Zoek je een specifiek genre wbt kerstboek?
Ik was hierin begonnen omdat ik Piranesi ook echt geweldig vond, maar ik vond het maar een hoop geneuzel dus na 100 pagina’s ben ik gestopt. Ik vond de personages niet leuk en er gebeurde ook niks boeiends. Of moet ik nog even doorzetten?
Ik heb ook een vraag, of iemand misschien nog een tip voor me heeft. Ik hou van literaire romans, mogen best dik zijn, bijv Een klein leven vond ik heel mooi, en 4321 van Paul Auster, Piranesi, The secret history, een beetje dark academia achtig (is geen genre maar je snapt me) of juist ontroerend en realistisch maar dat er wel wat gebeurt. Ik haat lege sfeerloze boeken zoals Grunberg of Philip Roth. Ik hou van een beetje ‘bloemige’ stijl, met mooie sfeervolle settings, een beetje zoals Madame Bovary. Sally Rooney vond ik niks, ook zo leeg en sfeerloos. Klinkt allemaal een beetje pretentieus, maar ik zoek dus dit soort boeken om mezelf mee te vergeten. Iemand tips?
Edit: ik lees dit terug en nu vind ik mezelf ook nog veeleisend nouja goed ik laat het maar staan
Misschien is Kruispunt van Jonathan Franzen wat voor je. Ik heb er alleen recensies over gelezen, maar het lijkt wel aan te sluiten bij wat je zoekt
Toevallig kwam het boek voorbij in een Instagram story en diegene gaf aan dat het plot pas op gang kwam bij pagina 800. 🥲 Heb hem zelf niet gelezen, dus weet niet in hoeverre dat klopt.
Top, thanks! Ik ga het gewoon proberen en dan laat ik het weten!
@Foucher haha jezus, nou laat maar dan
Ik had precies hetzelfde met dit boek, terwijl ik juist heel erg van dit soort boeken houd normaal gezien (met fantasie en bijzondere personages).
Oh ja ik vond de eerste 100 pagina’s niet saai dus als je dat vond zou ik zeker niet doorlezen maar dat het plot pas na 800 pagina’s begint ben ik het zeker niet mee eens! Er gebeurt ook suuuuper veel.
Max, Mischa en het tet offensief misschien? Ik vind dat wel voldoen aan de ontroerend, realistisch maar er gebeurt wel iets omschrijving. Wel echt heel dik maar ik vond het het absoluut waard.
Oja goeie! Daar had iemand het ooit een keer over, maar was ik alweer vergeten. Thanks!
Ik moet ook denken The Nix van Nathan Hill. Heb ik heel wat jaren geleden gelezen, maar voelt een beetje vergelijkbaar aan wat boeken die je noemt op een bepaalde manier.
Boeken die in me opkomen: Max, Mischa en het tet-offensief of Buzz Aldrin waar ben je gebleven?, De Nix, Het achtste leven of de kat en de generaal, Pachinko, Grand Hotel Europa
Oh en misschien vind je Niccolo Ammaniti ook wel iets? Echt heel sfeervol, mijn absolute favoriet is ik ben niet bang
en @June
wat leuk zoveel tips! thanks, ik schrijf alles op en ga mezelf lekker begraven in al die boeken!
Anna Karenina, The Virgin Suicides (Jeffrey Eugenides; wel heftig onderwerp), To Kill A Mockingbird, Augustus (John Williams), Cloud Atlas, Brideshead Revisited, I, Claudius, 11/22/63 misschien?
Als je trouwens ook nog iets vindt dat in de buurt komt van The Secret History, let me know haha! Dat is echt mijn favoriete boek allertijden.
Ik herken de stijl die je omschrijft wel. Misschien iets van John Irving? Of David Mitchell? Van die laatste vond ik vooral ’ de niet verhoorde gebeden van Jacob de Zoet’ vlot lezen.
Thanks die van Agatha had ik idd ook op m’n lijstje gezet. Die jij tipt klinkt ook goed.
@Gerard 12 dagen voor kerst heb ik vorig jaar gelezen, vind het een leuk boek.
@Marquez eerst boek van winternacht heb ik gelezen. Niet aan gedacht om die deze maand te lezen.
Lekker heen gelezen deze maand, had mijn gratis maand kobo+ geactiveerd dus daar komen de meeste titels vandaan. Ben zo blij dat ik het lezen dit jaar terug heb gevonden
Bad Habit - Charleigh Rose
Zo’n typisch gratis epub boek bij kobo haha, veel seks vooral
Mijn lieve gunsteling - Marieke Lucas Rijneveld
Ik haatte dit boek en was echt zo blij toen ik het had uitgelezen. Het onderwerp was opzich wel interessant (het gaat over pedofilie) maar het was zó raar geschreven en gewoon alleen maar ellelange zinnen
De mensen boven ons - Lisa Jewell
Over een sekte en hoe één stel het leven van een andere familie probeert te bepalen
Hitched (#1,2,3) - Kendall Ryan
Wel vermakelijk geschreven serie, over Noah en Tate die gedwongen worden tot een huwelijk om zo het bedrijf van hun vaders te kunnen redden.
Amalia - Claudia de Breij
Portret over onze kroonprinses. Las makkelijk weg, niet echt heel diepzinnig
Een steekje los - Iris ter Haar
Over het leven met een angst/paniekstoornis, veel dingen waren voor mij persoonlijk niet nieuw maar alsnog was het wel interessant om vanuit haar standpunt te lezen.
Layla - Colleen Hoover
Ik weet niet zo goed wat ik over dit boek kan vertellen zonder te veel te verraden haha maar soms wel een beetje vaag maar ik vond het alsnog heel spannend om te lezen.
Winternight trilogy
of deze
Als je The Night Circus mooi vond (vind ik qua sfeer wel mooi in de winter), denk ik dat je deze ook wel wat vindt
of
Heb ik zelf nog niet gelezen, maar is een nutcracker retelling
Of misschien
Ook al goede dingen over gehoord, maar wederom nog niet zelf gelezen haha
Mijn boeken van de maand november. Geen nieuwe favorieten, maar wel een prima leesmaand!
Deze maand heb ik zo een lange tbr die ik ‘moet’ lezen om mijn twee challenges te voltooien (niet de Goodreads challenge, maar Popsugar en Around the year in 52 books die challenges geven). Heb even uitgerekend hoeveel bladzijde het samen zijn en dat is 3855 dus niet heel realistisch maar we gaan het zien