Het algemene boekentopic (Deel 2)

Oeh ik ben altijd op zoek naar nieuwe booktube recs! Ik kijk graag PeruseProject en JeansBookishThoughts en Merrily Kristin. Ik ga die van jou eens opzoeken!

Ik heb eindelijk na twee maanden The Once and Future Witches uit. Heel mooi boek, maar wel lang en er gebeurt veel. Ik had dus wel moeite om er doorheen te komen, maar hij is wel echt te moeite waard. De personages zitten zo goed in elkaar en het feministische thema vond ik ook heel tof.

2 likes

Ik vind uncarley heel leuk!

4 likes

En @Zompig

Ik kijk onder andere:
Basically Britt (zij is Nederlands maar vlogt Engels)
Books with Leo (ook Nederlandse maar vlog in Engels)
Christy Anne Jones (AustraliĂ«, prachtige video’s en goede kwaliteit!)
PeruseProject kijk ik ook wel eens!

3 likes

Heel leuk deze tips!

Ik heb twee weken geleden Wen er maar aan van Maike Meijer gelezen en vond dat een leuk boek. Je keek mee in haar dagboek en ik vond het grappig geschreven. Ik was er snel doorheen en had sinds tijden weer eens een boek uitgelezen.

Nu wil ik graag een nieuwe boek lezen, maar tot nu toe voelt m’n e-reader zich zo:

Ik klik van alles aan in Koboplus, maar echt lezen doe ik niet :upside_down_face: Kan overal ook maar moeilijk inkomen.

16 likes

Geen tips maar dankzij jou heb ik deze vandaag gekocht. Zit een beetje in een leesdip, vandaag de eerste bladzijdes gelezen en het begint in ieder geval goed. Ben erg nieuwsgierig naar hoe verder dus dat is vaak een goed teken!

2 likes

I’m in this photo and I don’t like it :disappointed_relieved:

Af en toe mis ik echt de dagen dat ik als tiener naar de bieb/boekenwinkel ging en met 1 of een paar boeken thuiskwam en die ook echt meteen ging lezen. Ik hou echt van mijn boekencollectie en alle ongelezen boeken die op dit moment nog in mijn kast staan wil ik ook echt nog lezen, maar toch staan er sommige boeken al 6 jaar in en blijf ik maar de meest recent gekochte boeken oppakken :sweat_smile:

3 likes

Oeh goede recensie, thanks! Dit klinkt echt als iets waar ik van ga houden. Houd van dat bizarre donkere sfeertje. Ben heel benieuwd nu, laat het je weten als ik heb ook gelezen heb :slight_smile: Ik ben er nog niet aan begonnen, heb het aan m’n zus uitgeleend (had ik niet moeten doen lol) en ben nu bezig in Those Who Leave And Those Who Stay - Elena Ferrante. Deze serie breekt m’n hart wel een beetje.

1 like

Ik had middernachtbibliotheek gereserveerd bij de bieb en ben erin beginnen maar het kan me echt totaal niet boeien. Balen want ik had me er echt op verheugd.
Ik ga nu verder met still Alice lezen en die vind ik mooi tot nu toe :relaxed:

1 like

Het lijkt veel maar de brightside cove serie had steeds maar 144 bladzijdes.
Ik vond een lied voor achilles echt overhyped, het was gewoon een queer romcom. Maargoed ik ben ook niet zo van historische boeken.
De buchanan serie had afentoe heel homofobe en transfobe opmerkingen dus dat was ook een flinke tegenvaller.
De tweeling van Summerbourne was wel echt tof!

Nu ben ik t Hooge nest aan het lezen :).

8 likes

Deze maand gelezen:
Philip Matyszak - Forgotten Peoples of the Ancient World :star::star::star::star:
Peter Hein van Mulligen - Met Ons Gaat het Nog Altijd Goed :star::star::star:
Niall Kishtainy - A Little History of Economics :star::star:
Simone van der Vlugt - Blauw Water :star::star::star:
Herman Koch - Denken Aan Bruce Kennedy :star::star::star:
J.K. Rowling - Harry Potter en de Geheime Kamer (luisterboek) :star::star::star::star::star:
Hendrik Groen - Een Kleine Verrassing :star:
Martyn Rady - De Habsburgers :star::star::star:
Hendrik Groen - Leven en Laten Leven :star::star:

Best een goede maand qua hoeveelheid, maar weinig boeken die echt indruk op me hebben gemaakt. Van de helft was ik eigenlijk alweer vergeten dat ik ze uberhaupt had gelezen, dat zegt denk ik wel genoeg.
Ik hoef wel nog maar een boek te lezen om mijn reading challenge, dat is wel leuk :partying_face:

8 likes

Weinig gelezen in november maar vond ‘The invisible life of Addie LaRue’ echt fantastisch! :star_struck:

9 likes

Ik zag deze in de mail en nu wil ik die kopen :sweat_smile:

7 likes

Had deze maand 1 DNF: Vile bodies van Evelyn Waugh. VĂ©Ă©l te lang doorgelezen in dit boek, had echt eerder moeten stoppen want had er nul plezier in en pakte daarom mijn e-reader ook niet op.

