Ah, zo leuk om dit van iedereen te lezen! Zit zelf nu op 66 boeken dit jaar en hoop er nog een of twee uit te lezen de komende dagen.
Mijn 4.5/vijf sterren:
The Vanishing Half - Brit Bennett. Over een tweeling in de VS waarvan een door het leven gaat als wit, en de ander als zwarte vrouw.
Born a Crime: Stories from a South African Childhood - Trevor Noah. Aanrader als audioboek (Nederlandse versie vond ik ook goed gedaan!). Titel spreekt voor zich, denk ik.
De Nieuwe Wereldorde: Hoe China Sluipenderwijs de Macht Overneemt - Rob de Wijk. Dit boek wakkerde mijn interesse in internationale betrekkingen weer aan én ik wil meer boeken over China oppakken (uiteraard ook bij Niet-Westerse/Chinese schrijvers).
King of Scars (King of Scars, #1) - Leigh Bardugo. Helaas niet zo’n fan van het vervolg maar deze was fantastisch en gaf me m’n fantasy fix.
Barracoon: The Story of the Last “Black Cargo” - Zora Neale Hurston. Alleen al het verhaal achter het publiceren van dit boek vond ik fascinerend.
Women, Race & Class - Angela Y. Davis. Studie over het feminisme in de VS, en hoe het tekort schoot voor zwarte vrouwen. Geschreven in 1983 dus al wat ‘ouder’, maar zó relevant en bood me zoveel context voor onder andere BLM.