Het algemene boekentopic (Deel 2)

Ik heb het deels gelezen. Ik vond sommige stukken goed en/of interessant, maar kreeg er af en toe een beetje een gek gevoel bij. De auteur is nog best jong (21) en ik vroeg me soms af of haar kennis echt is. Het las een beetje als een woke trucje. Ik vind het moeilijk om uit te leggen. Misschien heb je wat aan deze reviews:

Het schijnt dat veel informatie ook al in het boek What a time to be alone stond. Dat boek is door een zwarte vrouw geschreven en er zijn allemaal reviews over dat de auteur van Women don’t owe you pretty haar white privilege gebruikt.

2 likes

60 euro?! Wow. Echt niet normaal. Veel hardcovers tikken de 30/35 aan en dat vind ik al echt prijzig. Ik vind kookboeken ook allemaal zo duur geworden sinds die btw verhoging. Prentenboeken vind ik ook prijzig. Snap het wel hoor ergens, maar zo is het wel voor veel mensen moeilijker om boeken te kopen.

En heel wat anders. Hier zijn best veel met een goodreads account toch? Ik zit te twijfelen om een account aan te maken maar vraag me een beetje af wat de voordelen zijn. Of is het vooral gewoon leuk?

1 like

Ik kom hem vaak tegen in de kringloop, hardcover! Misschien daar kijken?

2 likes

Ik vind de voordelen voornamelijk reviews van andere mensen lezen en als je mensen tegenkomt die hetzelfde type boeken lezen, ga ik die mensen volgen. Zo kom ik ook weer op andere ideeën qua boeken! En die boeken sla ik dan op op een lijstje, zodat ik altijd een to read lijstje heb (handig als ik een boek cadeau vraag of een boek ga kopen in de (kringloop)winkel). Ik vind het echt een hele leuke app, boeken gaan meer leven voor mij.

8 likes

Ja, goed idee! :smiley: Vanmiddag maar eens op pad nu het zo slecht weer is.

Wat @salmiak zegt! Ik vind het zelf soms ook lastig om mijn gevoel bij een boek goed onder woorden te brengen en dan helpen de reviews ook vaak. Vind het ook heel chill dat je makkelijk je eigen redding challenge kan bijhouden en terugzien wat je afgelopen jaren hebt gelezen. Ik onthou dat met 40-50 boeken per jaar echt niet. Ik kijk wel zelden naar de suggesties van good reads zelf, vind dat nooit zo aansluiten.

7 likes

Ik heb net the Invisible life of Addie LaRue uit, vond het echt zo’n heerlijk boek om helemaal in te verdwijnen. Iemand tips voor iets soortgelijks?

6 likes

Oeh dat wordt m’n volgende read! Ik heb hem dus nog niet gelezen, maar de boeken van Alix E. Harris vallen volgens mij in hetzelfde straatje. Ik lees nu The Once and Future Witches, een historische fantasy en je kunt zo heerlijk in die wereld verdwijnen :heart: Haar andere boek The Ten Thousand Doors of January was ook zooo mooi.

2 likes

Helaas niet gevonden, laat maar verder zoeken in andere zaakjes! Wel liep ik tegen een ander boek aan wat op mijn lijstje stond (van Joel Dicker) dus die meegenomen.

1 like

Zojuist The House In The Cerulean Sea uitgelezen en voor het eerst sinds twee jaar weer eens vijf sterren gegeven :star::star::star::star::star:

3 likes

Aaah thanks hiervoor! Ik was al aan het twijfelen, precies om de redenen die jij hier nu opnoemt. Die ophef over What a time to be alone had ik inderdaad ook meegekregen, ik laat 'm links liggen!

3 likes

Ik kreeg net een mail dat de Hebban adventkalender dit jaar weer is, die vind ik altijd wel leuk! Zitten soms wel leuke boeken tussen die je gratis kan downloaden.