Ben nu aan het lezen in The Underground Railroad van Colson Whitehead. Alternatieve geschiedenis over de smokkelroutes die tot slaaf gemaakten in de US gebruikten om te ontsnappen. Heel erg interessant, soms ook wel heftige beschrijvingen van martelmethoden. Kan dit boek iedereen aanraden. Ben ook wat onderzoek online gaan doen over de echte underground railroad (spoiler alert: die is dus niet onder de grond :sweat_smile:) wat het nog interessanter maakt.

3 likes

Zes boeken gelezen in november, dus best een goede maand gehad.

The Case of the Left-handed Lady - Nancy Springer :star::star::star:
Dirk Gently’s Holistic Detective Agency - Douglas Adams (had helemaal niks met de tv serie te maken, wel heel vermakelijk) :star::star::star:
The Long Way to a Small and Angry Planet - Becky Chambers (had vorig jaar de helft gelezen, nu eindelijk uitgelezen) :star::star::star::star:
The Once and Future Witches - Alix E. Harrow (eindelijk uit!) :star::star::star::star::star:
Bloom - Kenneth Oppel (freaky apocalyptisch boek over vleesetende planten, I loved it) :star::star::star::star:
Willow Moss and the Lost Day - Dominique Valente :star::star::star:

9 likes

Thea Beckman - Kinderen van moeder aarde
:star::star::star::star::star:. Heerlijk als je van feministische kinderboeken houdt.
Andy Weir - Project Hail Mary :star::star::star::star::star:. Do I need to say more? Fantastisch. Nieuw lievelingsboek!
Jessica Townsend - The trials of Morrigan Crow :star::star::star::star::star:. Heerlijk wereldje, makkelijk te lezen. Niet helemaal hetzelfde als Harry Potter qua diepgang, maar wel fijn sfeertje
Thea Beckman - Het helse paradijs :star::star::star::star:. 2e deel na Kinderen van moeder aarde. Iets te veel herhaling naar mijn smaak.
Rainbow Rowell - Fangirl :star::star::star::star:. Vermakelijk, leest snel weg. Soms missen karakters wat diepgang.
Jessica Townsend - Wundersmith, the calling of Morrigan Crow :star::star::star::star::star:.
Sarah J. Maas - A court of silver frames :star::star::star:. Ik vond de andere boeken leuk, maar deze bloedirritant. Te veel domme seksscenes en veel herhaling.
Rainbow Rowell - Eleanor & Park :star::star::star::star:. Lief, mooi boek.
Yaa Gyasi - Weg naar huis :star::star::star::star::star:. Heel bijzonder boek! De opbouw is prachtig. Als je interesse hebt in het slavernijverleden en met name in Afrika/Noord-Amerika: ga het lezen!
Karin Slaughter - Mooie Meisjes :star::star::star:. Nope. Niet mijn genre, te goor, te overdreven en een belachelijk plot. Nu ik dit schrijf denk ik ik ga m’n sterren aanpassen naar 2 sterren: de schrijfstijl was wel prima en het las wel snel weg.

15 likes

His Holiday Crush - 3.5/5
Wel cute, niet heel bijzonder. Er was wel een random negatieve comment over vegans en daar ergerde ik me aan.

XOXO - dnf
Dit is een YA over een k-popband maar het kon me allemaal niet echt boeien :’)

The Spanish Love Deception - 2/5
Dit boek is echt overhyped. Zo saai en best wel slecht geschreven. Ook veel te lang. Ook in dit boek worden slechte grappen gemaakt over vegans :face_with_raised_eyebrow:

Tic-Tac-Mistletoe - 2/5
Meh, vond dit echt een beetje cringe. Een van de personages zei steeds ‘omg dit is net een Hallmark-film!!’ en dat werd echt irritant na een tijdje.

Layla - 3/5
Vond dit echt een bizar verhaal. Op zich wel een leuke twist, maar weet verder niet zo goed wat ik ervan moet vinden :joy:

The Heart Principle - 3/5
Ik had van tevoren gehoord dat dit boek emotioneel/zwaar zou zijn ipv een romcom. Vond dat uiteindelijk wel meevallen, maar boek 1 blijft m’n favoriet.

7 likes

Oh nee joh, kom er door dit topic pas achter dat het alweer 30 november is.

Ik had niet zo’n goede leesmaand omdat ik steeds boeken had die ontzettend tegenvielen.

• Mijn Lieve Gunsteling (Marieke Lucas Rijneveld) :star: Weggelegd na ca 2/3e gelezen te hebben
  • Home Body (Rupi Kaur) :star::star:
  • Bloemblad van Zee (Isabel Allende) :star::star::star::star::star:
  • De Fundamenten (Ramsey Nasr) :star::star::star: (geluisterd)

Ik ben nu bezig in Piranesi (Susanne Clarke) en In lichtjaren heeft niemand haast (Marjolijn van Heemstra)

5 likes

Royal Assassin - Robin Hobb :star::star::star::star:
Assassin’s Quest - Robin Hobb :star::star::star::star:
Jaws - Peter Benchley :star::star:

Ik heb echt een leesdip en ik zie dat de rest van het jaar, wegens persoonlijke omstandigheden, niet beter worden. Hopelijk kan ik nog net mijn challenge van dit jaar halen.

8 likes

Ik wilde Weg naar huis opslaan, maar heb hem al in mn lijstje staan zie ik!

Ik ga proberen vanavond nog mn boek uit te lezen. Heb dan mijn (al eerder verhoogde) leesdoel gehaald!

2 likes