Het algemene boekentopic (Deel 1)

Oh leuk, zoveel Murakami fans :grin:
Ik heb deze al gelezen:

Hear the Wind Sing
Pinball, 1973
A Wild Sheep Chase
Hard-Boiled Wonderland and the End of the World
Norwegian Wood
Dance Dance Dance
South of the Border, West of the Sun
The Wind-Up Bird Chronicle
Sputnik Sweetheart
Kafka on the Shore
After Dark
1Q84
Colorless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage
Killing Commendatore I
Killing Commendatore II
The Elephant Vanishes
After the Quake
Blind Willow, Sleeping Woman
Men Without Women

Lezen jullie in het Engels of Nederlands? Ik gewoon Nederlands maar ben wel benieuwd of er veel verschil in zit. Ik ga binnenkort op vakantie dus dan wil ik denk ik aan 1Q84 beginnen.

2 likes

Ik lees in het Nederlands maar ik wil de boeken eigenlijk wel eens opnieuw lezen in het Engels, ik ben ook wel benieuwd of daar verschil in zit!

Altijd leuk, ik heb je een verzoek gestuurd :slight_smile:

Mijn Goodreads

2 likes

@HenkdeMol Doen! Het is echt een aanrader, ik vond hem zo leuk en magisch. The girl who drank the moon wil ik ook nog wel lezen.

Ik lees overigens regelmatig kinderboeken. Ben nu bezig in Het geheim van het nachtegaalbos, tot nu toe is het mooi!: Nog andere mensen die ook graag kinderboeken lezen? :slight_smile:

1 like

Af en toe vind ik dat wel leuk ja! Heb nog een hele stapel Thea Beckmans die ik weer eens zou willen herlezen, was vroeger echt fan en ben heel benieuwd hoe ik ze als volwassene lees zeg maar.
En ik heb hier ook nog de Warrior Cats serie van Erin Hunter, daar ben ik ook heel benieuwd naar.

1 like

Ik heb je ook een inv gestuurd. Ik ben degene met de stamper foto haha.

1 like

Haha wow ik zag deze nu pas, echt nog wennen aan het forum :’) Maaaar ja! Die hangt zelfs in mijn huis ergens op een prikbord haha, ik vind hem zo leuk

1 like

Ah die heb ik hier ook nog op de plank liggen, gauw maar eens aan beginnen dus!

Ik lees The Elephant Vanishes in het Engels. Weet niet of het aan het boek zelf ligt, maar het is niet mijn favoriet. Ik heb het idee dat ik als ik Nederlands lees makkelijker in die Murakami-trance kom, haha. Heb The Wind-up Bird Chronicle wel liggen in het Engels trouwens!

2 likes

Dit zijn echt mijn twee favo boeken ooit.

• De waarheid over de zaak Harry Quebert - Joel Dicker

• We were liars - E. Lockhart

Ik heb ook een boek dat ik heeel goed vond maar ben de titel en schrijver kwijt, misschien kent iemand hier het? Gaat over een meisje dat vermoord wordt en ook verkracht is, haar vader gaat dan van het spermamonster dat bij haar afgenomen was na 10 jaar ofzo (toen het bewijs vrij kwam) een kloon maken om zo te ontdekken wie zijn dochter vermoord heeft.

heb hem gevonden!! Het heet 'moordenaar zonder gezicht’

2 likes

@Jenn @Wolf heb jullie toegevoegd. :slight_smile:

Jaa die is tof!

1 like

Is dat De Passievrucht?

Edit: o nee lol dat is totaal anders.

Bedacht me ineens dat ik ook ff kon googlen haha, heb hem al gevonden. Het heet moordenaar zonder gezicht en kost maar 5 euro bij bol :grin:

Klinkt interessant!

Dit klinkt echt heel erg spannend!

Ik heb denk ik niet één favoriet boek… Ik vind de ACOTAR-serie van Sarah J. Maas echt geweldig, Harry Potter is all time favorite, de Fallen-serie van Lauren Kate (is niet iedereen fan van haha) en verder vind ik de boeken van Tess Gerritsen ook leuk.

Fallen vond ik een super serie, maar het einde vond ik op de een of andere manier zo’n domper :frowning:

Ja ik ook, het voelde echt alsof er nog een deel moest komen (had in ieder geval wel gekund) :rofl:

1 like

Vraag voor de Apple gebruikers hier: is het mogelijk om boeken die in je iBooks staan als bijlage aan je mail toe te voegen? Of om ze op een andere manier als bestand op de harde schijf van je pc te krijgen? Volgens mij kan het helaas niet, maar misschien weet iemand hier het?

(Niks illegaals trouwens hoor, het gaat om mijn eigen e-books. Ik heb ze in iBooks gekregen door ze naar mezelf te mailen, maar ergens ben ik het origineel kwijtgeraakt :slightly_frowning_face: )

Nee ik heb die ook deels gelezen maar ik kom er niet doorheen (Nederlands). Het trekt me ook niet zo dat het korte verhalen zijn en een verhaal is ook hetzelfde als een deel van een boek van hem volgens mij. Dus ik ben er niet in verder gegaan. Geef me maar gewoon een dikke pil van hem met een verhaal haha