ging heel goed maar toen ging ik verbouwen en kon ik savonds alleen nog maar reality tv aan haha
Goodreads zegt nu dit:
Maar goed 7.145 pagina’s gelezen!
Ik vond Max, Mischa en het tet offensief, Lampje, Memory Police en I’m thinking of ending things het beste wat ik dit jaar heb gelezen.
Ik wil in 2022 120 boeken lezen. Las er dit jaar 134 dus dat moet lukken, maar wil mezelf uitdagen om ook een paar hele dikke te lezen!
ik had gezegd de link naar mijn 30 5 sterren ratings van dit jaar te posten maar het voelt een beetje spammerig. dus als je wilt kun je m vinden op mijn insta watiklees
Ik had dit jaar mijn doel op 1 boek gezet om geen leesdruk te ervaren. Uiteindelijk heb ik er 21 (denk 22 met vandaag erbij) gelezen. Ik lees elk jaar steeds minder en ook altijd met van die pieken. Dan een paar maand niet en nu lees ik zo een paar boeken in een paar weken. Nou ja goed, het gaat om het plezier en niet om de hoeveelheid. Hoewel ik komend jaar wel meer wil lezen haha. Hieronder mijn overzicht:
Favorieten: daar waar de rivierkreeften zingen, de verborgen geschiedenis en notities uit de jungle.
Als er nog mensen zijn met Goodreads, let me know!
Ik heb vannacht nog Queenie uitgelezen. Ik zat in de helft en kon toen niet meer stoppen met lezen tot het uit was. Wat een mooi boek om mijn leesjaar mee af te sluiten!
Spoiler:
Ik vond het ook fijn dat Queenie niet eindigde in een relatie, maar gewoon als een sterkere versie van haarzelf.
ik heb dit boek ook zó snel uitgelezen! het boek nam echt een andere wending dan ik had verwacht toen ik erin begon, ik dacht echt dat het heel luchtig zou zijn maar ben aangenaam verrast door de thematiek die werd aangekaart en de manier waarop. echt 1 van mijn favorieten van het jaar!