Het algemene boekentopic (Deel 2)

6 likes

Haha wow ik heb 12 boeken gelezen deze maand. Nog twee te gaan en dan heb ik mijn reading challenge gehaald, dat moet wel lukken!

Rule of Wolves - Leigh Bardugo - 3.5
De bestemming - Marique maas - 2.5
Iets te verbergen - Jo Spain - 2.5
Ninth House - Leigh Bardugo - 3.0
The Trials of Morrigan Crow - Jessica Townsend - 3.0
Hous of Earth and Blood - Sarah J. Maas - 3.5
Het meisje in het ijs - Robert Bryndza - 3.0
Doodsgeheim - Robert Bryndza - 3.0
Lost Stars - Erin Hunter - 3.0
The Silent Thaw - Erin Hunter - 3.0
Veil of Shadows - Erin Hunter - 3.5
Darkness Within - Erin Hunter - 3.0

8 likes

Kan je je leesdoel niet lekker omlaag zetten naar iets wat wel haalbaar voelt? Dus stel je denkt ik lees in december 3 boeken, dan pas je daar je leesdoel op aan.
Heb ik ook weleens gedaan hoor, krijg je wel je confetti en blijf je ook realistisch naar jezelf toe.

3 likes

Leuk als jullie reviews! Ik kom langzaamaan weer wat meer in het lezen, dus misschien post ik zelf straks ook nog wel even wat ik deze maand uit heb gelezen. Voor nu voeg ik in ieder geval The Invisible Life of Addie LaRue en de nieuwe Andy Weir toe aan m’n lijstje :grin::ok_hand:t2:

1 like

Knap Voor een Dik Meisje heb ik gelezen nadat @tessel het noemde in een ander topic. Vond het heel indrukwekkend en heel goed geschreven - heb het in één ruk uitgelezen. Echt een aanrader!

First Person Singular bestaat uit 8 korte verhalen van Murakami. Ik vond dit leuk voor de afwisseling na twee dikke boeken van hem gelezen te hebben. Bijzondere, bizarre verhalen in zijn typische stijl. Confessions of a Shinagawa Monkey vond ik het leukst!

Het Antiracisme Handboek: top en ik ga dit als Sinterklaas/Kerst cadeautje kopen voor heel veel mensen.

Oh en ik ben op een kwart van The Seven Husbands of Evelyn Hugo gekomen maar heb 'm weggelegd. Vond het zo simpel en oppervlakkig geschreven, echt niveau bouqetreeks. Had er best wel wat verwacht want de reviews op Goodreads zijn bijna alleen maar 5 sterren. :woozy_face:

8 likes

Leuk dat je het gelezen hebt!

1 like

Oh goed om dit te lezen, ik las een interview met de schrijfster onlangs en was onder de indruk van haar. Ben benieuwd naar het boek, ga 'm denk ik als kerstcadeau vragen (of geven lol).

2 likes

Favo van de maand: Colson Whitehead - The Nickel Boys. Niet bepaald een feelgoodboek door de onderwerpen (racisme en ongelijkheid, enkele gewelddadige scènes) maar zo mooi geschreven. Echt een boek dat je bij blijft!
Ontgoocheling van de maand: Sally Thorne - The Hating Game. Ik snap niet waar die hoge score op goodreads vandaan komt. Dit voelde aan als de boekversie van een low budget romantische komedie op Netflix met matige grappen en irritante love interests. Om snel te vergeten.

7 likes

Wen er maar aan - Maike Meijer: het enige boek dat ik deze maand heb uitgelezen. Vond het een leuk en grappig boek. Je kijkt als het ware mee in haar dagboek en dat vond ik wel een leuke manier van schrijven. Was er ook snel doorheen.

Nu ga ik even tussen jullie lijstjes neuzen om te zien of er wat voor me tussen staat :yum: Want ik lees nu wel 10 boeken tegelijk en niks pakt me.

3 likes

Gelukt om het boek uit te lezen, ik heb nu 35 boeken gelezen dit jaar! Ik blijf erg steady qua aantallen. Spaanstalige schrijvers liggen me kennelijk wel.