2 likes

download (1)

:star::star::star::star:

Uit! Volgens mijn e-reader heb ik er 46 uur over gedaan, verspreid over 4 weken :sweat_smile: Spannend verhaal, heel goed geschreven, mooie omschrijvingen, grappig en goede dialogen. Zeker een aanrader als je zin hebt om voor langere tijd te verdwijnen in een magische wereld. Door middel van heel veel voetnoten (die je niet per se hoeft te lezen om het verhaal te kunnen volgen) wordt die wereld nog uitgebreider geschetst. Vaak zijn dat echt op zichzelf staande mini verhalen, heel leuk!

Het is het andere boek van de schrijfster van Piranesi, die vond ik echt geweldig en daarom had ik deze gekozen, in de hoop dat het er op zou lijken. Dat vond ik niet echt, al heeft het wel dat bizarre, beetje donkere.

@PaigeMichalchuk hoe gaat het bij jou?

6 likes

Is Hebban een soort goodreads? En weet jij toevallig of je de boeken dan ook als epub kan downloaden voor je ereader of alleen mobiel kan lezen?

1 like

Ja, het is eigenlijk een Nederlandse versie van Goodreads. Ik heb zelf wel een account bij Hebban, maar gebruik voor boeken bijhouden wel Goodreads, omdat daar gewoon meer mensen opzitten

Je downloadt de boeken van de adventkalender als epub!

1 like

Ik ga Mijn lieve gunsteling wegleggen. Vind het een verschrikkelijk verhaal man in de 40 wordt verliefd op een meisje van 14 die duidelijk psychische problemen heeft waar hij vanuit zijn eigen verliefdheid misbruik van maakt en verschrikkelijk geschreven. Enorm lange zinnen met veel komma’s, alles vanuit het perspectief van de man met veel metaforen. Het boek voelt zo gekunsteld, leest echt niet fijn. Ben op 2/3e gekomen :star:

Heb in de tussentijd Home Body gelezen van Rupi Kaur. In haar andere twee bundels stonden nog dingen die me aanspraken en in deze heel weinig. Dat zegt denk ik ook iets over mijn eigen psychische vooruitgang, haha. Vond een aantal ‘gedichten’ ook echt iets origineel, schrijfstijl zonder hoofdletters en interpunctie begon me te irriteren en miste de samenhang in de verschillende delen die haar andere bundels toch meer hadden. :star::star:

Ik ga nu in Piranesi beginnen!

3 likes

@Marquez ik sluit me ook bij Salmiak aan! Ook geef ik al m’n boeken een aantal sterren en dat maakt het dan weer heel makkelijk om boeken aan te bevelen bij anderen. Ik vind het ook echt leuk om door de lijst te scrollen met boeken die ik gelezen heb.
Ik heb trouwens zelf geen boeken toegevoegd die ik voor 2019 gelezen heb (toen startte ik met goodreads), omdat ik dat erg veel gedoe vond.

2 likes

Ik heb mijn goodreads account al best lang, volgens mij sinds 2014? En ik vind het fijn om te weten wat ik ooit al heb gelezen, slechte boeken vergeet ik weer dus om te voorkomen dat ik ze opnieuw lees kan ik zien of ik ze al gelezen heb. Ik volg verder op YouTube veel Booktubers, en boeken die ze aanraden die mij interesseren zet ik op mijn to read lijst. Ook dat vind ik fijn. En het jaaroverzicht is gewoon heel erg leuk haha!

3 likes

Ik kijk ook wel wat booktubers maar vind het jammer dat ze altijd een heel ander genre lezen dan ik haha. Vaak fantasy, YA, dark academia. Echt aanraders haal ik daar dus niet uit maar wel zin en motivatie om meer te lezen haha.

Welke kijk jij allemaal? :grinning:

Jack Edwards, Gabby Reads en Leena Norms zijn m’n favorieten op dit moment! Welke volg jij?

3 likes