Aah wat leuk! Graag gedaan
Ja, ik kende zijn kanaal al! Vind hem stiekem een beetje irritant. Wel jammer, want hij leest idd veel middle grade en ik ben altijd op zoek naar nieuwe recs. Misschien dat ik hem nog een kans geef, haha.
Tot nu toe erg leuk! Af en toe wel een beetje vaag wat het verschil nou is tussen de verschillende wezens.
Had in ieder geval al het plan om snel de volgende delen te gaan lezen dus goed om te horen dat het niet zo een serie is waarvan de latere delen minder worden Tegen de tijd dat ik klaar ben zijn de short stories er dan misschien.
Ik heb dit jaar 51 boeken gelezen. Ik had mijn doel eerst op 15 gezet, maar dat haalde ik zo makkelijk dat ik het daarna naar 40 heb opgehoogd. Ben tevreden!
De boeken die ik 5 sterren heb gegeven zijn:
- Dag liefje, met Mila gaat het goed en ik klungel lekker verder - Stefaan Degand
- Anxious people- Fredrik Backman
- Daar waar de rivierkreeften zingen - Delia Owens
- Ik ben Eleanor Oliphant - Gail Honeyman
Mijn favorieten van dit jaar (ik las 20 boeken):
- Project Hail Mary - Andy Weir: met stip op Ă©Ă©n en sinds dat ik het las ook een van mân favoriete boeken ooit
- Scythe (deel 1) en Thunderhead (deel 2) - Neal Shusterman: reeks van 3 boeken, waarvan het laatste boek voor mij een beetje tegenviel, maar de eerste 2 delen zijn fantastisch
- Memoirs of a Geisha - Arthur Golden: blijkbaar niet helemaal een objectieve weergave van de Geisha-cultuur, maar wel gewoon een heel mooi fictief verhaal
- Jurassic Park - Michael Crichton: las ik âeven tussendoor als amusementâ, maar is eigenlijk heel goed geschreven
Mijn favorieten waren:
- A Curse So Dark & Lonely
- The Charm Offensive
- Take a Hint, Dani Brown
- The Bridge Kingdom + The Traitor Queen
- Ik pleit voor jou!
- Heartstopper volume 4
Ik ga Kingdom of Copper lezen voor mijn boekenclub, dus ben daar ook benieuwd naar!
Dit jaar heb ik minder kunnen lezen dan gehoopt (30 van de 52 die ik als doel had), maarrr wel een aantal goede boeken gelezen:
- De pest van Albert Camus
- Cloud Atlas van David Mitchell
- Mijn lieve gunsteling van Marieke Lucas Rijneveld
- Beautiful World, Where Are You van Sally Rooney
Ik hoop dit jaar nog op 50 boeken te komen, dat is wel een mooi aantal! Nog eentje dusâŠ
Heb net Het geluk van de wolf (Paolo Cognetti) uit. Vind dat zulke fijne boeken, spontaan zin om naar de bergen te gaan. Ik denk wel dat als je zijn boeken te snel achter elkaar leest het voelt alsof je steeds hetzelfde leest maar zijn eerdere boeken las ik een jaar of 3 geleden dus deze was gewoon weer fijn.
Ik twijfel of ik alvast begin in Kruispunt maar wil dus per see nog 1 boek lezen dit jaar. Dat wordt dan denk ik The Island of missing trees (Elif Shafak). Ben ondertussen ook in non fictie bezig (invisble women)
Weet niet of iemand dit al gesuggereerd heeft (moet heel veel bijlezen in dit topic), maar ik heb in mijn Goodreads een shelf aangemaakt die âdid not finishâ heet. Daar zet ik al mijn boeken die ik niet uitlees.
Gisteren heb ik Islands of Mercy uitgelezen van Rose Tremain. Ik kende de auteur niet, maar blijkbaar staat ze bekend om haar historische romans. Ik vond haar heel goed in âsetting the sceneâ (hoe zeg je dit in het Nederlands?): door haar beschrijvingen leek het alsof je echt in Bath/Borneo/etc. was! Ook haar personages kon ze goed weergeven: ik had zoân afkeer van Valentine Ross!
Zeker een aanrader om te lezen als je houdt van wat tragere, beschrijvende boeken. Niet doen als je graag actie en spanning hebt in een verhaal.
@Bergamot heb jij toevallig deze serie van Hobb al gelezen
Reviews zijn niet heel goed zie ik nu, maar ben toch benieuwd of jij ze al beoordeeld hebt haha
@Foucher ja toevallig vorige week (zie de post waar ik op reageer, ik wist ff geen handigere manier)
@Camem.Bert vond ze wel heel goed iig!
Ik ben Great Expectations van Dickens aan het lezen en ik mis echt mijn Engels lerares om me wat uitleg te geven Probeerde eerst te googelen maar je komt bij klassiekers zo snel spoilers tegen.
5 sterren dit jaar:
- de vreemdeling van Albert Camus
eh dat was de enige uit 85 boeken ben echt te kritisch
Iemand nog aanraders voor leuke romans?
Ik heb net âhet moois dat we delenâ van Idd Ait Hamou uitgelezen. Pfft. Wat een pracht boek. Ben er stil van.
Bijzonder brede vraag stel je daar Filia!! Haha
Wat vind je leuk om te lezen?
Ik heb dit jaar 80 boeken gelezen, 70 was mân goal dus goed gehaald!
Deze boeken heb ik 5 sterren gegeven:
- Schim en Schaduw van Leigh Bardugo
- The invisible life of Addie LaRue van V.E Schwab
- Daar waar de rivierkreeften zingen van Delia Owens
- Jonge vrouw in blauw bij avondlicht van Alena Schröder
En verder nog wat Harry Potter boeken.
Ik vond het in ieder geval een heerlijk leesjaar met leuke, mooie, emotionele en goede boeken!
Van de 100 boeken heb ik er Ă©Ă©n 5 sterren gegeven haha.
- Heb je nou al een vriend? - Nydia van Voorthuizen en Marie Lotte Hagen
Wel ook nog een paar met een 4.5 rating:
- Anders gaat ook - Elise Cordaro
- Dit is een goede gids - Marieke Eyskoot
- Ready Player One - Ernest Cline
- Zondagsleven - Judith Visser
- Mexican Gothic - Silvia Moreno-Garcia
Ik heb Jade Legacy uit (derde boek Greenbone Saga) en zoals verwacht dus weer vijf sterren. De hele trilogie is top en consistent en ik baal echt dat ik er al doorheen ben. Ga ik zeker ooit nog eens opnieuw lezen.
Ik lees vooral feelgood romans, gemixt met wat âserieuzeâ romans en non-fictie sinds dit jaar, dus geen echte literaire hoogstandjes hier Moet nog 2 boeken en dan heb ik 50 gehaald (doel). Ben nu met Harry Potter bezig dus dat gaat nog wel lukken.
Top boeken van 2021 voor mij:
- Just last night - Mhairy McFarlane
- Confessions of a fortysomething fuckup - Alexandra Potter
- One day in December - Josie Silver
- The boy, the mole, the fox and the horse - Charlie Mackesy
- Inward en Clarity & Connection - Yung Pueblo
- The midnight library - Matt Haig
- How to not die alone - Logan Ury
- Saying goodbye to Tuesday - Chrissie Manby