De Verliefden :star::star::star::star:: Het tweede boek van Marías dat ik dit jaar heb gelezen. Wederom genoten, al ging dit boek me soms iets te traag, vooral door de enorm lange overpeinzingen die redelijk filosofisch waren. Maar wat zaten er ook prachtige gedachten en zinnen in. Ik vond het een mooi verhaal dat je regelmatig aan het denken zet.

Ik vind het best :star::star:: Vaag boek, waarvan ik niet goed weet waar het nou precies over gaat. Een heel open verhaal, maar daardoor mis ik de verbondenheid met het boek/de personages.

Het geluid van vallende dingen :star::star::star::star:: mooi boek!

De bakkersdochter :star::star:: Het boek leest vlot, maar het verhaal blijft redelijk oppervlakkig. Van sommige delen is mij niet geheel duidelijk wat hun rol is in het verhaal, voornamelijk de verhaallijn rondom Reba en Riki. Het taalgebruik vond ik soms te simpel en vol met vergelijkingen; te veel beeldspraak. De verhaallijn van Elsie is wel boeiend, maar de manier van schrijven zorgt er niet voor dat het verhaal bij me binnenkwam. Ik heb meerdere boeken gelezen over WWII, maar dit boek overtuigt niet.

5 likes

Afgelopen maand gelezen

Leave the world behind - Rumaan Alam
Revenge - Yōko Ogawa
Never saw me coming - Vera Kurian
The last house on needless street - Catriona Ward
Regeneratie - Eva Coolen
FAQ Gender - Mandy Woelkens
The Echo Wife - Sarah Gailey
Waarom vrouwen minder verdienen - Sophie van Gool
The end of men - Christina Sweeney-Baird

Linkjes zijn reviews op instagram. Echt bijna allemaal goede boeken!

3 likes

Ja je hebt gelijk hoor, als het nodig is ga ik deze maand maar “cheaten” en hem omlaag zetten. Het moet natuurlijk wel leuk blijven…

Weet niet of het is wat je zoekt, maar Extremely Loud and Incredibly Close speelt zich af in New York. Moet je wel een beetje een lezer voor zijn en ik weet niet meer in hoeverre het NY-specifiek is zeg maar.

Heel anders: het boek van Humans Of New York (zijn er misschien al meerdere van?). Fotoboek met de verhalen van mensen erbij, vind het altijd heel mooi weergegeven. Kan je op IG en FB ook vinden om een indruk te krijgen.

2 likes

Ik heb deze maand Harry Potter and the Order of the Phoenix en Harry Potter and the Half-Blood Prince geluisterd (allebei vier sterren, geloof ik). Wil de laatste eigenlijk wel fysiek lezen, maar vind dat wel een mooie voor de kerstvakantie.

Daarnaast voor een leesclub nog Het Geschenk van Edith Egers gelezen. Drie sterren. Ik vond het prettig weglezen, herkende veel vanuit m’n werk, en vond haar eigen verhalen over haar leven in en na Auschwitz en ook de verhalen van anderen die er doorheen geweven zaten vooral mooi om te lezen. De tips en adviezen die ze geeft, laat ik voor wat het is.

5 likes

Falling Man - Don Delillo. Ik vond dit wel een lastig boek, geen luchtige kost, maar wel heel erg NY gerelateerd!

1 like

New York van Edward Rutherfurd?

1 like

Mijn lijst van november.

Heeft iemand een aanrader voor een kerstboek?

1 like

Mijn kerst boek wordt denk ik Hamnet, en zag hier ook MidWinter Murder van Agatha Christie voorbij komen met een hele mooie kaft (dat leek me wel een mooi kerstcadeau)!

Ik lees nu van de bieb twaalf dagen voor kerst. Romantisch boek, wel grappig.

Mijn lievelingskerst/winterboek is de Winternachttrilogie!

3 likes

De winter nacht trilogie! Sprookjes zijn ook altijd goed. Ik vind voor jou van cecelia ahern ook echt mooi voor kerst. Zielig, romantisch beetje magische en vol liefde.

3 likes